  • 1. Data: 2011-06-16 22:32:06
    Temat: [Astra G] Elektryczne szyby?
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, co w Astrze G odpowiada, za to, że po dluszym nacisnięciu
    przycisku el. szyb szyba idzie w dół/górę do końca bez koniecznosci
    trzymania cały czas wcisnietego przełącznika?

    Pozdrawiam, RW

  • 2. Data: 2011-06-16 22:48:36
    Temat: Re: [Astra G] Elektryczne szyby?
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Wiśniewski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie, co w Astrze G odpowiada, za to, że po dluszym nacisnięciu
    > przycisku el. szyb szyba idzie w dół/górę do końca bez koniecznosci
    > trzymania cały czas wcisnietego przełącznika?

    programowanie:
    zjedź trzymając na dół, potem wjedź do góry przetrzymując guzik zawsze
    troche dłużej.
    za drugim razem powinna już jechać sama

    Jacek

  • 3. Data: 2011-06-16 23:12:38
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-16 22:32:06 +0200, Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl> said:

    > Mam pytanie, co w Astrze G odpowiada, za to, że po dluszym nacisnięciu
    > przycisku el. szyb szyba idzie w dół/górę do końca bez koniecznosci
    > trzymania cały czas wcisnietego przełącznika?

    Twórca oprogramownia komputera pokładowego.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-06-17 01:05:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-16 22:32, Rafał Wiśniewski pisze:
    > Mam pytanie, co w Astrze G odpowiada, za to, że po dluszym nacisnięciu
    > przycisku el. szyb szyba idzie w dół/górę do końca bez koniecznosci
    > trzymania cały czas wcisnietego przełącznika?

    Prawdopodobnie chodzi Ci o skalibrowanie modułu zarządzającego tym.

    Musisz nacisnąć dla każdej szyby z osobna:
    - nacisnąć przycisk otwierania i trzymać go tak długo jak szyba się
    otworzy + około 1s
    - nacisnąć przycisk zamykania szyb i trzymać go również około sekundę
    dłużej niż szyba potrzebuje żeby się zamknąć

    Dzięki temu moduł zapamięta jak elektrycznie zachowuje się silnik po
    otwarciu/zamknięciu szyby i będzie wiedział kiedy przerwać automatycznie
    otwieranie/zamykanie.

    Kalibracje trzeba powtórzyć po każdym odłączeniu akumulatora albo
    skasowaniu tych danych za pomocą komputera.

  • 5. Data: 2011-06-17 09:07:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Twórca oprogramownia komputera pokładowego.

    troche popłynąłeś :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-06-17 12:23:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-17 09:07:47 +0200, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > troche popłynąłeś :D

    A kto wg ciebie jest odpowiedzialny za to, że po dłuższym naciśnięciu
    przycisku szyba idzie w górę/w dół do końca bez konieczności trzymania
    cały cas wciśniętego przełącznika?
    Projektant wydechu?

    (chyba, że czepiasz się "komputera pokładowego" - wtedy możemy
    dyskutować czym jest komputer sterujący różnymi urządzeniami i ile ich
    (komputerów) jest na pokładzie)
    :-)

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-06-17 23:18:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > czym jest komputer sterujący różnymi urządzeniami i ile ich (komputerów)

    Chyba o to chodzi, w clio I był sterownik z komputerem pokładowym mający
    niewiele wspólnego (ergo: dedykokowany tylko do szyb), w autach z CAN tryb
    pracy szyb obsługuje "komputer" - jeden z kilku obsługujących kilka
    rządzeń - choć pewnie nie we wszystkich.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 8. Data: 2011-06-17 23:20:25
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-17 23:18:20 +0200, "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> said:

> [...]
    > z CAN tryb pracy szyb obsługuje "komputer" - jeden z kilku
    > obsługujących kilka rządzeń - choć pewnie nie we wszystkich.

    A, to jesteśmy w domu.
    Czyli prawidłową odpowiedzią jest: projektant systemu sterowania szybami.
    :-)

    --
    Bydlę