  • 1. Data: 2009-10-10 17:33:35
    Temat: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam zagwozdke. Kolega chce kupic cyfrowa lustrzanke i zapytal mnie (ha, ha)
    o rade.
    Problem w tym, ze jest dosc mocno ograniczony budzetem, a czesto robi
    zdjecia w trudnych warunkach - zawody sportowe/spektakle/pokazy w slabo
    oswietlonych pomieszczeniach, rajdy samochodowe itp. (w tej chwili uzywa
    analoga i cyfrowego kompaktu). Padl wiec pomysl, ze moze zamiast kupowania
    nowego sprzetu za ciezkie kpln byloby warto rozejrzec sie za uzywanym
    korpusem polprofesjonalnym w dobrym stanie (a ewentualne przyszle nadwyzki
    przeznaczyc na szkla). Np. cos klasy EOS-a 10D (kolega czcicielem
    megapikseli nie jest, a ja go w tym popieram :) ).

    Sam niestety nie umiem pomoc - rok czy dwa lata temu sam probowalem sie
    wglebiac w temat, ale w koncu z braku czasu na robienie zdjec postanowilem
    sie nie wyglupiac i zostalem przy poczciwym KM A200 i analogach.

    W zwiazku z tym prosze o porady i mam przy okazji pytanie pomocnicze: czy
    allegrowe ceny korpusow polprofesjonalnych sa reprezentatywne, czy da sie
    znalezc rozsadny sprzet za troche mniejsze pieniadze?

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2009-10-10 17:50:02
    Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Np. cos klasy EOS-a 10D (kolega czcicielem
    > megapikseli nie jest, a ja go w tym popieram :) ).

    coś klasy eos-a 10D to kosztuje obecnie 1800 zł (nowe),
    przy czym będzie wielokrotnie bardziej użyteczne,

    niech sobie obejrzy samsunga GX-20,
    za proponowaną cenę trudno o coś bardziej udanego
    P.

  • 3. Data: 2009-10-10 18:06:08
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <haqhg8$hps$1@inews.gazeta.pl>,
    Pan Piskorz nabazgrał:
    > niech sobie obejrzy samsunga GX-20,
    > za proponowaną cenę trudno o coś bardziej udanego

    Tylko niech się pospieszy. Widziałem na forum Pentaksa jakieś
    płacze, że skończyli produkować dwudziestkę.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 4. Data: 2009-10-10 18:33:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:50:02 +0200, Pan Piskorz napisał(a):

    > coś klasy eos-a 10D to kosztuje obecnie 1800 zł (nowe),
    > przy czym będzie wielokrotnie bardziej użyteczne,

    1800 to w tej chwili na pewno za duzo. Pisalem o ograniczeniu budzetowym
    nie bez przyczyny - polowa z tej kwoty to maks.

    A to raczej zaweza wybor do uzywanego sprzetu.

  • 5. Data: 2009-10-10 18:35:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Maciek:

> [...]
    > zdjecia w trudnych warunkach - zawody sportowe/spektakle/pokazy w slabo
    > oswietlonych pomieszczeniach, rajdy samochodowe itp. (w tej chwili uzywa

    Niech kupi D90.

  • 6. Data: 2009-10-10 18:53:04
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <p38nqsjs3vlb.1onzin3gfuuu0$.dlg@40tude.net>,
    Maciek nabazgrał:

    > 1800 to w tej chwili na pewno za duzo. Pisalem o ograniczeniu budzetowym
    > nie bez przyczyny - polowa z tej kwoty to maks.
    >
    > A to raczej zaweza wybor do uzywanego sprzetu.

    Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
    kupić coś nowszego z kitem.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 7. Data: 2009-10-10 19:03:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Oct 2009 18:53:04 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > Niesamowicie. Ale 10D to i tak zły pomysł. Za 900pln powinno się udać
    > kupić coś nowszego z kitem.

    No i tu sie wlasnie konczy moja wiedza - jeszcze z Canonem cos bym potrafil
    wymyslec, ale z innymi markami nie bardzo: kumpel ma kilka porzadnych
    szkiel na m42 i jedno czy dwa w jakims innym systemie, ktorego nazwy nie
    pamietam, ale tez stare i manualne, podobno dobre. No i kombinowal w tym
    kierunku, zeby sie obejsc bez kitowego szkla, a za jakis czas dokupic nowy
    obiektyw, ale moze troche lepszej klasy niz kitowy.

  • 8. Data: 2009-10-10 19:21:42
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1...@4...net>,
> [...]
    > kierunku, zeby sie obejsc bez kitowego szkla, a za jakis czas dokupic nowy
    > obiektyw, ale moze troche lepszej klasy niz kitowy.

    Przy body z niższej półki szkła m42 to będzie mordęga. Potrzebujesz
    albo dobrej matówki, albo live-view. Przy czym dobra matówka to nie
    tylko ogólnie sensowny wizjer, ale też sama matówka lepsza niż to co
    normalnie pakują do cyfrówek. Do Sony można kiedyś było kupić matówkę
    do ostrzenia ręcznego za ~10pln. W innych systemach to będzie albo
    majsterkowanie (da się przerobić samemu na swój system), albo matówka
    od innego producenta - większy koszt niż kitowy obiektyw.

    Inna sprawa, że te jego obiektywy mogą wcale nie zagrać dobrze
    z cyfrówką. Kiedyś praktycznie nie było takiego wymogu jak
    telecentryczność. Dlatego bardzo dobre obiektywy szerokokątne
    z czasów filmowych na cyfrze mogą się okazać gorsze od najsłabszego
    z kitów...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 9. Data: 2009-10-10 19:25:42
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > W innych systemach to będzie albo
    > majsterkowanie (da się przerobić samemu na swój system), albo matówka
    > od innego producenta - większy koszt niż kitowy obiektyw.

    Kilka miesiecy temu kupilem matowke z klinem i mikrorastrem do Pentaksa za
    jakies 70 zl z wysylka (na eBay'u, oferta Kup Teraz). Zainstalowanie jej
    to 30 sekund.
    Pentax to ogolnie bardzo dobry wybor jesli chodzi o stare, manualne szkla.
    Zarowno Pentax-K, jak i M42.

    k,

  • 10. Data: 2009-10-10 19:34:54
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 10 Paź, 20:35, Mateusz Ludwin

    > Niech kupi D90.
    > --

    > Mateusz Ludwin
    D90 nie jest polprofesjonalna. Czysta amatorszczyzna z filmikami
    i tematycznymi programikami. Nie sadzilem ze na starosc bede tak
    tandetny sprzet. Moze polubie, ale watpie. Przesiadlem sie z Fuji
    s5pro
    , bo wkurzyla mnie wspolpraca tego modelu z kartami CF.
    StaM