  • 111. Data: 2011-09-17 21:36:30
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Przejście w automatyce na sterowanie przy pomocy standardowych PC uważam
    > za jeden z najbardziej nietrafionych pomysłów.

    A co oznacza CNC?

    > Sterowniki PLC czy inne dedykowane rozwiązania potrafiły bezawaryjnie
    > pracować 24/7 przez kilkanaście i więcej lat, pecet zwykle pada po kilku.

    Jakoś ciężko wyobrazić mi sobie maszynę sterowaną przez PLC.
    Fanuc może trochę przypomina podrasowany PLC.
    A jak zrobić HMI na czymś innym oprócz PC-ta?

    > A jak już padnie to zaczyna się problem, bo w świecie pecetów elementy
    > sprzed kilku lat są już trudno dostępną egzotyką. Wymiana sprzętu na
    > nowszy powoduje konieczność kombinowania z oprogramowaniem, które często
    > nie zadziała bez poprawek/uaktualnień z nowym hardwarem.

    Oprócz kasy to raczej mały problem. Najczęściej padają HDD, płyty
    praktycznie wcale.

    > Jeszcze gorzej gdy aplikacja sterująca zostanie napisana na windowsa,
    > dochodzi "zabawa" z zabezpieczeniem antywirusowym, firewallami,
    > uaktualnieniami itd.

    Siemens stosuje (stosował) win XP, w starszych maszynach można spotkać DOS.
    Poza tym
    to własne. Jednak nie spotkałem się z tym co piszesz.

    --
    Desoft

  • 112. Data: 2011-09-17 21:39:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-17 23:29, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Wiem gdzie jestem -- nie tam. Tu nie mamy takich problemów.

    A ja takie problemy mam/miewam. Ale ja jestem szumem statystycznym.

    > Brrr, wstrętne.

    Zajmuje czas, nie daje żadnych gwarancji. W przypadku systemow
    krytycznych jest skandaliczne/niebezpieczne.

    > A ludzie powstali w wyniku przypadkowych mutacji DNA.

    Co jednoznacznie udowania wyższość kernela Linu... oh wait.

    > Ja nie lubię literatury s-f. Znana mi rzeczywistość wygląda inaczej.

    Tak. Developerzy Linuxa dostają pełną dokumentacje scalaków, a każdy z
    nich, bez wyjątku, pracuje zgodnie z nią. No i kod piszą automaty, bez
    żadnych bugow. I się budzisz.

    Developerzy windowsa natomiast żadko zawracają sobie dupę pisaniem
    sterowników, przecież producent dostarczy.

    Nie ma znaczenia styl developingu OS - jakoś kodu w obszarze
    zainteresowań automatyka w obydwu rozwiązaniach jest mizerna.

  • 113. Data: 2011-09-17 21:39:56
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    > Nie znam szczegółów poza ogólnym ustaleniem przyczyn wypadku.

    A miałbyś możliwość zdobycia źródłowych materiałów, ewentualnie więcej
    szczegółów?

    pozdrawiam

  • 114. Data: 2011-09-17 21:42:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-17 23:39, Piotr wrote:
    > A miałbyś możliwość zdobycia źródłowych materiałów, ewentualnie więcej
    > szczegółów?

    Sprobuje odszukać człowieka, ale przypuszczam że podobnie jak wtedy może
    dalej nie mieć prawa opowiadać o szczegółach ustaleń.

  • 115. Data: 2011-09-17 21:53:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > A jakie warunki były opisane? Bo ja się wtryniłem z butami w dyskusję
    > która dawno wykraczala poza potrzebe inicjatora wątku i wy tam sobie
    > wesoło ględziliście o wyższośc LPT nad atmelkami w sytuacjach ogólnych.

    Nie mogę każdemu wszystkiego tłumaczyć i nakazywać jakie ma zająć
    stanowisko w dyskusji. Może sobie ględziliśmy wesoło, może o wyższości,
    ale jak się wchodzi w dyskusję (z butami lub bez), to dobrze jest
    robić to tak, by odnieść się do tego, co mówia inni. A nie po to,
    by zamianifestować swoje poglądy (uprzedzenia, kompleksy czy co to
    tam jest).

    > To bardzo wiele tłumaczy. Szczególnie styl: jak zabraknie argumentu to
    > ucieczka w "za młody jesteś żeby pamiętać jak żeśmy z Józkiem klepali
    > sterowniki na PDP w kodzie maszynowym na kartach perforowanych".

    Wręcz przeciwnie -- niech teraz młodzi kodują, im to szybciej idzie,
    nie zastanawiają się nad każdą rzeczą, tylko piszą i idą do przodu.
    Wystarczy takimi pokierować, a efekty są znakomite.

    > Wręcz przeciwnie, zazwyczaj to reakcja alergiczna strony przeciwnej na
    > hasło "przeciez od dawna jest silne typowanie w C++" albo "po co tyle
    > niebezpiecznego kodu, nie słyszaleś o RAII?".

    Nie mam alergii, nawet na pyłki.

    > Wow, to była szybka ucieczka w bok. Nie doceniałem doświadczenia
    > usenetowego kolegi. Zapomniałeś jednak wyciąć cytatu, było by
    > bardziej z sensem.

    A co tu jest bez sensu?

    > Oddajesz codziennie.

    Jeśli już, to bez udziału woli. To całkiem co innego. Ale gdy mogę,
    unikam takich sytuacji.

    > Jakim zespole?

    Jeden analizuje, drugi koduje -- tak jak napisano wyżej.

    > Spodziewałem się raczej przykladu ale jak zwykle zostala tylko żałosna
    > złośliwość.

    Przykłady (niepotrafienia) są wyżej. Więcej nie potrzeba.

    > Nie. Bash nie jest lepszą alternatywą. Naprawdę, w stosunku do
    > czegokolwiek. Podobnie jak i perl.

    Bash może być lepszą alternatywą dla perla, podobnie perl może być
    lepszą alternatywą dla basha.

    --
    Jarek

  • 116. Data: 2011-09-17 22:03:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-17 23:53, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > robić to tak, by odnieść się do tego, co mówia inni. A nie po to,
    > by zamianifestować swoje poglądy (uprzedzenia, kompleksy czy co to

    Pierwszy raz na usenecie jesteś czy co? Jest rzeczą naturalną że gdybym
    chciał się odnieść do pierwtnego problemu to bym odpowiedział
    kilkanaście postown niżej. Ja tu tylko protestuje przed wciskaniem
    kombinacji pc+linux+bash do sterowania czegokolwiek. To niebezpieczne.

    > A co tu jest bez sensu?

    Używanie stwierdzeń z okolicy Captain Obvious unikając w ten sposób
    ustosunkowania się do czegokolwiek merytorycznie.

    Stack overflow.

  • 117. Data: 2011-09-17 22:05:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > A ja takie problemy mam/miewam. Ale ja jestem szumem statystycznym.

    Współczuję. "A miało być tak pięknie."

    > Zajmuje czas, nie daje żadnych gwarancji. W przypadku systemow
    > krytycznych jest skandaliczne/niebezpieczne.

    Niektórzy tylko potrafią systematycznie krytykować. To im zajmuje
    cały czas.

    > Co jednoznacznie udowania wyższość kernela Linu... oh wait.

    Miało coś udowodnić? To co "należało powiedzieć" o kernelu też miało?

    > Tak. Developerzy Linuxa dostają pełną dokumentacje scalaków, a każdy z
    > nich, bez wyjątku, pracuje zgodnie z nią. No i kod piszą automaty, bez
    > żadnych bugow. I się budzisz.

    Jeśli mam podejrzenia, że super-duper scalak z USB czy czymś jeszcze
    nowszym ma bugi (w sobie lub w oprogramowaniu do niego) to wtedy używam
    na przykład starego sprawdzonego LPT.

    > Nie ma znaczenia styl developingu OS - jakoś kodu w obszarze
    > zainteresowań automatyka w obydwu rozwiązaniach jest mizerna.

    Jest tu pewna symetria -- jakość pewnych automatyków oceniam jako
    mizerną. Wypadają poza obszar zainteresowań tak daleko, że nawet
    nie mam ochoty na sprawdzanie pisanego przez nich kodów.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2011-09-17 22:16:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > kilkanaście postown niżej. Ja tu tylko protestuje przed wciskaniem
    > kombinacji pc+linux+bash do sterowania czegokolwiek. To niebezpieczne.

    Trzeb się odnisić do tego *co* piszą inni, a nie *o czym* piszą.
    Reakcje na zasadzie "piszą o bashu, to trzeba napisać, że bash jest
    gówniany", to są dobre w laboratorium Iwana Pietrowicza Pawłowa,
    a nie w Usenecie.

    > Używanie stwierdzeń z okolicy Captain Obvious unikając w ten sposób
    > ustosunkowania się do czegokolwiek merytorycznie.

    Ale tu nie można się ustosunkować merytorycznie inaczej niż w mniej
    jub bardziej delikatny sposób mówiąc: to są duby smalone. Poprzednio
    próbowałem delikatniej.

    >>> Nie. Bash nie jest lepszą alternatywą. Naprawdę, w stosunku do
    >
    > Stack overflow.

    Parse error ("może", to co inego nić "jest"; nie ma języków bezwzględnie
    lepszych i bezwzględnie gorszych).

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2011-09-17 22:17:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-18 00:05, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jeśli mam podejrzenia, że super-duper scalak z USB czy czymś jeszcze
    > nowszym ma bugi (w sobie lub w oprogramowaniu do niego) to wtedy używam
    > na przykład starego sprawdzonego LPT.

    Ktorego nie ma we współczesnym PC. Chyba że chcesz użyć nowego
    niesprawdzonego LPT na PCI. A oczekuj przygody, moja karta LPT na PCI
    generowała śliczne szpileczki co każde restartowanie systemu (nawet nie
    wlaczenie zasilania). Wylądowała w końcu w smieciach jak się okazało że
    byle przepięcie uwaliło połowę portów. Aż się boje jakie przygody
    miewają osoby które LPT bawią się na codzień.

  • 120. Data: 2011-09-17 22:23:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-18 00:16, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ale tu nie można się ustosunkować merytorycznie inaczej niż w mniej
    > jub bardziej delikatny sposób mówiąc: to są duby smalone. Poprzednio
    > próbowałem delikatniej.

    Co *konkretnie* uważasz za bzdury? Twierdzenie że języki silnie typowane
    zapewniają lepszą jakośc kodu? Że bugi lepiej wykrywać wczesniej nie
    dopuszczając do wystapnienia? Cos innego? Możesz być mniej tajemniczy?

    > nie ma języków bezwzględnie
    > lepszych i bezwzględnie gorszych

    Thank You again, Captain Obvious!