  • 1. Data: 2010-01-23 10:08:24
    Temat: A mnie sie marzy nastepca Sony R1
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Witam !

    Nie ukrywam, ze jestem amatorem. Nie bede sie ludzil, ze potrzebna mi jest cala
    torba obiektywow, zeby robic fotki dla moich wlasnych potrzeb. Wystarczylby mi
    jeden porzadny obiektyw o optymalnym zakresie ogniskowych 24 mm - 135 mm w
    aparacie z matryca APS-C. Byl kiedy taki sprzet krotko produkowany a nazywal sie
    Sony R1. Do dzisiaj na aukcjach bija sie o niego i osiaga ceny zblizone do
    nowych zestawow entry DSLR. Gdyby firma Sony w nowej wersji tego aparatu
    wsadzila matryce EXMOR i dodala stabilizacje bylby to aparat - marzenie. Z
    miejsca bym go kupil. Lecz Sony poszlo calkowicie w segment lustrzanek i nie
    wydaje mi sie, zeby kiedykolwiek wpakowali tak porzadny obiektyw na stale do
    aparatu w zasadzie kompatkowego. A szkoda...

  • 2. Data: 2010-01-23 10:12:23
    Temat: Re: A mnie sie marzy nastepca Sony R1
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Lecz Sony poszlo calkowicie w segment lustrzanek i nie wydaje mi sie,
    > zeby kiedykolwiek wpakowali tak porzadny obiektyw na stale do aparatu w

    Od 28mm nie moze byc absolutnie?

  • 3. Data: 2010-01-23 10:25:17
    Od: a...@o...pl

    > Od 28mm nie moze byc absolutnie?

    28 mm da sie jeszcze przelknac ;) Chodzilo mi o to, ze dla mnie obiektyw nie
    musi (a nawet nie powinien) byc wymienny. Caly czas mysle o zeszlych wakacjach
    nad morzem, kiedy na plazy przy silnym wietrze drobny pyl zmieszany z sola
    morska wciskal sie w kazdy mozliwy zakatek aparatu. Lepiej, zeby wnetrze aparatu
    bylo uszczelnione "na amen", zeby nie miec problemow z brudzaca sie matryca.

  • 4. Data: 2010-01-23 10:33:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > 28 mm da sie jeszcze przelknac ;) Chodzilo mi o to, ze dla mnie obiektyw
    > nie musi (a nawet nie powinien) byc wymienny.

    Nie ma musu wymieniac :)

> [...]
    > zmieszany z sola morska wciskal sie w kazdy mozliwy zakatek aparatu.
    > Lepiej, zeby wnetrze aparatu bylo uszczelnione "na amen", zeby nie miec

    Lumix DMC-G1 + rolka tasmy izolacyjnej :)

    Jakosc bedzie sporo lepsza niz z R1.
    Nawet jak sobie wytniesz brakujace 120mm ze srodka kadru.

  • 5. Data: 2010-01-23 10:34:25
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

> [...]
    > bylo uszczelnione "na amen", zeby nie miec problemow z brudzaca sie matryca.

    Sęk w tym, że nawet taka hybryda tego nie zapewnia. Pewnie są jakieś
    kompakty z uszczelkami ale te popularne w cenie średnich krajowych x2
    nieszczególnie. I dopiero się robi problem jak masz śmieci na matrycy.

  • 6. Data: 2010-01-23 10:39:52
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > Lumix DMC-G1 + rolka tasmy izolacyjnej :)
    >
    > Jakosc bedzie sporo lepsza niz z R1.
    > Nawet jak sobie wytniesz brakujace 120mm ze srodka kadru.

    Ja sobie zyczylem, zeby wsadzili taka matryce jak ma np. A550 a tu juz bym
    polemizowal czy ten Lumix bedzie wtedy dawal lepszy obraz...

  • 7. Data: 2010-01-23 10:52:22
    Od: a...@o...pl

    > Sęk w tym, że nawet taka hybryda tego nie zapewnia. Pewnie są jakieś
    > kompakty z uszczelkami ale te popularne w cenie średnich krajowych x2
    > nieszczególnie. I dopiero się robi problem jak masz śmieci na matrycy.

    Ja mam kompakt Olympusa C-2100, ponad 8 lat pstrykania w roznych warunkach,
    ponad 21000 zdjec - nie zaobserwowalem pogorszenia jakosci obrazu od czasu
    zakupu. W tym czasie przy lustrzance musialbym miec kilkanascie razy czyszczona
    matryce.

  • 8. Data: 2010-01-23 11:09:51
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <3...@n...onet.pl>,
    a...@o...pl nabazgrał:
> [...]
    > zakupu. W tym czasie przy lustrzance musialbym miec kilkanascie razy czyszczona

    A w czym problem? Bierzesz i czyścisz.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Znowu sesja :)

  • 9. Data: 2010-01-23 11:23:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ja sobie zyczylem, zeby wsadzili taka matryce jak ma np. A550 a tu juz bym
    > polemizowal czy ten Lumix bedzie wtedy dawal lepszy obraz...

    Bedziesz mogl polimeryzowac jak wsadza ;)

  • 10. Data: 2010-01-24 19:36:16
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-23 11:08, Adameck pisze:
> [...]
    > wydaje mi sie, zeby kiedykolwiek wpakowali tak porzadny obiektyw na stale do
    > aparatu w zasadzie kompatkowego. A szkoda...

    I calą linię alfa mogli by sobie ........

    Tomek