  • 11. Data: 2011-10-30 19:04:27
    Temat: Re: Była sobie turbina
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b145b012-1487-4299-a4c6-e895fdd573fc@v8g2000vbe
    .googlegroups.com...
    On 30 Paź, 15:41, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Nadgorliwość? Bywa gorsza od faszyzmu ;)

    a) lubię dłubać
    b) 30 tys. km temu założyłem separator oleju z odmy a mimo to nadal w
    dolocie pojawiał się olej, mało bo mało ale znak że uszczelniacz turba
    powoli ma dość

    czyszczenie kierownicy turbo w żaden sposob nie pomoże na olej w dolocie.
    Czyszczenie kierownicy pomoże co najwyżej na jej działanie, czyli uchroni
    Cie przed szukaniem w googlu hasła "notlauf"

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 12. Data: 2011-10-30 19:11:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin Lisciasty

    > A co żona na to? ;)

    Pewnie sama sprząta w domu, albo dzieciaki zagania.

  • 13. Data: 2011-10-30 19:15:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Paź, 19:04, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > czyszczenie kierownicy turbo w żaden sposob nie pomoże na olej w dolocie.
    > Czyszczenie kierownicy pomoże co najwyżej na jej działanie, czyli uchroni
    > Cie przed szukaniem w googlu hasła "notlauf"

    Wiem, ale po rozbiórce i czyszczeniu można też pomacać wirnik czy nie
    ma luzów, okazało się że luzy są i tak czy siak za góra 20 tys. km.
    trzeba by regenerować. Zresztą jak mówię, mam wrażenie że ciekawość i
    chęć dłubania była przeważająca, a te dodatkowe aspekty to tak
    bardziej pod rodzinę ;)

    L.

  • 14. Data: 2011-10-30 19:15:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Paź, 19:03, to <t...@x...abc> wrote:
    > A co żona na to? ;)

    Odrobina zazdrości cementuje związek :>

    L.

  • 15. Data: 2011-10-30 19:44:45
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał

    > A co powiecie o mojej turbinie?

    Ano z powodu pęknięcia węża turbina pracowała prawie bez
    obciążenia co skutkowało zbyt wysokimi obrotami jej wirnika.
    Teraz ma już dość o czym wkrótce się przekonasz.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 16. Data: 2011-10-30 20:17:57
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > obciążenia co skutkowało zbyt wysokimi obrotami jej wirnika.
    > Teraz ma już dość o czym wkrótce się przekonasz.

    Tak też sobie to tłumaczyłem.
    Tyle że jak dzwoniłem do warsztatu coby się wstępnie umówić, to facet mi
    powiedział że owszem turbina przez to osiągała wyższe obroty, ale on nie
    słyszał aby to uszkadzało turbinę.
    Warsztat który regeneruje turbiny.

    K.S.

  • 17. Data: 2011-10-30 20:38:07
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 30 Oct 2011 18:03:43 GMT, to <t...@x...abc> wrote:

    >A co żona na to? ;)

    Przedkłada towarzystwo śmierdzących i klnących mechaników nad męża.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 18. Data: 2011-10-30 21:04:03
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny?
    > I ewentualnie jak taki koniec moze wyglądać? Auto stanie? Olej może wywalić
    > tak że tego nie zauważę?
    > Samochód to Astra 1.7cdti, przebieg 175kkm.

    dokładnie tak samo miał znajomy z turbinką w tym samym silniku.
    Pojawiło sie i nigdy nie zniknęło, był z 5 razy w ASO gdzie próbowali
    rozmaitymi sposobami to zdiagnozować i zbadać. Nic nie wymyślili.
    Potem jeszcze był chyba w jakimś specjalistycznym zakładzie i kazali
    mu tak jeździć bo to tylko dzwięk łopatek i pewnie nigdy totalnie nie
    stanie no i tak jezdzi już z 4 lata i nie pogorsza sie... także nie
    dłubałbym niepotrzebnie jak chodzi.

  • 19. Data: 2011-10-30 21:18:44
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał

    > powiedział że owszem turbina przez to osiągała wyższe obroty, ale on nie
    > słyszał aby to uszkadzało turbinę.
    > Warsztat który regeneruje turbiny.

    Twoja turbina ma za sobą 170 tys km - czyli pomału żywot jej się
    kończy. Te podwyższone obroty na pewno jej nie pomogły.
    Czas pokaże kto ma rację :)
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 20. Data: 2011-10-30 22:23:35
    Od: "Pa_blo" <i...@M...PYLY>

    Użytkownik "KS" napisał w wiadomości grup

    > Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny?

    Raczej nie, aczkolwiek z wyrobami samochodopodobymi typu opel wszystko
    mozliwe...
    Mialem podobny przypadek ze Sprinterem 313 cdi. Po wymianie weza turbina
    pracuje glosniej ... juz tak circa 100 tys km :)

    --
    Picasso