  • 11. Data: 2016-03-06 18:20:33
    Temat: Re: wspólnota europejska
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jako,że Szanowni Koledzy zaczynają odlatywać, przypominam pytanie:
    GDZIE KUPIĆ DOBRE GROTY DO LUTOWNICY (stop + 1,5mm2)???

  • 12. Data: 2016-03-06 19:28:10
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

    > No to podpowiem, że aby lepiej lutować - _czasem_ warto obniżyć
    > temperqaturę grota. Nie potrzeba wyrafinowanej lutownicy, w zupełności

    Spoko, to dla mnie nie taki wielki problem.

    > wystarczy dowolny regulator napięcia. Czasem warto do tego dodać jego
    > miernik, jeśli na regulatorze nie da się wyczaić, ile właśnie zapodaje.

    Chyba ma nawet napisane, ale wartości nie pomnę, zadziała się gdzieś... Dla
    RoHS, który się topi w wyższej temp. przynajmniej u mnie, to mam akurat.
    Tylko kalafonię ciut za szybko zwęgla, ale, jak położę kropelkę na miejscu
    lutowania, to sprawuje się dobrze, rozpuściłem w spirytusie. Także
    rozpuszczona w spirytusie żywica sosnowa świetnie się sprawdza jako topnik.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 13. Data: 2016-03-06 21:02:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-03-06 o 14:43, Dariusz K. Ładziak pisze:

    > Żelazny?

    Raczej nie. Próbowałem założyć do starej Lutoli drut stalowy (do
    produkcji zszywek, takich przemysłowych, nie biurowych) o średnicy
    1.4mm. Całkowita porażka, za duży opór, za mała moc, ledwo grzeje, cyna
    klei się i gluci jak, za przeproszeniem, gluten ;-)

    P.P.

  • 14. Data: 2016-03-06 21:56:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-03-06 o 21:02, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > 1.4mm. Całkowita porażka, za duży opór, za mała moc, ledwo grzeje, cyna
    > klei się i gluci jak, za przeproszeniem, gluten ;-)

    Za cienki :)
    Lepszy jest ze starego parasola, do tego poniklowany więc da się
    pobielić, ale za długi też nie może być.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 15. Data: 2016-03-06 22:20:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna w markecie kupic grot do takiej lutownicy jak mam. Mocowanie troche inne ale w
    lutoli jest tak prymitywne ze da sie tamten zamontowac.