  • 1. Data: 2016-03-05 13:29:32
    Temat: wspólnota europejska
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    za starych czasów czasem wstępowałem do sklepu aby zakupić groty do
    lutownicy transformatorowej, były fajne nie była to czysta miedź, więc
    grot bardzo długo pracował i się nie wypalał...

    niestety później władzę przejęła kompetencja wolnej zjednoczonej europy...

    byłem dziś w tym samym sklepie... pojawił się nowy model, drut 2,5mm i o
    połowę krótszy...

    sprzedawca pyta mnie, czy nie chciałbym może całej paczki...

    nie wiecie gdzie jeszcze (wysyłkowo) można kupić takie groty?

  • 2. Data: 2016-03-05 13:41:01
    Temat: Re: wspólnota europejska
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/03/2016 12:29, platformowe głupki wrote:
> [...]
    >
    > sprzedawca pyta mnie, czy nie chciałbym może całej paczki...
    >
    > nie wiecie gdzie jeszcze (wysyłkowo) można kupić takie groty?

    za starych czasów to się rozbierało kabel 2.5mm2 i cieło go na groty

    c.

  • 3. Data: 2016-03-05 13:43:50
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    cóż nie wiesz o czym mówisz, jakbyś z raz spróbował lutować tym lepszym
    grotem to już do miedzi byś nie wrócił... bez obrazy.

    2,5 to można używać w spawarce, lutuje się 1.5...

  • 4. Data: 2016-03-05 13:51:27
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/03/2016 12:43, platformowe głupki wrote:
    > cóż nie wiesz o czym mówisz, jakbyś z raz spróbował lutować tym lepszym
    > grotem to już do miedzi byś nie wrócił... bez obrazy.

    W europie nie lutuje się już tranformatorówkami ... od 30 lat. Jeśli
    nie wiesz dlaczego to daruj sobie dalszą dyskusję.

    c.

  • 5. Data: 2016-03-05 13:56:31
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    taaaaaaaaaaaaaa? taaaaaaaaaaaaaaaaa? taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?

    a dlaczego to w wolnej europie nie stosuje się lutownic transformatorowych?

    była jakaś dyrektywa, bo bez niej to sensu nie widzę...
    ale ja może jestem za głupi, żeby pojąć geniusz tego "nowatorskiego"
    systemu...

  • 6. Data: 2016-03-05 17:54:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo teraz uzywa sie niezniszczalnych chinskich grotow. I to nke jest zart. Zanabylem
    droga kupna, podpierdolic sie nie dalo, chinska lutownice transformatorowa.
    Kosztowala 19,99. Mam ja ze cztery lata. Sluzy do lutowania, wytapiania dziur w
    plastikowych obudowach, lutowani plastikow roznych. Grot po oczyszczeniu i pobieleniu
    sztuka nowka nie smigany. Nie jest z miedzi. Jest zajebiscie twardy. Dobrze sie
    pobiela. Nie rozpuszcza sie w cynie.

  • 7. Data: 2016-03-06 14:43:44
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    sztuka nowka nie smigany. Nie jest z miedzi. Jest zajebiscie twardy. Dobrze sie

    Żelazny?

    --
    Darek

  • 8. Data: 2016-03-06 15:44:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na oko jakis gatunek nowego srebra.

  • 9. Data: 2016-03-06 17:15:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:56dc340f$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
    Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    > jest z miedzi. Jest zajebiscie twardy. Dobrze sie pobiela. Nie rozpuszcza

    Żelazny?

    ==========

    A trzymałby żelazny cynę? Próbowałem, dla sprawdzenia, czy uda mi się
    normalnie pocynować drut żelazny, nie dało się, choć kalafonia, tarcie, to
    efekt mizerny, blisko "amelinium", prędzej dawało się niektóre metalizacje o
    wysokosrebrzystym wyglądzie, dobrze tarte pod osłoną kalafonii w końcu
    porządnie łapały. W swojej lutownicy mam grot mosiężny chyba, w każdym razie
    barwa metalu tak sugeruje. Wyraźnie gorzej od miedzi chwyta cynę, ale, jak
    go dobrze przygotować, to złapie i trzyma. Nie ma ani śladu, by cyna
    rozpuściła materiał grota, choć temperatura wyraźnie wyższa, niż starszych
    lutownic, pod RoHS pewnie :P Spróbuję pirometrem sprawdzić, ile pokaże.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 10. Data: 2016-03-06 18:11:05
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-06 o 17:15, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > Nie ma ani śladu, by cyna rozpuściła materiał grota, choć temperatura
    > wyraźnie wyższa, niż starszych lutownic, pod RoHS pewnie :P Spróbuję

    No to podpowiem, że aby lepiej lutować - _czasem_ warto obniżyć
    temperqaturę grota. Nie potrzeba wyrafinowanej lutownicy, w zupełności
    wystarczy dowolny regulator napięcia. Czasem warto do tego dodać jego
    miernik, jeśli na regulatorze nie da się wyczaić, ile właśnie zapodaje.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!