  • 51. Data: 2009-04-01 15:31:50
    Temat: Re: Bawimy się jeszcze?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ''A'' to zdjęcie z A400, ''B'' z lustra. Tym razem większość nabrała się
    na kolory - a to po prostu słońce trochę mocniej poświeciło, pewnie
    chmura jakaś się przesunęła i zrobiło się nieciekawie żółto :)
    Ze zdjęcia B musiałem oczywiście obciąć rogi, żeby było 4:3

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2009-04-01 15:32:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Założyłem, że oba aparaty stanęły na tym samym statywie, i że kompakt ma
    > obiektyw na lewo od gwintu. Popatrzyłem na paralaksę widoczną z lewej
    > strony, gdzie pień nachodzi na linię dzielącą okno :-)

    Cwaniaczek :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

  • 53. Data: 2009-04-01 15:38:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Cwaniaczek :)

    Czyli trafiłem?
    Na pierwszy rzut oka widać! ;-)

    --
    Mirek

  • 54. Data: 2009-04-01 15:45:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-01 17:09:54 +0200, nb <n...@n...net> said:

    > Dobrze nie rozumiesz :-) Po prostu nie było możliwości zatrzymania się.
    > A upierdliwy bywam dosyć często ("ale drzewo, zawracamy!").

    No to masz niewyględną fotkę, którą (IMHO) obciachem jest pokazywać.
    Też mi się czasem zdarza takie robić, ale dalekim jestem od używania
    takiego "beleco" jako argumentu za czymkolwiek.

    de Fresz

  • 55. Data: 2009-04-01 16:01:03
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kolory na zdjęciu powinny być naturalne (prawdziwe) czy ładne? Nie zawsze
    > to co naturalne jest ładne. To nie jest złośliwe pytanie.
    >
    > Pozdrawiam

    No sam piszesz, że nie zawsze to co naturalne jest ładne :)

    W tym wypadku chodziło mi o to, że na jednym zdjęciu widać wyraźnie wąską
    gamę kolorystyczną jakby było pokolorowaną fotografią cz-b. Osobiście lubię
    gdy aparat daje mi jak najwięcej odcieni kolorów, w światłach i cieniach
    maksymalnie zbliżonych do naturalnej kolorystyki (oczywiście chodzi o
    wrażenie tego co widzę własnymi oczami - aparat powinien umieć to jak
    najwienirj zarejestrować). Później mogę sobie już z tym robić co mi się
    spodoba. Nie lubię gdy aparat odbarwi mi zdjęcie i ujednolici tonację.
    Dawniej aparaty cyfrowe miały tendencje do pokazywania czerwonego koloru
    bardziej różowego i jaskarwego niż to widzi oko ludzkie. Słabo oddawały
    kolor niebieski i nieprawdziwie i ubogo kolor zielony. Dziś często są
    jeszcze kłopoty z czerwonym, który wychodzi zbyt jaskrawie lub z małą
    ilościa szczegółów.

  • 56. Data: 2009-04-01 16:06:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    m0w pisze:
> [...]
    > najwienirj zarejestrować). Później mogę sobie już z tym robić co mi się
    > spodoba. Nie lubię gdy aparat odbarwi mi zdjęcie i ujednolici tonację.

    Tu jest taki problem, że to z lustra (b) tak szybciutko obrobiłem z
    rawa, a potem zacząłem kombinować z tym z kompaktu (a) i
    przekombinowałem - miało być podobne, a zrobiło się ładniejsze.
    Ale to wychodzące słońce tak naprawdę dało czadu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ale ja kłamać potrafię tylko za pieniądze.../

  • 57. Data: 2009-04-01 19:19:27
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > miało być podobne, a zrobiło się ładniejsze.
    > Ale to wychodzące słońce tak naprawdę dało czadu.

    Tak myślełem, że z kompakta.
    Tylko się dziwiłem, że takie różnice wyszły (założyłem, że oba zdjęcia były
    robione równocześnie bo to maił być test).
    Co do ostrości to czasem łatwiej jest zrobić małe zdjęcie (np. 800px)tak by
    było ostrzejsze z małej matrycy niż z wielo megapikslowej. Algorytmy
    pomnijeszania są bardzo różnej jakości. Większość osób nie wie jak
    przygotować małe zdjęcia do sieci z dużych plików tak by ostrość była ok.

  • 58. Data: 2009-04-01 21:30:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Apr 2009, Grzegorz Góra wrote:
    [...]
> [...]

    Konkurencja trudna :)

    > I jestem przekonany, że rower w *tej* konkurencji będzie nawet lepszy.
    > F50 tylko na obrazku widziałem, ale chyba nie da się tym jechać 10km/h
    > :)

    Na wszelki wypadek proponuję inną (konkurencję) - przejazd trasą
    wyznaczoną przez urzędników miejskich.
    Nie żeby celowo "dla konkurencji", tak zwyczajnie, spośród istniejących.
    Przypuszczam że ani po schodać 45 stopni do góry ani na zakręcie
    o 90 stopni z promieniem 1,5 metra F50 nie wyrobi, niechby sobie
    jechał ile chce ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2009-04-01 21:49:57
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 01 kwiecień 2009 12:09, Grzegorz Góra wyraził następujacą opinię:

    > Janko przedstawia oczywistą oczywistość ;), że przy odrobinie wiedzy i
    > umiejętności wymagania sprzętowe nie mają decydującego znaczenia,

    Jedyną rzeczą którą Janko udowadnia ciągle i uparcie jest to, że jeśli on
    ustala reguły to nikt mu nie podskoczy ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 60. Data: 2009-04-02 07:30:22
    Od: Korban <m...@g...com>

    Obejrzałem zdjęcia zaprezentowane przez Janka. Jako amator nie
    potrafiłbym faktycznie stwierdzić, które zdjęcie zostało zrobione
    danym aparatem. Ale, jak czytam, nakład pracy przy tym zdjęciu z
    kompaktu był większy.
    Co do wyścigu samochodów. Może nie ferrari f50 i citroen 2cv, ale audi
    a6 i seicento. Przejazd przez miasto w godzinach szczytu. Czas
    przejazdu pewnie będzie bardzo podobny. Ale należałoby się potem
    spytać kierowców o komfort jazdy :). Myślę, że podobnie jest przy
    porównaniu kompakt/hybryda do lustrzanki. Komfort użytkowania i efekty
    jakie można uzyskać. Tu lustrzanka, moim zdaniem, wygrywa.

    Pozdrawiam
    Mirek