  • 1. Data: 2009-04-10 15:31:41
    Temat: zła jakość zdjęcia- dlaczego?
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Oto przykładowe zdjęcie jedno z wielu
    http://republika.pl/bbartosz/DSC00320.ARW w formacie ARW v.2
    Interesuje mnie maksymalne powiększenie obiektywem: SONY N50 (3.5-5.6/18-70)
    kit w aparacie ALPHA 350 czyli ogniskowa na 70mm.
    Mianowicie na kazdym zdjęciu jak się ogląda 1:1 to jest obraz na nim
    "zamazany".
    Może mi ktoś powiedzieć powiedzieć dlaczego?
    Winna jest:
    - obiektywu
    - aparatu
    - fotografującego ? (wszystkie ustawienia próbowałem efekt zawsze ten sam)
    - a może to wynika z niedoskonałości technologii cyfrowych ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-10 15:58:26
    Temat: Re: zła jakość zdjęcia- dlaczego?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    maximus pisze:

    > Winna jest:
    > - obiektywu
    > - fotografującego ? (wszystkie ustawienia próbowałem efekt zawsze ten sam)

    Obie odpowiedzi poprawne. Zanim ktoś inny zacznie ściągać 12MB, to
    poinformuję, że parametry zdjęcia to:
    ogniskowa 70mm (ob.18-70 - kitowy)
    czas 1/320, ISO 100
    No i najważniejsze - przysłona f/5,6, czyli pełna dziura w kicie.

    Ale piszesz, że próbowałeś wszystkie ustawienia. Jakie wszystkie?
    Wyostrzanie w aparacie, czy różne przysłony???

    A tak wygląda zdjęcie po obróbce (mocne wyostrzenie) w ACR i krop:
    http://images43.fotosik.pl/101/7f19be69ca8e3a11.jpg
    http://images44.fotosik.pl/102/2d87da0ca4eaad58.jpg

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2009-04-10 16:16:19
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    > Ale piszesz, że próbowałeś wszystkie ustawienia. Jakie wszystkie?
    Wszystkie rodzaje przysłon.
    Czytałem przy przy najmniejszej przysłonie jest największa ostrość - nie
    zgadzasz się z tym?

    > Wyostrzanie w aparacie, czy różne przysłony???
    Wyostrzenia nie próbowałem w manualu, ale nie sądze aby w tym był problem.
    Przysłony próbowałem różne, ze stabilizacja i bez efekt bardzo podobnyw
    zasadzie zawsze to samo jak na przykładowym zdjęciu.

    Chcesz mi powiedzieć że jak wywale >1k na obiektyw lepszy to ostrość sie
    poprawi w maksymalnym zbliżeniu ?
    Czy wszyscy na forum tak uważają?
    (nie wiem, więc pytam bo nie chce kasy w błoto wyrzucać)

  • 4. Data: 2009-04-10 16:23:52
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    http://tiny.pl/zmkc
    czyli
    http://www.optyczne.pl/38.4-Test_obiektywu-Sony_DT_1
    8-70_mm_f_3.5-5.6_Rozdzielczo%C5%9B%C4%87_obrazu.htm
    Jak widać ten obiektyw dla ogniskowej 70 przy duzej dziurze jest cieniutki.

  • 5. Data: 2009-04-10 16:34:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "maximus" napisał
    > Wszystkie rodzaje przysłon.
    > Czytałem przy przy najmniejszej przysłonie jest największa ostrość - nie
    > zgadzasz się z tym?

    Zależy co masz na myśli mówiąc "najmniejszej". Ale i tak to nie jest
    prawda - każdy obiektyw ma swoje widełki w których będzie pracować
    optymalnie. Skrajne przysłony to z reguły najgosze efekty.

    > Wyostrzenia nie próbowałem w manualu, ale nie sądze aby w tym był problem.
    > Przysłony próbowałem różne, ze stabilizacja i bez efekt bardzo podobnyw
    > zasadzie zawsze to samo jak na przykładowym zdjęciu.

    Jeśli to jest kit w pełnym otwarciu to moim zdaniem efekty są całkiem dobre.

    > Chcesz mi powiedzieć że jak wywale >1k na obiektyw lepszy to ostrość sie
    > poprawi w maksymalnym zbliżeniu ?
    > Czy wszyscy na forum tak uważają?
    > (nie wiem, więc pytam bo nie chce kasy w błoto wyrzucać)

    No a myślisz, że dlaczego jeden obiektyw kosztuje 500 zł, a inny 5000
    (podobne ogniskowe) ?
    Z tym, że ja bym na Twoim miejscu jeszcze poćwiczył na tym bo jest parę
    rzeczy, których warto się nauczyć zanim rozpruje się kieszeń ; )

    Na poczatek przyzwyczaić się do myśli, że zawsze powinno się go o minimum
    działkę przymykać. Zresztą tak jak prawie każdy.

    adam

  • 6. Data: 2009-04-10 16:49:27
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> napisał w
    wiadomości

    > Czytałem przy przy najmniejszej przysłonie jest największa ostrość - nie
    > zgadzasz się z tym?

    To zależy...
    A w tym wypadku to faktycznie pojęcie "najmniejsza" niekoniecznie odnosi
    się do wartości cyfry :-)

    Szymon

  • 7. Data: 2009-04-10 17:54:43
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> wrote in message
    > Wszystkie rodzaje przysłon.
    > Czytałem przy przy najmniejszej przysłonie jest największa ostrość - nie
    > zgadzasz się z tym?

    Raczej jeszcze raz dokladnie przeczytaj...
    Jesli mowilbys o "liczbie przyslony" to jestes bardzo daleko od prawdy,
    jesli o "otworze przyslony" - to juz blizej, chociaz nie do konca.
    Zeby nie tracic czasu: z tym obiektywem, przy 70mm,
    ustawienie przyslony na "16" powinno Ci dac najbardziej "ostre" zdjecia.

> [...]
    > poprawi w maksymalnym zbliżeniu ?
    > Czy wszyscy na forum tak uważają?
    > (nie wiem, więc pytam bo nie chce kasy w błoto wyrzucać)

    Nie wyrzucaj!
    Osobiscie nie znam zadnego porzadnego, podstawowego obiektywu
    za 1000zl, przynajmniej do Canona, ale watpie aby do Sony bylo lepiej.

    I nie publikuj jakichs dzikich formatow "arw" - do takich rzeczy wystarczy
    "jpg".
    --
    see_you

  • 8. Data: 2009-04-10 18:18:22
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "see_you" <c...@e...trzy> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zeby nie tracic czasu: z tym obiektywem, przy 70mm,
    > ustawienie przyslony na "16" powinno Ci dac najbardziej "ostre" zdjecia.

    Tutaj są różne wrażenia. Niektórzy twierdzą, że przymykanie tego "słoiczka"
    powyżej 11 daje efekt przeciwny do oczekiwanego.
    Jakies opitimum kształtuje się w okolicy 7 - 11.
    Ale to trzeba byłoby samemu wypraktykować (te obiektywy mają dość
    duzy rozrzut jakościowy).

    Szymon

  • 9. Data: 2009-04-10 18:24:04
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Szymon Machel" <s...@O...pl> wrote in

> [...]
    > Jakies opitimum kształtuje się w okolicy 7 - 11.
    > Ale to trzeba byłoby samemu wypraktykować (te obiektywy mają dość

    Kierowalem sie tylko rozdzielczoscia z testow
    a akurat przy 70mm szczytowala na 16.
    Ale faktycznie, przy takiej masowce i taniosci
    trzebaby sprawdzic konkretny ezemplarz
    - tylko, czy to nie jest strata czasu...
    see_you

  • 10. Data: 2009-04-10 18:40:17
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 10 Apr 2009 18:34:03 +0200, adam napisał(a):

    > Na poczatek przyzwyczaić się do myśli, że zawsze powinno się go o minimum
    > działkę przymykać. Zresztą tak jak prawie każdy.

    Wychodzi na to, że tego akurat nie należy... :-))
    http://www.optyczne.pl/38.4-Test_obiektywu-Sony_DT_1
    8-70_mm_f_3.5-5.6_Rozdzielczo%C5%9B%C4%87_obrazu.htm
    pzdr
    Piotr