  • 1. Data: 2010-05-05 19:06:42
    Temat: Szkoda z OC i amortyzacja przy młodym aucie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Jaki jest na dziś stan prawny, czy przy aucie do 3 lat i szkodzie
    likwidowanej z OC sprawcy ubezpieczyciel ma prawo potrącać amortyzację
    części i urealnienie (czy jak to się tam zwie) robocizny?
    Niestety, sprawca ubezpieczony był w PTU, co jak czytałem w necie rokuje
    raczej słabo.

  • 2. Data: 2010-05-06 10:36:54
    Temat: Re: Szkoda z OC i amortyzacja przy młodym aucie
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    > czy przy aucie do 3 lat i szkodzie
    > likwidowanej z OC sprawcy ubezpieczyciel ma prawo potrącać amortyzację
    > części i urealnienie (czy jak to się tam zwie) robocizny?

    Nie ma prawa i nie ma znaczenia czy samochód ma 3 czy 10 lat. Do naprawy ma
    obowiązek wycenić nowe oryginalne części.

  • 3. Data: 2010-05-06 10:45:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "michawar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma prawa i nie ma znaczenia czy samochód ma 3 czy 10 lat. Do naprawy
    > ma
    > obowiązek wycenić nowe oryginalne części.

    No a jeśli się upiera?
    Tylko sąd?
    Ma ktoś na podorędziu jakieś wyroki?

  • 4. Data: 2010-05-06 11:00:17
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    > No a jeśli się upiera?

    Tu masz link: http://www.rzu.gov.pl/publikacje/artykuly-pracowniko
    w-i-
    wspolpracownikow/Pawel_Wawszczak___Dopuszczalnosc_za
    stosowania_cen_czesci_alter
    natywnych_przy_ustalaniu_wysokosci_odszkodowania_za_
    szkode__2256

  • 5. Data: 2010-05-06 11:03:24
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz link skrucony: http://bisi.pl/ubezpieczyci

  • 6. Data: 2010-05-06 11:17:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > wspolpracownikow/Pawel_Wawszczak___Dopuszczalnosc_za
    stosowania_cen_czesci_alter
    > natywnych_przy_ustalaniu_wysokosci_odszkodowania_za_

    Ale to nie ten temat jest.
    Nie chodzi o ceny części alternatywnych (zamienników), tylko o policzenie
    amortyzacji części oryginalnych.
    Co za tym idzie chyba inne przepisy to regulują i innych argumentów trzeba
    użyć żeby takie rojenia obalić.
    Zdaniem PTU powinienem dopłacić 33% do lakierowania z własnej kasy, a do
    części zamiennych 30%.

  • 7. Data: 2010-05-06 12:45:59
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    > Zdaniem PTU powinienem dopłacić 33% do lakierowania z własnej kasy, a do
    > części zamiennych 30%.
    Obowiązkiem firmy ubezpieczeniowej jest przywrócić Twój pojazd do stanu przed
    kolizją. Chociażby go ozłocili to i tak pojazd będzie już samochodem
    powypadkowym więc domaganie się przez nich dopłat amortyzacyjnych jest
    bezpodstawne. Jeśli się będą przy tym upierać to prawnik i sprawa do sądu.
    Wtedy szybko zmienią zdanie.

  • 8. Data: 2010-05-06 14:25:45
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > powypadkowym więc domaganie się przez nich dopłat amortyzacyjnych jest
    > bezpodstawne. Jeśli się będą przy tym upierać to prawnik i sprawa do sądu.

    Za mnie naprostował ich rzecznik ubezpieczonych, z ich wyceny 1300zl zrobiło
    się moje 3400zł. Wypłacili zanim dotarło zwrotne pismo od rzecznika.

  • 9. Data: 2010-05-06 23:53:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Maj, 19:06, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:
> [...]
    > części i urealnienie (czy jak to się tam zwie) robocizny?
    > Niestety, sprawca ubezpieczony był w PTU, co jak czytałem w necie rokuje

    nie ma prawa, dodatkowo nalezy zazadac zwrotu za utrate wartosci
    pojazdu...
    np. powolujac sie na Uchwałę Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 12
    października 2001 r., III CZP 57/2001

    WS

  • 10. Data: 2010-05-08 23:20:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    --
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)