    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 4 złote za foto
    Date: Thu, 4 Mar 2010 17:23:41 +0100

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał

    >[...]
    >
    > Owszem, ale pamiętaj że rynek dąży do upowszechnienia chłamu - prawo
    > Kopernika-Greshama pokazuje swoją drugą twarz. I w pewnym momencie
    > dochodzi do sytuacji, gdy nic innego nie da się kupić. Później
    > oczywiście normalność wraca w formie eksluzywnej, dostępnej dla
    > nielicznych, ale reszta musi się zadowolić byle czym.

    Moze więc trzeba po prostu przeczekać aż sytuacja wróci do normy? Bo to, że
    jakość jest dostępna za odpwoiednio wysoką cenę a większosć zadowala się
    tanim chłamem to włąśnie norma - w chyba każdej dziedzinie życia.

    > Ale jesteś pewien że nic takiego nie miało/ma miejsca? Bo ja bym sobie
    > nie dał nic obciąć. W wielu innych branżach uzgadnianie cen pomiędzy
    > konkurentami miało miejsce. Kapitalizm ma też tą mniej sympatyczną
    > twarz i ten "wolny rynek" to często tylko iluzja.

    Jeśli nawet miało - to czy jest to przykłąd do naśladownictwa? Z patologiami
    trzeba walczyć a nie usiłować je naśladować. Zmowy cenowe - podobnie jak
    kradzieże - są złem, którego nigdy nie uda sie całkowicie wyeliminować - ale
    nie oznacza to, że mamy się na nie zgadzać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)