  • 11. Data: 2010-01-04 10:21:37
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 03:26:15 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > No i który jest najmniejszy?
    > http://a.img-dpreview.com/Previews/SamsungNX10/image
    s/compared3.jpg

    > Owszem, samsung, ale ile? różnica nie tak znów wielka jak z obiektywem,
    > szkoda że nie puścili czegoś w stylu GF1 czy też EP-1, właśnie od tego
    > powinni raczej zacząć.

    Jak np. zrobił to Panas? :-P

    > Fajnie że jest konkurencja i owszem ten aparat najbardziej pasuje mi z
    > całej trójki (panas, olek, samsung), ale nie mogę im wybaczyć braku IS w
    > body :(

    Jasne, weź się i obraź ;-)

    > Duże plusy za 30/2 i za ekran. EVF za to taki sobie,

    Jeszcze nie widziałeś i już ferujesz wyrokami? Normalnie rasowy catalogue boy.

    > a matryca jeśli taka
    > jak w k20d to też na start ma tak 2 lata w tył w stosunku do reszty.

    Której reszty? Panasa&Olka?

    > Oczywiście fizyczna wielkość matrycy na plus w stosunku do E systemu :)

    Poczekajmy czy da się to zobaczyć na zdjęciach.

    > W sumie, jak by wypuścili wersję bez lampy, bez EVF, za to mniejszą, może
    > też tańszą to chętnie bym kupił z naleśnikiem.

    Ty to zawsze oczekujesz czegoś, czego akurat nikt nie robi. Zresztą -
    masz 3 aparaty o takich cechach, więc po co marudzisz że Samsung nie
    zrobił kolejnego?

    > No i price: TBA, czyli poczekamy pewnie chwilkę. Mam wrażenie, że to nie
    > będzie olkowa cena z kosmosu, ale aparat będzie tańszy (i deko gorszego
    > sortu).

    Nie liczyłbym na to - ani na niższą jakość, ani na niższą cenę.

    > Coś w końcu z tego segmentu trzeba by kupić.

    Jak mus to mus :->

    de Fresz

  • 12. Data: 2010-01-04 10:58:49
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Uczciwiej byłoby porównywać z G1 w momencie jego premiery - m43 ma bądź
    > co bądź za sobą rok obecności na rynku, nie wspominając o 2
    > zaangażowanych w ten system firmach.

    A cóż to za osiągnięcie skopiować konkurencję po dwóch latach?

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2010-01-04 11:01:58
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 11:58:49 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > A cóż to za osiągnięcie skopiować konkurencję po dwóch latach?

    To zależy czy kopia będzie lepsza od oryginału. Bo na razie ciężko
    powiedzieć. Konsumentów powinna cieszyć większa konkurencja w segmencie.

    de Fresz

  • 14. Data: 2010-01-04 12:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    > http://www.dpreview.com/previews/SamsungNX10/

    No coz - nie on pierwszy w podobnym typie ... ale patrzac na
    sasiedni watek to zadajmy podstawowe pytanie - ile czasu mija od
    nacisniecia spustu do zdjecia ?

    J.

  • 15. Data: 2010-01-04 12:15:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > To zależy czy kopia będzie lepsza od oryginału.

    Powtarzam: co za problem pokonać oryginał sprzed dwóch lat?

    > Konsumentów powinna cieszyć większa konkurencja w segmencie.

    Konkurencja będzie, jeśli będzie to aparat lepszy lub tańszy. Na razie
    możemy się spodziewać podobnego do takiego sprzed dwóch lat, tylko w
    innym systemie. Mieli możliwość wykorzystania przewagi systemu Pentax K,
    podpięcia się pod dużą dostępność szkieł, ale trochę to zaprzepaścili,
    bo nie ma stabilizacji w korpusie. Nie dając stabilizacji w korpusie
    mogli zrobić mały korpus - nie zrobili.

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2010-01-04 12:35:52
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Możesz się pomylić - w końcu to szajsung, a jeszcze ma adapter do
    > pentaksowych szkieł...

    To faktycznie przeoczylem. Moze wsrod Pentaksiarzy bedzie popularny.
    Czyli sprzedadza sie jakie cztery sztuki ;-)

  • 17. Data: 2010-01-04 12:36:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No coz - nie on pierwszy w podobnym typie ... ale patrzac na
    > sasiedni watek to zadajmy podstawowe pytanie - ile czasu mija od
    > nacisniecia spustu do zdjecia ?

    Po nastawieniu ostrosci? Pewnie tyle co w lustrze, albo i mniej.

  • 18. Data: 2010-01-04 12:38:04
    Od: John Smith <u...@e...net>

    John Smith napisał(a):

> [...]
    > podpięcia się pod dużą dostępność szkieł, ale trochę to zaprzepaścili,
    > bo nie ma stabilizacji w korpusie. Nie dając stabilizacji w korpusie

    Dla mnie konkurencją będzie dopiero mały EVIL APS-C od Canona z
    naleśnikiem EF-x 22/2 i przejściówką na obiektywy, które mam.
    Jeśli będzie poniżej 2kPLN to jestem ugotowany na długo. :-)

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2010-01-04 12:42:27
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 13:15:38 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Powtarzam: co za problem pokonać oryginał sprzed dwóch lat?

    Ile lat zajęło konkurencji dogonienie pierwszego 5d? W ilu lustrach
    jest lepsza matryca od D90? Ile czasu potrzebowała konkurencja aby
    zrobić większą rozdziałkę od 1Ds mk2? Ile jest kompaktów o lepszej
    jakości i możliwościach od G11? Itede itepe. Niby problemu nie ma, a
    życie sobie.

    > Konkurencja będzie, jeśli będzie to aparat lepszy lub tańszy.

    Nie, wystarczy że jest i ktoś go będzie kupował - zacznie się realna
    walka o klienta, na ceny, na ficzersy. No dobra, to ostatnie może się
    jeszcze czkawką odbić.

    > Na razie możemy się spodziewać podobnego do takiego sprzed dwóch lat, tylko w
    > innym systemie.

    Coś Ty się tak na te 2 lata uparł? 16 miesięcy jak już.

    > Mieli możliwość wykorzystania przewagi systemu Pentax K,
    > podpięcia się pod dużą dostępność szkieł, ale trochę to zaprzepaścili,
    > bo nie ma stabilizacji w korpusie.

    Podobnie jak Panas zaprzepaścił możliwość podpinania się pod zwykłe
    4/3, doliczając jeszcze jaja z AFem. No i? Spotkała go za to straszliwa
    kara z racji nikłego popytu?

    > Nie dając stabilizacji w korpusie
    > mogli zrobić mały korpus - nie zrobili.

    Jak czytam takie uwagi, to odnoszę wrażenie, że niektórzy się rozmineli
    z powołaniem - nie myśleliście panowie o karierze w działach R&D
    którejś z firm produkujących aparaty? Lub w najgorszym razie w
    zarządzie. ;-)

    de Fresz

  • 20. Data: 2010-01-04 12:52:41
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

    > Powtarzam: co za problem pokonać oryginał sprzed dwóch lat?

    > Konkurencja będzie, jeśli będzie to aparat lepszy lub tańszy.

    Dokładnie.

> [...]
    > podpięcia się pod dużą dostępność szkieł, ale trochę to zaprzepaścili,
    > bo nie ma stabilizacji w korpusie. Nie dając stabilizacji w korpusie

    No z tą dużą dostępnością szkieł to chyba nie tak do końca. Owszem, jest
    trochę szkieł w na bagnet K, ale większość i tak by musiała pracować w
    trybie manualnym, a jeśli w manualnym, to taki EVIL ze swoją małą
    odległością rejestrową może się podpiąć pod praktycznie dowolny
    współczesny (bądź niewspółczesny, jak m42 czy FD) bagnet. A szkieł w
    systemie Pentaksa, które mogłyby poprzez odpowiedni adapter pracować w
    pełnej automatyce, to jeśli się nie mylę jest raptem kilka.
    Póki co, nie ma co ferować wyroków, wejdzie aparat do sprzedaży, będzie
    wiadomo co i jak:)

    --
    marcin