  • 41. Data: 2010-05-06 10:30:59
    Temat: Re: Autko za tysiaka
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > A której konkretnie Ładzie mówisz?

    samarze, napęd na przód lżejsza mniej toporna niż poldek, jak na tamte
    czasy ładniejsza. Oczywiście z dzisiejszej perspektywy i tak toporna :)

    --
    krzysiek82

  • 42. Data: 2010-05-06 10:33:30
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    > od kilku dni przegladam og?oszenia celem zakupu samochodu za magiczne
    > 1000z?
    > (1500z? bud?et). Obecne wymagania:

    >Za 1000 to kupisz w miarę dobry rower lub jakiś używany bardzo
    >przeciętny skuter ...

    >Samochodu w dobrym stanie technicznym za 1000zł nie da się kupić ...

    da się, trzeba tylko poszukać

    >Po zakupie zapewne trzeba by wymienić rozrząd , olej , filtry i itd ?
    Po co ? Jeżeli dobry to nie trzeba. To jakieś chore podejście by wymieniać
    wszystko "w razie czego". Jeśli jeździ to jest OK.

    >A co z kosztem paliwa , OC , przeglądów ?

    A co to ma w ogóle do rzeczy. Te koszty występują w każdym pojeżdzie i im
    jest on droższy/nowszy/większy tym są one wyższe. Nie należy ich jednak
    wliczać do kosztów zakupu.

    >Kupowanie trumny na kółkach , bo inaczej ciężko nazawać taki
    >samochód , który na pewno nie będzie miał żadnych poduszek i innych
    >systemów bezpieczeństwo to zwykła głupota ...

    Pie...nie o Szopenie. Jeszcze napisz że nie da się jeździć samochodem bez
    klimatyzacji. Systemy takie są powszechne w samochodach na polskim rynku od
    około 15 lat. Jak na blisko 100 letnią historię motoryzacji aż dziw bierze,
    że ludzkość (a przynajmniej nasi zmotoryzowani) nie podzieliła losów
    dinozaurów.
    Żadne systemy nie zastąpią trzeźwego myślenia za kółkiem i nabywanych z
    doświadczeniem umiejętności. Jestem wręcz zdania że nafaszerowanie samochodu
    miód-malina systemami daje ludziom paszport zwalaniający od myślenia za
    kierownicą i uprawniający do przekraczania wszelkich barier i zdrowego
    rozsądku. Zresztą dobrze. Niech wariaci wyginą a im szybciej tym lepiej
    --
    Jackare

  • 43. Data: 2010-05-06 10:53:11
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    to pisze:

    > Paliwo kosztuje jak w każdym, OC nie musi być takie znowu drogie,
    > przegląd 100 zł.

    Pod warunkiem, że samochód za 1000 zł jest w stanie o własnych siłach
    się na SKP stawić i teki przegląd przejść bez dodatkowych inwestycji ;)

    Ale generalnie sie zgadzam.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 44. Data: 2010-05-06 11:02:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Krzysiek pisze:

    > Sorki za drobny oftopic, ale miałem jakieś 10 lat temu watpliwą
    > przyjemność jeżdzenia Ładą od czasu do czasu. Z traumy wychodze do tej
    > pory :)
    > Ten samochód to była tragedia pod każdym względem.
    > Głośny, śmierdzący, zawodny i brzydki jak noc w listopadzie.

    A ja 8 lat jeździłem ładą (2103 - fiatopodobna) i prawdę mówiąc
    wspominam ją bardzo dobrze - ani razu nie stanąłem, dość dynamiczna
    (80KM/1000kg - spoko), nic nie śmierdziało (chyba tylko zimą przy
    ssaniu na max), a przy 90km/h była mniej-więcej tak samo głośna
    jak primera przy 110-120. Od przesiadki na primerę brakuje mi
    tylnego napędu...

    > Jesli to młoda dziewczyna i potrzebuje czegoś do jeżdzenia na krótkie

    Ale bez wspomagania i z topornymi pedałami - raczej nie dla dziewczyny.

  • 45. Data: 2010-05-06 11:20:40
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-06 02:43, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > centralny zamek (jest centralnie zepsuty i sie nie zamyka), ponadto
    > samochody w tej cenie to zwykle samochody odrzutowe - odrzuca kazdego,
    > zlodzieja tez. Zajechalem raz Skodillakiem 120, podchodzi do mnie
    > "parkingowy" i pyta, czy popilnowac. Rozesmialem sie. On tez.
    > Rower moze zostac zepchniety w czasie jazdy po ulicy przez samochod.
    > Samochod za 1kzl budzi natomiast respekt na drodze. Wpuscic nie
    > wpuszcza, ale z pewnoscia nikt sie tez nie wepchnie przed.
    > A tak na serio, autorowi watku polecam favoritke, o ile progi istnieja i
    > podloga, to reszta tania i w miare niezawodna.

    normalnie dać Ci plakietke marketingowiec roku :D

  • 46. Data: 2010-05-06 11:33:41
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    to wrote:
    > Maluch był kupą złomu nawet jak był nowy...

    Tak samo jak CC, Łady i inne wynalazki które były projektowane pod jedne
    wymagania - proste i jak najtańsze. Różnica taka że maluch będzie z nich
    wszystkich najnowszy i najtańszy w naprawach które na pewno będzie trzeba
    wykonać po zakupie. Bo kto myśli że za 1000zł kupi auto z mechaniką w stanie
    idealnym ten jest naiwny.

    > Ojcu po paru latach
    > eksploatacji z zadbanego Malucha odpadł silnik. ;)

    Widocznie to była kupa złomu a nie zadbany maluch.

  • 47. Data: 2010-05-06 11:49:41
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    kaszpir wrote:
    > Samochodu w dobrym stanie technicznym za 1000zł nie da się kupić ...
    > W tak stare samochody nikt nie inwestuje i w większości w nich nic się
    > nie naprawia. One jeżdżą aż do awarii albo rozsypania się ...

    Masz racje. Jednak zdarzają się osoby które chcą swoj stary i tani
    samochodzik utrzymać na chodzie i naprawiają go w miare swoich możliwości
    finansowych. Szczególnie w najtańszych wozidełkach jak Maluch gdzie
    wszystkie naprawy zrobi się za grosze.

    > Kupowanie trumny na kółkach , bo inaczej ciężko nazawać taki
    > samochód , który na pewno nie będzie miał żadnych poduszek i innych
    > systemów bezpieczeństwo to zwykła głupota ...

    Najważniejsze żeby był sprawny to nie będzie tak żle. Trumna na kołach to
    złom który ma do naprawy układ kierowniczy, zawieszenie czy hamulce a i tak
    właściciel nim jeździ bo chce go dobić do końca nie inwestując ani złotówki.

  • 48. Data: 2010-05-06 12:01:44
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > Zastanawiam się czy lepiej kupić
    > świeżego Malucha czy trochę starsza Ładę (z tym samochodem mam dobre
    > wspomnienia), może jakiegoś Forda...

    A czemu nie np. Kadett? Jak znajdziesz w miarę nieprzerdzewiały egzemplarz w
    dieslu to roczek powinien pojeździć specjalnych inwestycji, a w razie czego
    części tanie jak barszcz. Spalanie porównywalne kosztami z maluchem. Ja swoim
    jeżdżę i poza zupełnymi detalami typu gumowe zawieszenie tłumika (6 PLN),
    kierunkowskaz (20 PLN) czy żarówki nic w niego nie wkładam (oprócz płynów
    oczywiście). Choć ten brak inwestycji wynika z tego że wyszedłem z podobnego
    założenia jak Ty - samochód miał być na rok i już prawie jest, jak przejdzie
    kolejny przegląd to fajnie, a jeśli nie to trudno - nie będę mu specjalnie w tym
    celu robił progów czy zawieszenia.

    pozdrawiam,
    G.

  • 49. Data: 2010-05-06 12:20:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2010 11:33:41 +0200, Feniks wrote:
    >Tak samo jak CC, Łady i inne wynalazki które były projektowane pod jedne
    >wymagania - proste i jak najtańsze.

    A jednak jest spora roznica miedy maluchem a kazdym nastepnym autem.

    W maluchu nic nie bylo dobrze zrobione :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-05-06 12:22:40
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > W tak stare samochody nikt nie inwestuje i w wiÄ&#65533;kszoĹ&#65533;ci w nich nic
    siÄ&#65533;
    > nie naprawia. One jeĹźdĹźÄ&#65533; aĹź do awarii albo rozsypania siÄ&#65533; ...

    To co trzeba się naprawia (zakładając że trafisz na dobry egzemplarz). Mam
    Kadetta którym gościu jeździł aż sobie kupił nowy samochód, a do tego czasu
    używał go regularnie i większość napraw wykonywał sam i z tego co widzę w miarę
    solidnie. Weź też pod uwagę że przy samochodzie za 1000 PLN sprzedającemu nie
    opłaca się podrasowywać samochodu, więc większa szansa że naprawdę kupujesz to
    co widzisz (choć wygląda jak wygląda), a nie np. zespawaną/znitowaną z dwóch
    powypadkowych "nówkę po okazyjnej cenie". Żeby nie było - to co opisuje to
    autentyk z Wrocławia, a fakt że samochód był zrobiony z dwóch wyszedł w czasie
    tragicznego wypadku, w czasie którego się po prostu rozpadł na dwie połowy a
    pasażerowie po prostu się wysypali. I założę się że kosztował duuużo ponad 1000
    PLN, bo tyle starczyłoby (parę lat temu) najwyżej na nity i późniejsze
    lakierowanie, choć pewnie nawet nie na to

    Również w tym co mówisz o "trumnach" jest spora przesada. Większość elementów
    odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w miarę łatwo sprawdzić (przede wszystkim
    sprawność hamulców, luzy, stan przewodów z płynem hamulcowym, brak dziur i
    blachę nieskorodowaną w krytycznych miejscach). Fakt, nieco gorzej np. z
    poduszkami, no ale czego chcesz wymagać za 1000 PLN.

    pozdrawiam,
    G.