  • 21. Data: 2010-01-04 12:59:07
    Temat: Re: Bezlustrowa "lustrzanka"...
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Ile lat zajęło konkurencji dogonienie pierwszego 5d? W ilu lustrach jest
    > lepsza matryca od D90? Ile czasu potrzebowała konkurencja aby zrobić
    > większą rozdziałkę od 1Ds mk2? Ile jest kompaktów o lepszej jakości i
    > możliwościach od G11? Itede itepe. Niby problemu nie ma, a życie sobie.

    No więc dogonią i będą konkurować z kimś już siedzącym na rynku.

    > Nie, wystarczy że jest i ktoś go będzie kupował

    Mityczny ktoś kupi. Albo nie kupi.

    > Podobnie jak Panas zaprzepaścił możliwość podpinania się pod zwykłe 4/3,
    > doliczając jeszcze jaja z AFem. No i? Spotkała go za to straszliwa kara
    > z racji nikłego popytu?

    Był pierwszy, bez konkurencji w segmencie. Z nikim nie konkurował.

    Chyba nie masz mi za złe, że myślę?
    W każdym razie komplement przyjęty. :-)

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2010-01-04 13:04:19
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-04 08:26, Jakub Jewuła wrote:
    > Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wroze sukcesu...

    Coś brakuję temu Samsungowi wobec Panasonic czy Olympus, że taki
    sceptyczny ton? Mówię o aktualnej sytuacji na papierze.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 23. Data: 2010-01-04 13:06:40
    Od: John Smith <u...@e...net>

    mt napisał(a):

    > No z tą dużą dostępnością szkieł to chyba nie tak do końca. Owszem, jest
    > trochę szkieł w na bagnet K, ale większość i tak by musiała pracować w
    > trybie manualnym, a jeśli w manualnym, to taki EVIL ze swoją małą
    > odległością rejestrową może się podpiąć pod praktycznie dowolny
    > współczesny (bądź niewspółczesny, jak m42 czy FD) bagnet.

    No to przecież tym lepiej, że nie tylko bagnet K i M42. Jakby były
    "stabilizowane matrycą" to system na starcie ma przewagę, jak system
    lustrzankowy Pentaxa.

    > A szkieł w
    > systemie Pentaksa, które mogłyby poprzez odpowiedni adapter pracować w
    > pełnej automatyce, to jeśli się nie mylę jest raptem kilka.

    A firmowych AF i stabilizowanych zero.

    > Póki co, nie ma co ferować wyroków, wejdzie aparat do sprzedaży, będzie
    > wiadomo co i jak:)

    Eee no, podywagować można już. :-)

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2010-01-04 13:13:37
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Coś brakuję temu Samsungowi wobec Panasonic czy Olympus, że taki
    > sceptyczny ton? Mówię o aktualnej sytuacji na papierze.

    Odpowiem pytaniem - ma ten Samsung cos ponad m43 dla Statystycznego?

  • 25. Data: 2010-01-04 13:27:36
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    ..........................>
    > A firmowych AF i stabilizowanych zero.

    > Eee no, podywagować można już. :-)
    >
    > --
    > Mirek

    nikt nie zwrócił uwagi, że obiektywy do tego systemu są ze stabilizacją

  • 26. Data: 2010-01-04 13:38:14
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

    > No to przecież tym lepiej, że nie tylko bagnet K i M42. Jakby były
    > "stabilizowane matrycą" to system na starcie ma przewagę, jak system
    > lustrzankowy Pentaxa.

    Dlatego też wcześniej pisałem, że na dzień dzisiejszy, taki np. EP2
    wydaje się lepszą propozycją. Wszystkie szkła E-systemu są w pełni
    obsługiwane, dodatkowo da się podpiąć praktycznie wszystko jako
    manualne, plus wszystko stabilizowane (tylko niech cena jeszcze zejdzie
    do przyzwoitego poziomu).

    --
    marcin

  • 27. Data: 2010-01-04 13:40:38
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-04 13:59:07 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > No więc dogonią i będą konkurować z kimś już siedzącym na rynku.

    Czy dogonią w twardych liczbach sprzedaży, to nie wiem. Ale jestem
    pewien że zaistnieją na rynku i wyrwą sobie jakiś kawałek. Jak duży, to
    już przyszłość pokaże.

    > Mityczny ktoś kupi. Albo nie kupi.

    Gdyby zarządy koncernów foto czytały tą grupę i przejmowały się
    tutejszymi opiniami o tym co się sprzeda, a co nie, to myślę że ze 2/3
    aparatów nigdy by nie zobaczyło światła dziennego, reszta musiałaby być
    z połowę tańsza, a tak wogóle to już dawno by padli na pysk ;-)

    > Był pierwszy, bez konkurencji w segmencie. Z nikim nie konkurował.

    A teraz już nie jest. I ma się nienajgorzej - 4.2%, 7. miejsce w
    rankingu udziału rynku w 2008 w Japonii, wyprzedzając GF1, GH1 i Olki
    oraz sporo luster.

    > Chyba nie masz mi za złe, że myślę?

    Raczej zgadujesz. Pytanie jakie masz ku temu podstawy? Twierdzisz że
    mogli zrobić mniejszy - przy tej samej funkcjonalności, przy tej samej
    cenie, z perspektywą być może kolejnego modelu? Ja nie wiem i daleki
    jestem od rzucania tak ostrymi stwierdzeniami. Zresztą o tym co się
    przebije na rynku decydują masy konsumentów, nie zgraja malkontentów o
    specyficznych wymaganiach (do których i ja sam się zaliczam). W każdej
    chwili jestem w stanie przedstawić długą listę wad dowolnego aparatu i
    skomentować "to się nie sprzeda, bo schrzanili projekt". Szkoda tylko
    że każdy z nich rozszedł się już w grubych tysiącach sztuk...

    de Fresz

  • 28. Data: 2010-01-04 13:51:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):
> [...]
    > aparatów nigdy by nie zobaczyło światła dziennego, reszta musiałaby być
    > z połowę tańsza, a tak wogóle to już dawno by padli na pysk ;-)

    Tobie wystarczy, że producent przemyślał sprawę. Ja dopytuję o konkrety.
    Czym będzie konkurował nowy produkt? Tylko ceną?

> [...]
    > cenie, z perspektywą być może kolejnego modelu? Ja nie wiem i daleki
    > jestem od rzucania tak ostrymi stwierdzeniami.

    Zaprzeczasz, że stabilizacja matrycy zajmuje miejsce i że jej wywalenie
    pomaga zredukować wymiary aparatu?

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2010-01-04 13:52:52
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-04 14:13, Jakub Jewuła wrote:

    > Odpowiem pytaniem - ma ten Samsung cos ponad m43 dla Statystycznego?

    Przede wszystkim poszerzenie oferty na rynku. Idąc Twoim tropem można by
    sobie zadać pytanie po co na rynku Pentax, Olympus. Jednym słowem jest
    potrzebna jedna jedyna słuszna marka może Sony może Nikon. Wracając do
    kompaktów z wymienną optyką, Samsung może zaoferować przede wszystkim
    niższe ceny optyki czy akcesoriów. Sprawa AF też na razie nie jest
    rozstrzygnięta i można w tym temacie wiele zrobić. Kolejny atut to
    rozmiar fizyczny matrycy, jeśli chodzi użyteczność wysokich ISO to
    matryce APS-C lepiej wypadały pod tym względem niż konstrukcje 43. Crop
    też nie jest bez znaczenia z Heliosa w Samsungu będę mieć 82,5 a u
    Panasonica już 110. Kolejna sprawa to obiektywy firm trzecich, może
    łatwiej będzie dostosować istniejące konstrukcje niż w przypadku m43,
    ciekawe co taki Samyang zaoferuje. Twoje malkontenctwo przypomina trochę
    sytuację gdy na rynek lustrzanek wchodziło Sony, wielu robiło sobie
    żarty, a dziś sytuacja jest taka że system się strasznie rozbudował i
    jest jednym z najważniejszych graczy. Samsung jeśli nie nawali ma szanse
    coś dla siebie wyrwać z tego tortu. Acha no i może nie będzie po
    macoszemu traktować polskiego rynku, na grupie ciągle się pojawiają
    pytania gdzie można zobaczyć te Pansonic m4/3, kiedy normalne ceny,
    kiedy szklarnia będzie bardziej dostępna (z tego co pamiętam to sam
    chyba szukasz luzem Panasonic Lumix G Vario HD 14-140mm f/4.0-5.8 ASPH).
    To tyle mojego, ja jestem na tak :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 30. Data: 2010-01-04 14:04:08
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Dlatego też wcześniej pisałem, że na dzień dzisiejszy, taki np. EP2 wydaje
    > się lepszą propozycją. Wszystkie szkła E-systemu są w pełni obsługiwane,

    Nie wszystkie obiektywy 4/3 sa kompatybilne z EP2, nie dziala AF z
    niektorymi.