  • 1. Data: 2010-05-05 11:39:34
    Temat: Dziura, zniszczona felga - jakie badania, odszkodowanie?
    Od: b...@g...pl

    Witam.
    Wczoraj w nocy "zaliczyłem" dziurę w jezdni. Felga uszkodzona, nie wiem
    jeszcze co z oponą. Wezwałem policję, która sporządziła protokół,
    zamierzam dochodzić odszkodowania od właściwego zarządu dróg.

    Pani z działu prawnego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach poleciła
    mi przesłać formularz szkody i wstrzymać się z jakimikolwiek działaniami
    do czasu oględzin. Jednocześnie w formularzu należy podać zakres szkód i
    obawiam się, że tych ujawnionych później nie będą chcieli uwzględnić (na
    chwilę obecną nie jestem nawet pewien w jakim stanie jest opona). Poza
    tym, chciałbym móc mieć auto na chodzie i bezpiecznie się nim poruszać.
    Koszty są jednak dla mnie bardzo istotne.

    W tym miejscu moje pytanie, ponieważ jestem motoryzacyjnym laikiem i nie
    bardzo mogę to ogarnąć:

    Wiem, że powinienem sprawdzić, czy opona nadaje się do użytku, zdaje
    się, że powinienem też sprawdzić stan tylnego zawieszenia i geometrię.
    Kłopot polega na tym, że nie wiem, co, kiedy, w jakiej kolejności.
    Byłbym też wdzięczny, gdyby ktoś zorientowany w temacie wypowiedział
    się, w jakim zakresie mogę liczyć na odszkodowanie: tylko za felgę,
    opony, czy za badanie i ewentualne naprawy zawieszenia także? Czy lepiej
    poczekać na oględziny rzeczoznawcy nie zmieniając stanu pojazdu, udać
    się od razu na warsztat i zrobić badanie techniczne z kosztorysem
    naprawy, a może przeprowadzić naprawę i przedstawić ubezpieczycielowi
    zarządu dróg rachunki?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Chętnie też opiszę szczegółowo zdarzenie
    i dalszy rozwój sytuacji, jeśli ktoś będzie zainteresowany.

    Krzysztof Lis

  • 2. Data: 2010-05-05 12:15:51
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Chętnie też opiszę szczegółowo zdarzenie
    > i dalszy rozwój sytuacji, jeśli ktoś będzie zainteresowany.

    Powiem ci tak. Jak ja rozwaliłem koło w dziurze to poczekałem na
    drogówkę obejrzeli, spisali co trzeba ja wymieniłem koło na zapasówkę i
    pojechałem do domu. Na drugi dzień pojechałem na przegląd na koszt
    własny ( dla swojego świętego spokoju ) sprawdziłem co i jak z
    zawieszeniem i opisałem całość w tym kwestionariuszu. (na przegląd
    wydałem 20zł). Potem już pojechałem oddać papiery zgłoszenia szkody do
    PZU bo tam są ubezpieczeni (bynajmniej w Bydgoszczy). Na drugi dzień
    zadzwonił do mnie człowiek z PZU i pojechaliśmy razem na przegląd i
    geometrię za który już oni płacili i po tygodniu już miałem kasę. Tak to
    u mnie wyglądało. Możesz jednak jak ja się przekonałem wpisać co ci się
    uszkodziło oraz to że dalszych zniszczeń nie jesteś w stanie ocenić
    naocznie. I tyle. Oni i tak sami kierują na przegląd do stacji kontroli
    pojazdów. Ps pamiętaj też że kołpaki jak się uszkodziły to też je
    wpisz choćby były najohydniejsze i najstarsze na świecie :) !

  • 3. Data: 2010-05-09 22:33:46
    Od: b...@g...pl

    Szymon Łuczak pisze:

> [...]
    > pojazdów. Ps pamiętaj też że kołpaki jak się uszkodziły to też je wpisz
    > choćby były najohydniejsze i najstarsze na świecie :) !

    Dzięki, zrobiłem tak samo. Wyszły większe luzy na tym kole niż na
    innych, ale wszystko w granicach normy, felgę dało się wyklepać a oponę
    załatać, ale traktuję to jako naprawę prowizoryczną, poza tym wciąż
    pozostaje zerwana listwa progowa, więc posłałem zgłoszenie (btw
    trzystronicowy faks "wychodził" od ok. południa i poszedł dopiero ok
    godziny 16, muszą tam odbierać kosmiczną ilość faksów :P).
    Krzysztof Lis

  • 4. Data: 2010-05-11 15:19:45
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

> [...]
    > trzystronicowy faks "wychodził" od ok. południa i poszedł dopiero ok
    > godziny 16, muszą tam odbierać kosmiczną ilość faksów :P).

    Też byś tyle faksów odbierał jakbyś był zarządcą takich dróg :P