  • 1. Data: 2011-10-29 10:13:49
    Temat: Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
    Od: "R2" <k...@w...pl>

    Witam

    Kilka dni temu pisałem o skradzionym Renault Megane, niestety w samochodzie
    zostały kluczyki do innego auta(jedyne kluczyki) i mam w związku z tym
    pytanie, czy da się dorobić kluczyk do stacyjki , ewentualnie jakieś inne
    rozwiązanie?

    Pzdr
    R2

  • 2. Data: 2011-10-30 10:00:30
    Temat: Re: Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    R2 wrote:

    > Witam
    >
    > Kilka dni temu pisałem o skradzionym Renault Megane, niestety w
    > samochodzie zostały kluczyki do innego auta(jedyne kluczyki)

    Gratuluję!

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 3. Data: 2011-10-30 10:04:22
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-29 10:13, R2 pisze:
> [...]
    > samochodzie zostały kluczyki do innego auta(jedyne kluczyki) i mam w
    > związku z tym pytanie, czy da się dorobić kluczyk do stacyjki ,

    Będzie ciężko. Prędzej w ASO na podstawie VINu ci dorobią kluczyk, jeśli
    stacyjka była oryginalna.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 4. Data: 2011-10-30 10:19:42
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-29 08:13:49 +0000, "R2" <k...@w...pl> said:

    > czy da się dorobić kluczyk do stacyjki

    Oczywiście, że się da.

    > , ewentualnie jakieś inne rozwiązanie?

    Wbrew pozorom taniej, szybciej i prościej będzie wymienić stacyjkę (zamek).

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-10-30 10:40:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że się da.

    > Wbrew pozorom taniej, szybciej i prościej będzie wymienić stacyjkę
    > (zamek).

    No to policzmy.

    W samochodzie są jeden lub dwa zamki w drzwiach i zwykle jeden w pokrywie
    bagażnika plus stacyjka

    Wymiane można zrobić smemu, ale nie każdy sobie z tym poradzi, zwlaszcza ze
    stacyjką. Wymiana samych zamków jest łatwiejsza niż wkładek, ale można to
    zrobić samemu lub zlecic.
    Znaleźć komlet zamków na rynku wtórnym da sie, ale w zależności od modelu
    auta może to być mniej lub bardziej skomplikowane.
    Nie wiem ile mogą ksoztować ale pewnie 50-150zł/szt w zależności od modelu.
    Teraz pytanie czy ktoś będzie miał do tego jeszcze kluczyki. Zakłądamy, ze
    będzie miał. Za komplet zapłacimy więc jakies 200-500zł - myśle, ze sie nie
    myle.
    Pozostaje problem immobilizera. Albo przełożymy sterownik silnika albo ...
    zakodujemy kluczyki w ASO. Jeśli kupujemy sterownik koszty znacznie rosną, a
    problem z zakupel odpowiedniego może okazać sie duży, jesli auto malo
    popularne na rynku cześci używanych.
    W ASO też trzeba zapłacić - od 100zł w góre.

    Zakup nowrgo kluczyka w ASO to 500-1500zł (w BMW 400-1000 łącznie z
    kodowaniem, a dla modeli "współczesnych" czyli powiedzmy od E60, E90 w góre
    koszt to 700-900zł z kodowaniem). W ciągu ok tygodnia mamy kluczyk, nowy,
    pasujący, nie rozbieramy zamków, stacyjki itd.

    Naprawde tak bardzo taniej jest wymienić wszystkie zamki?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 6. Data: 2011-10-30 10:54:15
    Od: to <t...@x...abc>

    begin R2

> [...]
    > samochodzie zostały kluczyki do innego auta(jedyne kluczyki) i mam w
    > związku z tym pytanie, czy da się dorobić kluczyk do stacyjki ,

    A jakbyś się tak skupił i napisał:

    - od jakiego auta są te kluczyki
    - czy masz zapasowy komplet

    ...to by Ci się krzywda stała?

  • 7. Data: 2011-10-30 11:09:57
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-30 10:54, to pisze:

    > - czy masz zapasowy komplet

    "jedyne kluczyki" na pewno wskazują na to, że ma zapasowy komplet.

    OT: właściwie dlaczego mówi się kluczyki, skoro najczęściej jest jeden?
    :). Uprzedzając - pamiętam czasy Poloneza i PF 125p.

  • 8. Data: 2011-10-30 11:30:15
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Grejon

    > "jedyne kluczyki" na pewno wskazują na to, że ma zapasowy komplet.

    Nie wiem dlaczego, ale przeczytałem "jedynie". ;) Tak czy owak drugie
    pytanie pozostaje aktualne.

  • 9. Data: 2011-10-30 12:05:05
    Od: kapec <k...@o...pl>

    > czy da się dorobić kluczyk do stacyjki

    Nie wiem jaki masz woz i jaki kluczyk ale u mnie w miescinie jest
    chlop, ktory dorabial mi kluczyk do stacyjki motocyklowej wiec jak to
    nie jest jakies dziwadlo to pewnie nie on jeden takie rzeczy robi.
    Inna sprawa to immobiliser, tu juz nie jest tak latwo.

  • 10. Data: 2011-10-30 12:05:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-10-2011 10:13, R2 pisze:
> [...]
    > samochodzie zostały kluczyki do innego auta(jedyne kluczyki) i mam w
    > związku z tym pytanie, czy da się dorobić kluczyk do stacyjki ,

    Zamawiasz w ASO pod nr nadwozia, tylko weź dowód rej.

    Pozdrawiam
    Paweł