    From: luxcamera <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 4 złote za foto
    Date: Thu, 04 Mar 2010 18:29:03 +0100

    mg wrote:

    > Ja myślę, że każdy fotoreporter, który ma na to ochotę to w ramach
    > buntu powinien natychmiast wysłać swoją płytkę CD do Magnum i rzucić
    > obecną pracę.

    Każda pani na kasie w hipermarkecie też, każda pielęgniarka, każdy
    lekarz, każdy nauczyciel, każda sprzątaczka, każdy kierowca autobusu
    też... Wszyscy powinni rzucić pracę?

    Przecież w tym wszystkim nie chodzi o zmowy cenowe, łamanie praw
    konkurencji, tylko o to, że ludzie są potrzebni do pracy, a jeśli są
    potrzebni do tej pracy, to należy im się za tą pracę płaca na takim
    poziomie, by nie musieli pracować na 4 etatach i być na utrzymaniu
    bogatego współmałżonka.

    A i jeszcze jedno - Wojciech Druszcz pracował dla naprawdę wielkich,
    więc wsadzanie go do jednego worka z tymi, co to narzekają i sobie nie
    radzą jest nieco przesadzone...

    IMHO Wojciech Druszcz, który po tylu latach już nic nie musi, napisał
    to, co napisał, bardziej dla innych niż dla siebie (dlatego wspomniał o
    interwencji UOKiK i wydawcach, którzy za tym stoją), napisał to dla
    młodych kolegów, którzy brnąc w kierunku "3C" (cena czyni cud), sami
    odbierają sobie przyszłość.

    Zmowy cenowe i związki zawodowe, to nie są idealne rozwiązania - zmowy
    cenowe nie są też uczciwe -, ale korporacje nie grają uczciwie z
    jednostką ludzką, więc jednostka ludzka, by przetrwać, powinna się
    organizować, stowarzyszać z innymi jednostkami ludzkimi i wspólnie
    walczyć o wspomnianą wyżej przyszłość.

    Ktoś w wątku napisał ironizując, że może niech w takim razie producenci
    sprzętu stworzą układ, zmowę cenową...
    Taki układ już istnieje od wielu lat i ma się dobrze, a konkurencja na
    rynku sprzętu fotograficznego (elektronicznego, motoryzacyjnego, itp.,
    itd., etc.) jest tylko tworem wirtualnym - ciężko rozwalić taki układ,
    bo nie jest monopolem (monopol - toż to zakazane i bijemy od lat
    Microsoft, a on ma się dobrze), ale oligopolem (przecież co nie jest
    zabronione, jest dozwolone - wszyscy są szczęśliwi i śpią spokojnie snem
    sprawiedliwych).
    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.