    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy warto zamienić Olympus E-500 na E-620 ?:)
    Date: Mon, 07 Sep 2009 23:01:10 +0200

    Benek pisze:
    > Mam już rewelacyjny obiektyw Zuiko 14-54 II z detekcją kontrastu oraz od
    > ok. 3 lat Olympus E-500.

    Detekcja kontrastu to "umiejętność" puszki, nie obiektywu, chociaż w
    Olympusie ( i Panasoniku) zadziwiająco dużo rzeczy zależy od apgrejdu
    oprogramowania obiektywu :/

    > Myślę nad zamianą E-500 na E-630 który ma zupełnie skrajne oceny
    > (zagraniczna prasa pisze o dobrej dyamice tonalnej (lepszej niż D500
    > oraz Sony F700 a fotopilis przeciwnie....)
    > Testował ktoś te 2 aparaty ?

    E-500 a E-620/E-600 to przepaść pod tym względem, chociaż ledwie
    dorównują lepszym APS-C. Olympus zapowiedział koniec wyścigu na
    megapiksele (było oczywiste, że on pierwszy to zrobi, nie było wiadomo
    tylko, przy ilu mpx to zrobi). Powiedział, że teraz skupi się na innych
    cechach rejestrowanego obrazu (czytaj: szumach, dynamice). Sądzę, że w
    następnych generacjach matryc będzie jeszcze lepiej, chociaż matryca
    E-500 a E-620 to niebo a ziemia(czyli kilka generacji matryc różnicy -
    to widać).

    > W E-500 podobają mi sie kolory chciałbym nie mieć gorszych w E-620
    Trudno mi się w tej kwestii wypowiadać. Na plastyce w podstawówce miałem
    12 kolorowe kredki i tak mi zostało ( z rozróżnianiem kolorów). ;)

    A czy warto wymieniać, to twoja decyzja. Masz E-500, więc masz jakieś
    doświadczenie. Zapoznaj się więc ze specyfikacją E-620 i zobacz, co ci w
    E-500 doskwiera, że miałbyś chęć wyłożyć te parę tysięcy złotych. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.