  • 101. Data: 2010-03-05 13:14:43
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jakub Witkowski napisał(a):

    > Dla ukrócenia nieuczciwej konkurencji, tylko piekarz miałby certyfikat
    > uprawniający do zakupu mąki.

    A nabycie mąki bez certyfikatu było ścigane z urzędu ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 102. Data: 2010-03-05 13:24:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Thu, 4 Mar 2010, Jakub Jewuła wrote:
    >
    > [...komuś...]

    > "Dowód historyczny jak zbożną ideę obrócić przeciw twórcom"?
    > Niewykluczone, ze część fotoreporterów bardzo by się oburzyła
    > na zakaz sprzedawania zdjęć *przez nich*.

    szczególnie jak by się okazało ze dobry fotograf nie może sie zajmować
    fotografią bo nie skończył studiów w kierunku fotografia tylko ma maturę lub
    jest inżynierem elektronikiem.

  • 103. Data: 2010-03-05 13:26:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    luxcamera wrote:

    > Każda pani na kasie w hipermarkecie też, każda pielęgniarka, każdy
    > lekarz, każdy nauczyciel, każda sprzątaczka, każdy kierowca autobusu
    > też... Wszyscy powinni rzucić pracę?

    gdyby rzucili to by płace wzrosły...

    wiesz ile musiałem pąłcić monterom podczas boomu gospodarczego?

    > Przecież w tym wszystkim nie chodzi o zmowy cenowe, łamanie praw
    > konkurencji, tylko o to, że ludzie są potrzebni do pracy, a jeśli są
    > potrzebni do tej pracy, to należy im się za tą pracę płaca na takim
    > poziomie, by nie musieli pracować na 4 etatach i być na utrzymaniu
    > bogatego współmałżonka.

    rynek reguluje, na posadę kasjerki nie trzeba mieć kwalifikacji wieć moze to
    robic każdy, nei każdy jednak może operować mózg czy zaprojektować nowy
    komputer.

  • 104. Data: 2010-03-05 13:38:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    luxcamera wrote:

> [...]
    > ale wielu już odczuwa skupienie zasobów finansowych w rękach garstki
    > ludzi.
    > W dniu, w którym za Waszą pracę - przy Waszym wykształceniu,
    > możliwościach i ograniczeniach - ktoś będzie chciał zapłacić nie
    > więcej niż 800 złotych, zaśpiewacie inaczej. Teraz jest Wam widać
    > dobrze i nie widzicie sensu w zawracaniu sobie głowy tym, że komuś
    > jest już źle.
    > Futuryści, którzy rzadko się mylą, wróżą przyszłość, w której wszyscy
    > zostaniemy zepchnięci do slumsów przez megakorporacje, które nie będą

    społeczeństwo sie przystosowuje, mamy mneisjzy przyrost naturalny spada
    ilość potencjalnych robotników...

    dodajmy że trzeba sobie raz na zawsze powiedzieć że prole to nie tylko ci od
    łopaty to także ci od komputera.

    w tym nowym społeczeństwie większą wartość bezie miała zdolność do ukąłdania
    instalacji hydraulicznych czy elektrycznych niż głupawe klikanie w komputer
    przy okienku w banku :) Zresztą sprawdź w USA kto tam dobrze zarabia. Ktoś
    kto potrafi naprawić głupia rurę potrafi kasować za wizytę tyle co lekarz
    albo prawnik.

    następuje przewartościowanie. Kiedyś jak ktoś skońćzył studia i mial
    magistra to od ręki miał super zarobki, w ciagu ostatnich kilku lat okazało
    sie że po studiach mozesz byc dla pracodawcy tyle samo wart co facet po
    zawodówce. Płąci sie ludziom którzy posiadaja jakieś specjalne zdolności lub
    takim na których jest zapotrzebowania na rynku.

    Firma nie trzyma na dobrych stawkach facetów od noszenia cegieł ale już
    dobry murarz czy tynkarz jest kimś o kogo sie dba.

    Podobnie ktoś kto potrafi wkelpywać dane do komputera nie jest kimś nie
    zastąpionym, neizastąpiony jest dobry analityk czy sprawny handlowiec.

  • 105. Data: 2010-03-05 13:41:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    luxcamera wrote:

    > Ja tak jakby Ci wtóruję również śpiewając akordami, ale czy naprawdę
    > chodzi o to, że jak mi jest dobrze, to mam mieć wszystko i wszystkich
    > w 4 literach...? Skąd mam wiedzieć, jak poradzą sobie moje dzieci,
    > wnuki? Za 30 lat może i mnie nie będzie, ale nie chcę dla moich
    > potomków przyszłości, w której przetrwać może tylko
    > multiinstrumentalista. Taka jednostka - multiinstrumentalista -
    > bogato wyposażona przez los nie jest standardem. A co z innymi - do
    > piachu?

    to naucz swoje dzieci że trzeba cos umieć robić i trzeba sie umieć sprzedać.

    w ogóle generalnie naucz je że człowiek musi przez całe życie sie uczyć i
    podnosić swoje umeijetności.

  • 106. Data: 2010-03-05 13:42:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski wrote:

    > Tylko jeśli jesteś dobry w tym, co akurat jest (jeszcze)
    > potrzebne, i tylko jeśli równe dobrych jest niewielu.

    no oczywiste...

    ale nie każdy może być neurochirurgiem, potrzebni są też sanitariusze.

  • 107. Data: 2010-03-05 13:44:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lol wrote:

    > A piwo w sklepach to jest normalne? ;)

    a w ajkich sklepach kupujesz piwo...

  • 108. Data: 2010-03-05 17:05:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-05 09:42:14 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Sluchac sie bo dobrze gada. Albo lepiej nie sluchac ;)

    Ludzie nic nie czytają, jak czytają to nie zrozumieją, jak zrozumieją
    to nie zapamiętają.
    Spoko.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 109. Data: 2010-03-05 17:18:51
    Temat: Re: Re: 4 złote za foto
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-05 00:04:24 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Zauważ, że nie było mowy o:
    > - wprowadzeniu limitów produkcji
    > - wprowadzeniu koncensji, urzędowej standaryzacji i podobnych
    >
    > Czyli konkurencja by *została*.
    > A jednocześnie nie ma mowy o tylko 2-krotnej podwyżce cen,
    > lecz 10x przebiciu wobec cen ktore *JUŻ* przynoszą zyski
    > (przynajmniej okresowo niemałe).
    Pieniądze mają jedną zasadniczą wadę. Ile by ich nie było i jak wielkie
    by nie było "przebicie" zawsze jest ich za mało i przebicie za małe.

    > Powiadasz, że istotnie niższa sprzedaż aż tak by podniosła
    > koszty, że nawet "plastik" kosztowałby 10X tyle co trzeba?
    Nie. Bo już od wielu wielu lat nie koszty produkcji decydują o cenie produktu.
    > Może, ale z kolei w to wątpię :D
    :)

    > Ba, *nawet* kontrola produkcji pozwalała przed wojną
    > produkować całkiem niezłe zapałki :P (nic to, że drogie
    > jak nie wiem co i "dzielenie na czworo" nie było
    > zwrotem retorycznym).
    Tak, tylko ta legendarna "jakość" "kiedyś to było zrobione porządnie",
    nie wynikała z większej dbałości producenta o jakość produktu, tylko z
    wyższych oczekiwań konsumenta. Konsumentów było mniej, byli lepiej
    wykształceni, lepiej wyrobieni i wiedzieli czego chcą.
    Dobrym przykładem w obecnym czasie jest jakość proszku do prania. Ten
    sam kupiony w PL i za Odrą, dwa zupełnie inne proszki. Konsument
    niemiecki nie da sobie wcisnąć tego co w Polsce jest uznawane za normę
    i przyzwoity standard.

    > Po prostu fotografia zostałaby "hobby dla wybranych".
    A to jak najbardziej.

  • 110. Data: 2010-03-05 17:19:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek Dyjor napisał(a):

    [...]

    > ale nie każdy może być neurochirurgiem, potrzebni są też sanitariusze.

    Wydaje mi się, że aby neurochirurg mógł dobrze wykonać swoją pracę to
    potrzebny jest do tego nie mały zespół ludzki ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...