  • 21. Data: 2011-06-17 00:04:57
    Temat: Re: zarowki h4 mocniejsze od standardowych
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 23:30:53 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > To lepiej zamontować dwa dodatkowe reflektory dalekosiężne. :)

    o, to to..
    z oddzielnymi kablami, przekaźnikiem i oddzielnym wyłącznikiem.
    Dostosowanym do ich poboru prądu.
    W dodatku skoro nikogo nie ma aż po horyzont, to po cholerę tracić światło
    na asymetryczność i skierowanie w dół...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2011-06-17 00:07:06
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "marek" <k...@o...bn> napisał w wiadomości
    > tutejsi znachorzy pisali ze jesli juz takie cos to do soczewek a nie do h4

    a jakie ma to znaczenie skoro zadeklarowałeś, że oślepianie nie ma
    znaczenia?

  • 23. Data: 2011-06-17 00:10:54
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > a jakie ma to znaczenie skoro zadeklarowałeś, że oślepianie nie ma
    > znaczenia?

    czyli chodzi tylko o oslepianie? myslalem ze po prostu kiepsko swieca.

  • 24. Data: 2011-06-17 00:14:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin marek

    > czyli chodzi tylko o oslepianie? myslalem ze po prostu kiepsko swieca.

    O oślepianie, tylko i wyłącznie. Aczkolwiek ja bym poszedł w kierunku
    reflektorów dalekosiężnych i do nich dopiero HID.

  • 25. Data: 2011-06-17 00:14:49
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > czyli chodzi tylko o oslepianie? myslalem ze po prostu kiepsko swieca.

    świecą dobrze, zgodnie z naturą xenona, ale własnie moga oślepiać. A
    ponieważ to nieistotne więc cel mocnego świecenia osiągniesz. Znacznie
    szybciej niż montując halogeny 100W

    Sam zamierzam wkrotce przetestować bixenona H4 China made. Palnik już
    kupiłem, może jutro porobię beam shoty

  • 26. Data: 2011-06-17 00:16:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin marek

    > kiedys mialem philips blue vision. oprocz skroconej zywotnosci nie
    > zauwazylem polepszenia swiatel. a i cena byla chora z tego co pamietam.

    One mają być niebieskawe, a nie lepiej świecić.

  • 27. Data: 2011-06-17 00:44:45
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-06-17 00:02, marek pisze:

    > stare.

    > wyjalem cale lapy i umylem w domu dokladnie.
    > nawet kostki wymienilem na nowe profilaktycznie.

    odbłyśniki nie zmatowiały?

    Moim zdaniem wypiaskowane szkło, choć nie iwem co to za auto, ale to
    standard po nastu latach uzytkowania.

  • 28. Data: 2011-06-17 00:47:03
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Najlepszy sposób to zrobienie świateł na przekaźnikach - podpinasz
    przekaźniki pod akumulator jako zasilanie, odpalanie cewki starym kablem
    od świateł, wyjście idzie na lampy... świecą lepiej niż fabryczne ;)

    Na forach o golfów, polo itp. znajdziesz schematy, nr przekaźników
    itepe. Ważny jest oczywiście odpowiedni przekrój kabli zasilających itp.

  • 29. Data: 2011-06-17 00:53:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-16 23:02, marek pisze:
    > potrzebuje mocniejsze zarowki H4. widze na stronie firmy bosma ze sa
    > 100/55, 100/80, 100/90, 130/90 i nawet 160/90.
    > Czy ktos uzywa jakichkolwiek mocniejszych i moglby ewentualnie polecic ?

    Ogólnie rzecz biorąc jest to głupie i zazwyczaj nie przynosi
    zamierzonych efektów.
    Pewny efekt jest jedynie taki, że stopisz sobie elementy reflektora, bo
    fabryczna instalacja policzona jest na żarówkę konkretnej mocy -
    zakładanie mocniejszych żarówek powoduje spadek napięcia zasilającego i
    przenosi widmo żarówki w stronę podczerwieni, co powoduje że żarówka
    istotnie mocniej grzeje, ale wcale mocniej nie oświetla.

    Zazwyczaj problemy związane ze słabą widocznością w nocy to:
    - porysowana przednia szyba
    - porysowane/zmatowione obudowy reflektorów albo same odbłyśniki
    - niskiej jakości połączenia elektryczne (sprawdź czy nie masz spadków
    napięcia między dodatnim zaciskiem akumulatora a kostką żarówki świateł
    mijania - mierz przy włożonej żarówce i włączonych światłach mijania) z
    czasem to się dzieje w każdym samochodzie.

    Jak światła słabo świecą to trzeba znaleźć przyczynę i problem naprawić,
    a nie "syfa pudrem" mocniejszymi żarówkami.

    Jeżeli tam gdzie tego używasz to faktycznie legalne, to po prostu
    zamontuj sobie dodatkowe reflektory świateł drogowych - tzw.
    "elektrownia" i tak sobie świeć. Tam gdzie mocniejsze żarówki są
    legalne, nikt normalny nie używa świateł mijania, a używa się świateł
    drogowych.

    Wtedy dokładasz sobie 4x100W dodatkowych świateł drogowych (w zależności
    od upodobań na dach, albo na maskę), bezpośrednio zasilanych przez duży
    przekaźnik i grube kable z akumulatora i zamieniasz sobie noc w dzień.

  • 30. Data: 2011-06-17 00:56:32
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Auto możesz spalić w ten sposób.
    Durny pomysł IMHO.