  • 11. Data: 2009-10-11 18:52:55
    Temat: Re: Canon EF 70-200 mm f/4L USM - czy warto doplacac do IS?
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    greenman <c...@g...pl> napisał(a):
    > Nie majac IS, nie zrobisz tego bez statywu.
    > Poruszone zdjecie a nieostre-rozmazane obiekty na nim
    > to dwie rozne sprawy.

    Bez IS na 200 mm można się zdziwić, bo nawet 1/200 czy 1/300 może być
    poruszone... Z dobrym IS nawet 1/30 powinno się dać utrzymać. W 70-200mm f/2.8
    stabilizacja daje 2-3 działki EV
    (http://www.dpreview.com/lensreviews/canon_70-200_2p
    8_is_usm_c16/page5.asp).
    Nie miałem tego obiektywu w ręku, ale wrażenia mam podobne, bo kiedyś
    wyłączyłem stabilizację w body, fotografując obiektywem 200 mm z czasem 1/200
    i połowa zdjęć była poruszona. A do czasu 1/200 i przysłony f/4 to już musi
    być dość sporo światła, praktycznie tyle co w jasny dzień. Chyba więc warto
    dopłacić do IS.

    Maciej

  • 12. Data: 2009-10-11 19:35:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > być dość sporo światła, praktycznie tyle co w jasny dzień. Chyba więc warto

    zaden cud ze miales polowe poruszonych

    goralska regula mowi ze czas = 1/ekwF

    i tak ta regula bierze sie z czasow apaatow lunetkowych z migawka
    centralna dla wiekszego niz w cyfrze krazka rozproszenia , czyli jest
    ona dosyc liberalna.

    czyli ok 1/300 -1/400 a w praktyce jesli cialo jest lekkie trzeby
    da czas polowe krotszy czyli ok 1/600 sek.

  • 13. Data: 2009-10-11 20:29:39
    Od: "mzmich88" <U...@p...fm>

    W zwiazku z tym mam pytanie czy wziac w takim razie
    EF 70-200 mm f/4L USM bez IS,

    czy KIT

    CANON EF-S 18-200 f.3.5-5.6 IS?

    Michal

  • 14. Data: 2009-10-11 20:36:32
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    mzmich88 <U...@p...fm> napisał(a):

    > W zwiazku z tym mam pytanie czy wziac w takim razie
    > EF 70-200 mm f/4L USM bez IS,
    >
    > czy KIT
    >
    > CANON EF-S 18-200 f.3.5-5.6 IS?

    To 'deczko' różne obiektywy. 70-200 to teleobiektyw, 18-200 to ciemny megazoom
    o gorszych parametrach optycznych. Innymi słowy: jedyną zaletą 18-200 w tym
    porównaniu jest większy zakres ogniskowych...

    Maciej

  • 15. Data: 2009-10-11 20:37:33
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > ona dosyc liberalna.
    >
    > czyli ok 1/300 -1/400 a w praktyce jesli cialo jest lekkie trzeby
    > da czas polowe krotszy czyli ok 1/600 sek.

    A z IS da radę 8-10 razy dłuższy czas utrzymać

    Maciej

  • 16. Data: 2009-10-11 20:42:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    greenman pisze:

    > Dobrze mowi.
    > W przypadku ujec z dynamicznymi obiektami
    > to te obiekty moga byc poruszone ale nie same zdjecia.

    Ale jaki jest sens w np. fotografii przyrodniczej w nierozmytym tle,
    jeśli celem jest np. ptak? Co z "czystego" tła, skoro główny obiekt
    zdjęcia jest rozmazany ruchem?

    Gorzej - jeśli ostrość była na ptaka, to tło będzie nieostre z powodu
    krążka rozproszenia.

  • 17. Data: 2009-10-11 21:06:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Matt pisze:

    > To 'deczko' różne obiektywy. 70-200 to teleobiektyw, 18-200 to ciemny megazoom
    > o gorszych parametrach optycznych. Innymi słowy: jedyną zaletą 18-200 w tym
    > porównaniu jest większy zakres ogniskowych...

    No i stabilizacja.

  • 18. Data: 2009-10-11 21:06:33
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > zdjęcia jest rozmazany ruchem?
    > Gorzej - jeśli ostrość była na ptaka, to tło będzie nieostre z powodu

    Kazdy moze sobie wymyslec setki bezsensownych zastosowan
    kazdego przedmiotu i wcale nie musi to byc obiektyw,
    i nie musi miec (albo - nie miec) IS.
    A jesli ktos nie bedzie potrafil fotografowac szybko poruszajacych sie
    obiektow, to mozemy mu tylko wspolczoc,
    bo zaleznosc jest tu tak prosta jak konstrukcja cepa
    i IS nie ma, i nigdy nie mialo z tym absolutnie zadnego zwiazku.
    ---

  • 19. Data: 2009-10-11 23:19:53
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    greenman <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > bo zaleznosc jest tu tak prosta jak konstrukcja cepa
    > i IS nie ma, i nigdy nie mialo z tym absolutnie zadnego zwiazku.

    1/300 sekundy już ptaka w locie zamrozi, choć pewnie będzie miał rozmazane
    lekko skrzydła. Ale bez IS całe zdjęcie może być do kosza i tak, bo poruszone.
    W przypadku ludzi ostre zdjęcia są przy czasach 1/30 - 1/80, w zależności od
    szybkości poruszania się tychże ludzi. W obiektywie 70-200 bez IS
    ograniczeniem jest drżenie ręki fotografa (czasy od min. 1/100 przy 70mm do
    1/300 albo krócej przy 200mm), a nie poruszanie się obiektów.

    Maciej

  • 20. Data: 2009-10-11 23:24:43
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > No i stabilizacja.

    A tak, sorki. Ale dziwne porównanie, tak czy owak :-)
    Ja się nie znam, bo mam Sony, więc mam wszystkie obiektywy stabilizowane, ale
    może Sigma ma coś ze stabilizacją w przystępnej cenie i poszukiwanym przez
    piszącego zakresie ogniskowych?

    Maciej