  • 1. Data: 2011-10-30 14:44:31
    Temat: Była sobie turbina
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jako że 200 tys. km zbliża się nieubłaganie, wpadłem na pomysł
    wyczyszczenia turbiny (Octavia 2 1,9 tdi, 2006). Wprosiłem się
    kumplowi na warsztat i zaoferowałem mu sobotnią rozrywkę od rana. Po 5
    godzinach udało nam się wyciągnąć to dziadostwo. Zawsze miałem
    szacunek dla mechaników samochodowych, ale po takich akcjach w których
    robię za podawacza kluczy i odkręcacza elementów banalnych rośnie on
    jeszcze bardziej :> Wszystko szło fajnie do momentu kiedy odrobinę
    nieuważnie przykręcona turbina omskła nam się z imadła, i zamiast
    spaść na kolektor wydechowy uwaliła się oczywiście na aluminiową część
    powietrzną. Dziś szperam po ofertach używanych i nowych, firmach od
    regeneracji itepe, a jutro wycieczka ze zwłokami do pobliskiego
    naprawiacza. Tam pewnie nasłucham się czegoś o matołach i
    amatorszczyźnie, ale cóż, nauka wymaga ofiar ;)

    L.

  • 2. Data: 2011-10-30 14:49:56
    Temat: Re: Była sobie turbina
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-30 14:44, Lisciasty pisze:
> [...]
    > naprawiacza. Tam pewnie nasłucham się czegoś o matołach i
    > amatorszczyźnie, ale cóż, nauka wymaga ofiar ;)

    Ile browarów wypiliście przy tym? :D

    Odkręciliście razem z kolektorem? Nieźle ;)

    Nie wiem jaki masz tam model turbo, pewnie jakiś popularny, duże zakłady
    regeneracji powinny mieć samą zimną stronę do Twojej turbiny

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-10-30 14:54:46
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lisciasty

    > Jako że 200 tys. km zbliża się nieubłaganie, wpadłem na pomysł
    > wyczyszczenia turbiny (Octavia 2 1,9 tdi, 2006).

    Po jaką cholerę chciałeś to robić, że tak nieśmiało zapytam?

  • 4. Data: 2011-10-30 15:08:11
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-30 14:54, to pisze:
    > begin Lisciasty

    > Po jaką cholerę chciałeś to robić, że tak nieśmiało zapytam?

    Zmienna geometria jak mniemam, a tą wypada oczyścić z nagaru. Tylko że
    póki działa prawidłowo nikt normalny tego nie robi ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-10-30 15:18:42
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > Zmienna geometria jak mniemam, a tą wypada oczyścić z nagaru. Tylko że
    > póki działa prawidłowo nikt normalny tego nie robi ;)

    No i dlatego pytam... ;)

  • 6. Data: 2011-10-30 15:41:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-30 15:18, to pisze:
    > begin Lewis

    > No i dlatego pytam... ;)

    Nadgorliwość? Bywa gorsza od faszyzmu ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-10-30 17:02:29
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    A co powiecie o mojej turbinie?
    Pewnego dnia w czasie przyspieszania powyżej 2k obr/min zaczął pojawiać sie
    szum powietrza.
    Szum powietrza był taki jakbym otwierał okno przy jakichś 150km/h.
    Okazało sie ze pękł wąż gumowy za intercoolerem.
    Wąż zamówiłem, po kilku dzniach go wymieniłem.
    Z uszkodzonym wężem zrobiłem moze z 200km i w tym czasie wszystko było ok.
    Jeśli nie przekraczałem powiedzmy 100km/h i nie przyspieszałem zbyt
    intensywnie.(w przeciwnym przypadku pojawiał się szum)
    Po wymianie węza turbina zaczełą gwizdać.
    Wyjełem wąż jeszcze raz aby sprawdzić czy może coś nie tak założyłem, jakaś
    nieszczelnośc czy coś takiego.
    No i nic nie znalazłem, węża nie ma jak założyć żle. Co ciekawe, jestem na
    99% pewien że na starym uszkodzonym węzu tuż przed samą wymianą nie
    gwizdała.
    A po założeniu nowego gwiżdże własciwie w całym zakresie obrotów.
    Jeżdzę z tym juz z 5kkm i nic się nie zmienia.
    Gwizd nie jest jakiś bardzo wkurzający, przy prędkości około 100km/h
    własciwie go nie słychać,
    Poza tym
    Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny?
    I ewentualnie jak taki koniec moze wyglądać? Auto stanie? Olej może wywalić
    tak że tego nie zauważę?
    Samochód to Astra 1.7cdti, przebieg 175kkm.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 8. Data: 2011-10-30 18:41:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-30 16:02:29 +0000, "KS" <o...@o...pl> said:

    > Czy w związku z tym mam się spodziewać szybkiego końca turbiny?
    > I ewentualnie jak taki koniec moze wyglądać?

    <http://www.youtube.com/watch?v=gfRj2pA9YCY>
    <http://www.youtube.com/watch?v=I11qpCHU08Q>
    i na koniec:
    <http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ>

    :-)

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-10-30 18:51:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Paź, 15:41, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Nadgorliwość? Bywa gorsza od faszyzmu ;)

    a) lubię dłubać
    b) 30 tys. km temu założyłem separator oleju z odmy a mimo to nadal w
    dolocie pojawiał się olej, mało bo mało ale znak że uszczelniacz turba
    powoli ma dość
    c) czasem przedkładam towarzystwo śmierdzących i klnących mechaników
    nad żonę i dzieci, zwłaszcza w sobotę :]
    d) lubię dłubać

    L.

  • 10. Data: 2011-10-30 19:03:43
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lisciasty

    > przedkładam towarzystwo śmierdzących i klnących mechaników nad
    > żonę

    A co żona na to? ;)