  • 81. Data: 2010-01-26 10:56:34
    Temat: Re: 500D vs 50D
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    news:hjmgc1$d7v$1@news.onet.pl...
    > kamil pisze:

    > Sorry, ale koloryzowanie zdjęć przez obiektyw skończyło się dziesiąt lat
    > temu. Nieco pośrednio może to wynikać z rozproszeń światła wewnątrz i tu
    > im gorszej jakości powłoki i więcej soczewek tym większy ma udział ten
    > czynnik objawiający się w dyfuzji świateł czyli także podbarwianiu
    > dominującym kolorem (zwykle niebieskawym tłem w większości ujęć
    > plenerowych).
    > Moglibyśmy teoretyzować, że większe pole krycia także ma jakiś wpływ, bo
    > część obrazu pada na ścianki komory matrycy, które doskonale wyczernione
> [...]

    Dokladnie o to mi chodzi, kiedy czytam ze jakis obiektyw ma lepsza
    kolorystyke od innego przy cyfrowym body, to co najwyzej moge sie
    usmiechnac.. Porownywac barwy obiektywow mozna sobie w warunkach studyjnych
    na materialach pozytywowych, a i to zakladajac idealna powtarzalnosc chemii
    i samego procesu wywolywania.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 82. Data: 2010-01-26 11:12:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Wida e nigdy nie mia e tych obiektyw w.

    jak to zobaczyles?

    17-40 to kawa swietnego
    > szk a, gdyby by ciut ostrzejszy by by idealny.

    17-40L jest dokladnie takim obiektywem jakim chcial canon.
    pod format FF - b dobry , trudno o lepsza alternatywe.
    pod APs-c jest moim zdaniem obiektywem jeszcze gorszym niz 24-70L.
    MOzna kupic obiektywy optycznie lepsze , jasniejsze i z IS za 50-70%
    ceny 17-40L , tyle ze nie tak pancernie obudowane.

    Ale skoro obiektyw w pancernej obudowie jest 2 razy drozszy od
    obiektywu lepiej skorygowanego , jasniejszego w obudowie plastikowej
    ( zreszta b przyzwoitej ) tzn ze za te ronice cenowa dostajesz te
    pancerna obudowe.
    Nie uwazam za koniecznym kupienie za 300 euro kawalka pierscienia
    aluminiowego.

    pod FF - to wysmienity obiektyw podobnie jak 24-70 - to poezja.

  • 83. Data: 2010-01-26 18:22:52
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-26 11:56, kamil pisze:
> [...]
    > studyjnych na materialach pozytywowych, a i to zakladajac idealna
    > powtarzalnosc chemii i samego procesu wywolywania.

    Przeczytaj swoje ostatnie wypowiedzi i zdecyduj się na jakąś wersję

    Tomek

  • 84. Data: 2010-01-26 18:24:31
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-26 12:12, XX YY pisze:

> [...]
    > aluminiowego.
    >

    > pod FF - to wysmienity obiektyw podobnie jak 24-70 - to poezja.

    Pokaz mi swoje zdjęcia z 17-40 i 24-70. Widzę ze masz nawet
    doświadczenie z nimi na FF.

    Tomek

  • 85. Data: 2010-01-27 07:33:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Pokaz mi swoje zdjęcia z 17-40 i 24-70. Widzę ze masz nawet
    > doświadczenie z nimi na FF.

    co znaczy nawet ?

    przeciez to sa obiektywy przeznaczone wlasnie pod FF.
    na aps-c daja marne wyniki.
    Zakup 17-40/4.0 pod aps-c nie ma wiekszego sensu ( podobnie jek
    24-70), skoro mozna taniej dostac np 17-50/2,8 lub w cenie
    porownywalnej 17-55/2,8 IS i oba wyminione wspolpracuja z aps-c
    znacznie lepiej niz 17-40L.

    Po co kupowac drogi , ciezki o niezbyt wysokiej rozdzielczosci
    17-40/4,0 skoro mozna kupic 17-50/2,8 za polowe ceny rysujacy w aps-c
    wyraznie lepiej ?

  • 86. Data: 2010-01-27 12:09:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tomek" <b...@o...pl> wrote in message news:hjnbtv$ufk$1@news.onet.pl...

    > Przeczytaj swoje ostatnie wypowiedzi i zdecyduj się na jakąś wersję

    Czego nie potrafisz zinterpretowac w zdaniu:

    "Tu sie troche zapedziles chyba. Ten sam obiektyw podpiety do 5 roznych
    body,
    z kazdym da inna "kolorystyke"."

    Dla mnie nie znaczy to nic innego, jak fakt ze "kolorystyka" obiektywu jest
    rzecza praktycznie nieistniejaca w swiecie cyfrowym.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 87. Data: 2010-01-27 15:52:01
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-27 13:09, kamil pisze:

> [...]
    >

    > Dla mnie nie znaczy to nic innego, jak fakt ze "kolorystyka" obiektywu
    > jest rzecza praktycznie nieistniejaca w swiecie cyfrowym.

    Przeczytaj swoje 2 wypowiedzi. Jak ich nie rozumiesz to co mam ci
    wytłumaczyć

    Tomek

  • 88. Data: 2010-01-27 15:55:03
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-27 08:33, XX YY pisze:

> [...]
    >
    > Po co kupowac drogi , ciezki o niezbyt wysokiej rozdzielczosci
    > 17-40/4,0 skoro mozna kupic 17-50/2,8 za polowe ceny rysujacy w aps-c

    Co znacznie lepiej ? 17-55 tez pewnie miałeś. Powtarzasz wnioski ludzi a
    sam nie miałeś nigdy styczności ze sprzętem.

    Tomek

  • 89. Data: 2010-01-27 16:17:42
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Tak , tak - panowie - wiekszosc amatorow ma wyzsze
    > wymagania niz tzw
    > zawodowcy.

    Racz tez zauwazyc, ze zdecydowana wiekszosc amatorów (choc
    zaryzykowalbym teze, ze zawodowców tez) czerpie frajde po
    prostu z robienia zdjec (nawet jesli tylko co któres z nich
    bedzie udane), a nie z "naukowego" onanizowania sie testami,
    wykresami itd. ;-)))

    > Wykresy pokazuja pewne mierzalne cechy obiektywu -
    > pozwalaja wnosic o
    > jego mozliwosciach.

    No i co z tych mierzalnych cech obiektywu? Jak sadzisz, ilu
    ludzi ogladajac fotki zwraca szczególna uwage na to, jakim
    zostala zrobiona obiektywem? Pomijam incedyntalne przypadki
    takich pasjonatów sprzetu jak Ty ;-)).

    > nic b . zludnego niz wiara w pojedyncze przyklady.

    W praktyce bardziej zludna bywa wiara w testy ;-).

  • 90. Data: 2010-01-27 16:21:03
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > To ile przykładów potrzeba? :)
    > Teraz nasz pajac poprosi o rawy.