  • 71. Data: 2010-01-25 17:41:29
    Temat: Re: 500D vs 50D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > To, że 50D jest lepszy od 500D jest oczywiste, zresztą odzwierciedla to
    > różnica w cenie. Nie oznacza to jednak, że jest optymalnym wyborem w
    > każdej sytuacji.

    oczywiscie ze nie oznacza optymalnego wyboru w kazdej sytuacji ,
    dokladnie tak jak wybor c500d nie bylby optymalnym aparatem w kazdej
    sytuacji.

    a skoro mamy dwa rozne aparaty , z ktorych zaden nie jest optymalny w
    kazdej sytuacji to
    wybor lepszego jest oczywisty .

    Potrzeby naprawdę są różne, a budżet przeważnie
    > ograniczony.

    wlasnie dlatego ze budzet jest ograniczony nalezy wydawac rozstropnie.
    Roztropniej jest wydac ok 800 euro na c50d , ktory dziala o wiele
    sprawniej w kazdych warunkach niz ok 600 euro na 500d , ktory b
    czesto nie bedzie dzialal sprawnie.

    W mojej sytuacji np nie jest to optymalny wybór, bo
    > poradziłem sobie z problemami AF w dużo tańszej puszce (350D) a
    > zaoszczędzone pieniądze wydałem na porządny obiektyw.

    autor pytanie pisze , ze jest totalnym amatorem.
    wlasnie dlatego polecalabym urzadzenie , ktore dziala , nawet nieco
    drozsze , , od tanszego nie dzialajacego zawsze bez zarzutu.

    Gdyby pytajacym byl doswiadczony emerytowany fotografik penie bym
    powiedzial - kup ten tanszy , masz czas poradzisz sobie ,
    wyprowadzisz zdjecia ,a w najgorszym wypadku powtorzysz.

    > Ty lansujesz tezę, jakoby brak mikrotuningu AF był jakimś wielkim
    > felerem. Może faktycznie w 50D jest konieczny. W moim zestawie go nie
    > potrzebuję. I zdjęcia wychodzą ostre. Również na szerokim kącie.

    Ja nie lansuje tezy , jestem tylko uzytkownikiem od lat canona i w
    ostatnim czasie zadalem sobie trud rozgryzienia AF canona . Dokonalem
    wiele pomiarow na sposob inzynierski i nie mowie niczego na wyczucie.
    wiem jak on dziala. NIe oznacza to , ze jesli wiem jak on dziala , to
    tym samym bedzie w moich rekach dzialal lepiej.
    Jestem dokladnie tak samo bezradny wobec niedzialajacego dobrze AF jak
    kazdy uzytkownik.
    Ale wiem ponad wszelka watpliwosc , ze w niektorych modelach AF dziala
    lepiej w innych gorzej.
    NP wbrew powszechnej opini Af w c5dmk2 dziala genialnie. Jest
    precyzyjny , dokladny i b szybki.
    Szkoda ze sensory peryferyjne nie sa krzyzowe .
    Nigdy nie bylem swiadom posiadania tak dobrego ukladu AF - ale to
    wymaga tuningu , a to mozna zrobic samemu lepiej niz w warsztacei
    rozumiejac jak dziala AF.

    Bez
    > problemu wykorzystuję wszystkie możliwości matrycy, jeśli chodzi o
    > rozdzielczość. "Biedne" 8Mpix się bynajmniej nie marnuje, a wystarcza do
    > wszystkich moich potrzeb. Porządne obiektywy i stareńki korpusik.

    Pytanie o wybor c500 a c50 to w gruncie rzeczy pytanie o wybor
    pomiedzy mercedesm klasy A a klasy C

    Dla siebie bierz C

    Gdybys chcial dokonac optymalnego wyboru dla tesciowej to bierz klasy
    A z pierwszej serii , tej z ktorej auta sie przewracaly na zakrecie.

  • 72. Data: 2010-01-25 18:45:34
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-01-25 17:56, cztery pisze:

    > Po co Ci 10MPx ? Sprzedaj i kup D30. Masz tam 3MPx wiec na 30x40 tez
    > bedzie ok :-)

    Co bedzie ok ? Masz jakąś głębszą myśl ?

    Tomek

  • 73. Data: 2010-01-25 20:50:33
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > a co ma wspolnego zamiana 17-40 na 18-55 z porownaniem 50d vs 500d.?
    > moze sam bys uzyl zdrowego rozsadku.
    > 17-40 nie jest obiektywem projektowanym dla aps-c i w tym formacie
    > nalezy do jednego u najslabniej rysujacych.
    > Z tego ze zamieniles nieodpowiedni obiektyw dla aps-c na inny z
    > najnizszej polki cenowej ( choc dosyc dobrze rysujacy) wcale nie
    > wynika ze c50d nie jest lepszy od c500d !
    > Wybacz ale uzyles kompletnie byzmyslnego argumnetu.
    > Zanim zaczniesz powolywac sie na zdrowy rozsadek , zastanow sie lepiej
    > na logika swoich argumnetow.

    Widać że nigdy nie miałeś tych obiektywów. 17-40 to kawał swietnego
    szkła, gdyby był ciut ostrzejszy byłby idealny. Słabsza ostrośc
    rekompensuje między innymi kolorystyką. 18-55 nie rysuje lepiej, ale
    żeby to wiedzieć trzeba mieć te obiektywy a nie poczytać trochę testów.

    Tomek

  • 74. Data: 2010-01-25 21:13:54
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Co bedzie ok ? Masz jakąś głębszą myśl ?

    Skoro z 2MPx robiles powiekszenia 30x40 do ktorych jakosci nie ma co sie
    czepiac wystarczy Ci 3MPx, ktory dawal Canon 30d.

  • 75. Data: 2010-01-25 21:19:58
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > roznica pomiedzy 450/500d a 50d jest wieksza niz pomiedzy 50d a 5d !

    A wcale nie jest :-) Pomiedzy 500 a 450 jest roznicy 50 a pomiedzy 50 a 5
    tylko 45.
    BTW, po tej zmianie urosl tez ? :-)

  • 76. Data: 2010-01-25 21:22:06
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > - tuning AF . Wiadomo , jesli zdjecie jest nieostre to wszystko inne
    > jest bez znaczenia.

    A ten tuning mozna ustawic w zaleznosci od ogniskowej ? Bo moje tamrony
    28-75 na szerokim kacie dawaly lekki BF, na dlugim mocny FF.
    To jak je skalibrowac z puszki ?

  • 77. Data: 2010-01-26 07:17:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 22:19, "cztery" <r...@d...trzy> wrote:

    > A wcale nie jest :-) Pomiedzy 500 a 450 jest roznicy 50 a pomiedzy 50 a 5
    > tylko 45.
    > BTW, po tej zmianie urosl tez ? :-)

    w szkole mieliscie tylko dodawanie ?
    odejmowania jeszcze nie braliscie ? :-)

  • 78. Data: 2010-01-26 10:00:47
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tomek" <b...@o...pl> wrote in message news:hjl06p$7gh$1@news.onet.pl...

> [...]
    > między innymi kolorystyką. 18-55 nie rysuje lepiej, ale żeby to wiedzieć
    > trzeba mieć te obiektywy a nie poczytać trochę testów.

    Tu sie troche zapedziles chyba. Ten sam obiektyw podpiety do 5 roznych body,
    z kazdym da inna "kolorystyke". Nie wspominajac juz o dziesiatkach
    kombinacji ustawien przestrzeni barwnej i nasycenia w kazdej puszcze, czy
    takim banale jak balans bieli.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 79. Data: 2010-01-26 10:32:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > body, z kazdym da inna "kolorystyke". Nie wspominajac juz o dziesiatkach
    > kombinacji ustawien przestrzeni barwnej i nasycenia w kazdej puszcze,

    Sorry, ale koloryzowanie zdjęć przez obiektyw skończyło się dziesiąt lat
    temu. Nieco pośrednio może to wynikać z rozproszeń światła wewnątrz i tu
    im gorszej jakości powłoki i więcej soczewek tym większy ma udział ten
    czynnik objawiający się w dyfuzji świateł czyli także podbarwianiu
    dominującym kolorem (zwykle niebieskawym tłem w większości ujęć
    plenerowych).
    Moglibyśmy teoretyzować, że większe pole krycia także ma jakiś wpływ, bo
    część obrazu pada na ścianki komory matrycy, które doskonale wyczernione
    nie są.

    Dobrze te wszystkie problemy wychodzą przy hdrach, ale nie takich
    pstrykach, gdzie technika niczemu nie służy, tylko przy co najmniej
    nastu EV (np. zdjęcie żarówki z otoczeniem tak, by nie było przepalone).
    Spadek kontrastu i podbarwienia są bardzo duże.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 80. Data: 2010-01-26 10:41:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jan., 22:22, "cztery" <r...@d...trzy> wrote:

    > A ten tuning mozna ustawic w zaleznosci od ogniskowej ? Bo moje tamrony
    > 28-75 na szerokim kacie dawaly lekki BF, na dlugim mocny FF.
    > To jak je skalibrowac z puszki ?

    w zasadzie mozna ograniczyc jedynie skutki negatywne
    tzn tak dobrac dostrojenie , aby srednio w calym zakresie ogniskowych
    uzyskac statystycznie najmniejszy spadek rozdzielczosci w stosunku do
    najwyzszej mozliwej , gdyby obiektyw ostrzyl idealnie.

    nie ma mozliwosci wprowadzenia kilku poprawek w wzaleznosci od
    ogniskowej.

    Nie moge tego podac jako prawdy uniwersalnej , gdyz nie robilem jakis
    pomiarow na szeroka skale , ale obiektywy ktore maja taka tendencje
    podpiete do aps ( mowa o obiektywach przeznaczonych pod FF ) po
    zalozeniu do FF pracuja znacznie lepiej. N ie zaobserwowalme
    znaczacego wplywu na dokladnosc w zaleznosci od ogniskowej.
    Tolerancja formatu FF na spadek rozdzielczosci wskutek bledow
    ostrzenia ze wzgledu na wiekszy krazek rozproszenia jest 2 razy
    wieksza w FF niz aps-c