  • 1. Data: 2009-03-30 22:09:01
    Temat: 400d + 430EX - za ciemne fotki.
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>

    Kombinowałem już na różne sposoby. Full auto aparat + lampa, M w aparacie +
    automatyka lampy. 80% fotek wychodzi grubo za ciemnych. Na wyczucie działa
    to tak jeżeli fotografuję powiedzmy osobę z kieliszkiem to ekspozycja
    dopasowuje się do refleksów w szkle kieliszka (coś w stylu "broń boże nie
    przepal ani piksela!") i w efekcie całe zdjęcie jest ciemne - troche bez
    sensu ta automatyka.
    Co ciekawe, kolega posiadający 5d i 430EX twierdzi, że sporo fotek wychodzi
    za jasnych.

    Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś
    jest skopane w puszce/lampie?

  • 2. Data: 2009-03-30 22:40:26
    Temat: Re: 400d + 430EX - za ciemne fotki.
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Igor Adamiak" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się do refleksów w szkle kieliszka (coś w stylu "broń boże nie przepal ani
    > piksela!") i w efekcie całe zdjęcie jest ciemne - troche bez sensu ta

    a używasz przycisku "gwiazdka" ?

  • 3. Data: 2009-03-30 23:38:09
    Od: Tormentor <o...@o...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 00:09:01 +0200, Igor Adamiak napisał(a):

    > Kombinowałem już na różne sposoby. Full auto aparat + lampa, M w aparacie +
    > automatyka lampy. 80% fotek wychodzi grubo za ciemnych.
    Jakie ISO w trybie M aparatu?

    --
    Tormentor

  • 4. Data: 2009-03-31 06:40:35
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Igor Adamiak pisze:
> [...]
    > za jasnych.
    >
    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś

    ja mam nieco inny zestaw, bo 400D i 580EX i jest poprawnie choć tak
    dobrze jak było w analogowej Minolcie
    często steruję błyskiem w lampie poprzez ustawienie korekty błysku na +
    lub - w zależności od efektu jaki chcę osiągnąć. jeśli 430 też ma takie
    sterowanie to spróbuj może w ten sposób.

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-03-31 06:42:34
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Igor Adamiak pisze:
> [...]
    > za jasnych.
    >
    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś

    ja mam nieco inny zestaw, bo 400D i 580EX i jest poprawnie choć nie tak

  • 6. Data: 2009-03-31 06:59:48
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > wychodzi za jasnych.
    >
    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś

    Taka jest. Automatyka naświetlania w 400D ma jako priorytet nie przepalać.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 7. Data: 2009-03-31 07:04:57
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > automatyka lampy. 80% fotek wychodzi grubo za ciemnych.
    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś

    Bez ironii i bez głupiego żartu:

    Ostatnio kumpel w panice ostatnio wpadł i oznajmił, że 350D, którym kiedyś
    pracowałem się zepsuło na wszystkich trybach oprócz M i, że kupiłem za trudny
    (.pl dystrybucja; instrukcja) aparat, który tylko ja potrafię obsługiwać...
    ...ustawiłem mu z powrotem kompensację ekspozycji z -2 EV na 0...
    ...całował po nogach ;)

    RTFM

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 8. Data: 2009-03-31 21:23:56
    Od: arti <t...@p...onet.pl>

    On 31 Mar, 00:09, "Igor Adamiak" <i...@w...pl> wrote:

    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś
    > jest skopane w puszce/lampie?

    Generalnie w pomieszczeniach najwygodniej jest z lampa wlasnie w M.
    Co do niedoswietlonych, to w 350D "domyslnie" ustawialo sie korekcje
    lampy na +2/3, inaczej zawsze bylo za ciemno.

  • 9. Data: 2009-04-01 08:39:34
    Od: "Kasia" <k...@T...pl>

    On 31 Mar, 00:09, "Igor Adamiak" <i...@w...pl> wrote:

    > Czy pozostaję zatem tryb full manual? Czy ta automatyka taka jest czy coś
    > jest skopane w puszce/lampie?

    Ustaw funkcję C.Fn. odpowiedzialną za ETTL II (bodajże nr 8) na 'average'.
    Fotki będą wyraźnie jasniejsze. Ale generalnie, to czy będziesz uzywał
    'average' czy 'evaluative' zależy od sytuacji, czasem jedno ustawienie
    będzie lepsze czasem drugie. Ale warto wiedziec, że masz w tym względzie
    wybór. I mimo wszystko warto dać korekcję lampy na plus - 400D + 430EX lubi
    niedoświetlać.

    Kasia

  • 10. Data: 2009-04-01 12:02:31
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>