  • 1. Data: 2011-10-29 19:38:10
    Temat: Punto, urwany gwint głowicy, wymiana pierscieni itd...skonczone
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    Witam,
    dziele sie nowosciami. wrocilem wlasnie z oblatywania samochodu.

    przypomnienie w skrocie - kilka watkow temu(nascie, dziesiat;)))
    opisywalem moje problemy z wymiana uszczelki pod glowica połączoną z
    wymianą panewek, pierścieni i kompleksową robotą głowicy.

    stwierdzono co następuje:
    1. roznica pomiedzy goetze a ajusa jest kolosalna............
    2. glowica przed zamontowaniem powinan zostać wyczyszczona nie tylko
    od spodu (np przez planowanie) ale także trzeba sprawdzić kanały
    olejowe i wodne pod kątem pozostałości plynow ktore potrafia upaprac
    czysciusienka uszczelke i blok podczas nakladania glowicy.
    3. sruby wymieniamy zawsze................

    Ja probowalem przyoszczedzic bo padło stare a sruby nie wydawaly sie
    byc skatowane. nic bardziej mylnego. Pamietacie jak mialem cykora gdy
    wszystkie sruby elegancko podciagalm do 80-90Nm a jedna do 50Nm
    stawiala opor a powyzej się rownomiernie dawala obracac? otoz obracala
    sie jej gorna polowa:) wykrecilem i obejrzalem dokladnie.... jest
    zwężona na środku..... Bardzo dobrze ze nie krecilem do konca bo bym
    zostal z kikutem w glowicy... szczesliwie nie byl to zerwany gwint
    czego sie obawialem

    4.po przykreceniu jak bozia kazala 30nm 90 90 i czysta uszczelka
    goetze jest spokoj. poprzednio musialem dociagac. Po operacji silnik
    na jalowe obroty az osiagnal temp robocza a potem do wystygniecia ze
    2h. taka procedura byla na uszczelce ajusy wiec ja profrilaktycznie
    zastosowalem. goetze nie pofatygowal sie umiescic karteczki z
    instrukcja czy parametrami uszczleki.
    5.pierscien jeden olejowy sugerowal ktos po moim byl pekniety. wymiana
    wiec byla w sumie uzasadniona.
    6.brak cisnienia na walku rozrzadu byl spowodowany....zmeczeniem.
    bynajmniej nie materialu. sprawdzilem gdzie gora uszczelki po czym ze
    zmeczenia odwrocilem najwidoczniej...... uszczelka zamknela kanal
    oleju idący na gore. z racji ze to bylo wykryte niemalze od razu (gora
    2 minuty lacznie pracy walka bez smarowania) zniszczen brak.
    przynajmniej nie odczuwam.
    7.stare punciakowe truchlo odzyskalo wigor. po 10 km jezdzenia
    stwierdzam ze:
    a)na niskich obrotach ZNACZNIE wzrosła moc. puszczenie sprzegla na
    jalowych obrotach powoduje na jedynce eleganckie ruszenie a nie
    zduszenie silnika.
    b)przyspieszenie co prawda sprawdzalem na bardzo krotkim dystansie - w
    zasadzie kilkusekundowe kickdowny. jest zauwazalna roznica. bardzo
    zauwazalna. dochodze do wniosku ze jestem skąpym idiotą, ze nie
    zrobiłem tego 3-4 lata wczesniej.
    c)silnik pracuje duzo rowniej choc przez zakatowane nieco cylindry (sa
    rysy i otarcia) przy malej dawce paliwa widac nierownomiernosc pracy.
    przy wyregulowaniu instalacji gazowej pracuje bardzo ladnie
    d) spaliny sa duzo czystsze ale jest w nich cos gryzacego w oczy (na
    gazie) co oznacza ze troche oleju jednak bierze. roznica jednakze jest
    kolosalna. sprawdze jeszcze za dnia ale jak patrzylem o zmroku z
    latarka to nie widzialem niebieskiej chmurki jak dawalem w gaz na
    postoju.
    8.koszty:
    obrobka glowicy 340
    pierscienie 120 za komplet na 4 cyl
    panewki 40 kpl
    zawory 18pln/szt
    komplet uszczelek (wszystkie na góre silnika) ajusa 120 (badziewie)
    upg goetze 40
    sruby 39
    logistyka ok 60pln

    lacznie: ok 900
    oleju, filtra i nowego plynu chlodniczego nie licze
    materialy typu nitro, klej (do wypelnienia ubytkow w glowicy) rowniez
    nie licze.
    jak i mojej pracy.

    pozdrawiam
    sirapacz

  • 2. Data: 2011-10-29 20:57:25
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Dobry opis, jak to dobrze że jeszcze ktoś potrafi zrobić, nie spieprzyć a
    nawet poprawić, bez pomocy ASO cokolwiek zrobić i jeszcze że mu się chciało
    napisać relację. Ładnie. Pozdrawiam!

    A warsztat ile by Ciebe skasował za to ??

  • 3. Data: 2011-10-29 22:26:44
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjęciu
    tłoków oddawałeś je do sprawdzenia i zebrania ew. owalu? Blok honowałeś
    do nowych pierścieni?

  • 4. Data: 2011-10-30 01:22:33
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > panewki 40 kpl

    sruby wymieniales? je tez sie wymienia zawsze.

  • 5. Data: 2011-10-30 08:25:30
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    On 29 Paź, 21:26, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
    > Hm, w zasadzie czeka mnie podobna robota, powiedz mi, czy po wyjęciu
    > tłoków oddawałeś je do sprawdzenia i zebrania ew. owalu? Blok honowałeś
    > do nowych pierścieni?

    nie.
    mierzenie tlokow nie mialo sensu bo wiem ze jajo patrzac po
    powierzchni tloka.
    sens by to mialo jakbym wyjal blok silnika, zawiozl na wykonanie
    nadwymiaru, nowe tloki i nadwymiarowe pierscienie. wtedy ma sens.

    cale zalozenie bylo takie zeby zrobic mozliwie jak najwiecej nie
    wyjmujac bloku (nie mam czym, jestem sam + w cholere roboty wiecej, a
    samochod juz rdze lapie - 1996 wg EPERa).

  • 6. Data: 2011-10-30 08:26:20
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    On 30 Paź, 00:22, marcin <l...@k...cwo> wrote:

    > sruby wymieniales? je tez sie wymienia zawsze.

    w manualu zrob to sam nie bylo o tym slowa. dokrecilem tyle ile kazali
    + nadlozylem gora kilka Nm na wypadek bledu dynamometryka.

  • 7. Data: 2011-10-30 08:28:40
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    On 29 Paź, 19:57, "marcin" <m...@m...ru> wrote:
> [...]
    > napisać relację. Ładnie. Pozdrawiam!
    >
    > A warsztat ile by Ciebe skasował za to ??

    kiedys za samo upg i okolice (z planowaniem ale bez obrobki)
    wychodzilo jakby nie liczyl 1kpln. zawsze znalazlo sie cos co
    podbijalo cene do tego magiczneego punktu.
    za wymiane pierescieni uslyszalem mniej wiecej 2,5kpln ale lepiej
    kupic nowy silnik.

    tak zreszta mialem zrobic ale sie zastanowilem ze moge trafic na
    silnik w takim samym stanie albo bardziej agonalnym...wiec zrobilem
    naprawe jako najbardziej sensowne rozwiazanie.