  • 1. Data: 2011-09-13 19:54:45
    Temat: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.dealextreme.com/p/heat-adjustable-60w-ele
    ctronics-diy-soldering-iron-100-400-c-220-240v-ac-22
    253

    Czy to brzmi realnie? Jak coś brzmi jak bajka to pewnie jest bajka...

    Tu jest podobna ze słabszą grzałką 40W:
    http://www.dealextreme.com/p/heat-adjustable-safety-
    40w-electronics-diy-soldering-iron-100-450-c-220-240
    v-ac-22262

    I zestaw grotów do nich:
    http://www.dealextreme.com/p/40w-lead-free-soldering
    -iron-tips-4-tip-set-23446

    Recenzje użytkowników raczej (zadziwiająco jak na cenę) pochlebne...

    Ktoś z naszych grupowiczów posiada takie cudo chinskiej myśli
    technicznej? Ja na pierwszy rzut oka widzę, że mimo napięcia
    "europejskiego" obie lutownice te mają amerykańską wtyczkę,
    więc trzeba do koszyka od razu dorzucić przejściówkę, np. taką:
    http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plu
    g-convertor-3529
    albo po chamsku uciąć wtyczkę i zarobić polską, taką ze śrubkami...

    Ale generalnie do okazjonalnego lutowania dla początkującego
    hobbysty to może zdać egzamin jak nie ma budżetu na porządną
    stację lutowniczą...

    Ciekawe czy podeszłyby pod te lutownice jakieś tanie polskie
    uchwyty/podstawki... Zależy jaką to ma średnice kołnieża.
    A może jest jakaś nawet gotowa za parę dolarów na dealextreme?

  • 2. Data: 2011-09-13 20:28:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pszemol pisze tak:

    > kołnieża

    fajna choć ochronka przewodu chyba wylazła
    po tjuningu mogłaby być groźna ;)

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2011-09-13 20:34:33
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Tu jest podobna ze słabszą grzałką 40W:
    > http://www.dealextreme.com/p/heat-adjustable-safety-
    40w-electronics-diy-soldering-iron-100-450-c-220-240
    v-ac-22262

    Tą akurat kiedyś zamówiłem. Mimo opisu że jest na 220-240V to ma wtyczkę
    amerykańską, a miernik mocy z Lidla pokazuje dwa razy większą moc niż
    deklarowana. Plastik rączki bardzo delikatny. Regulacja temperatury jest
    prosta typu włącz/wyłącz grzałkę. Lutownicy nie testowałem praktycznie bo od
    razu trafiła na półkę. Raczej jej nie polecam.

  • 4. Data: 2011-09-13 20:40:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
> [...]

    ??
    ciekawy masz sposób cytowania uwydatniający czyjeś ortografy... :-)

    > fajna choć ochronka przewodu chyba wylazła
    > po tjuningu mogłaby być groźna ;)

    Fajne, bo właśnie zauważyłem że ich własne zdjęcie to pokazuje:
    http://www.dealextreme.com/productimages/sku_22253_2
    .jpg
    No cóż...

    Nie ma wątpliwości że będzie to tandeta za 30zł... pytanie czy
    da się tym lutować, czy cyna i kalafonia się nie pali, czy daje się
    rzeczywiście ustawić jakoś sensownie temperaturę grota do
    lutowania płytek drukowanych czy to się nie nadaje do niczego?

    Jeśli ją używasz to napisz jakie masz wrażenia - masz 60W czy 40W?

  • 5. Data: 2011-09-13 21:02:58
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > uchwyty/podstawki... Zależy jaką to ma średnice kołnieża.
    > A może jest jakaś nawet gotowa za parę dolarów na dealextreme?

    Zakup samej lutownicy, przy cenach stacji takich jak tu:
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&sg=0
    &order=d&p=3&string=stacja+lutownicza&change_view=1&
    params_top_cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce82
    fe39d8
    jest według mnie bez sensu. Gdzie toto położyć?
    Sam kiedyś kupiłem do potrzeb amatorsko-domowych kopię Solomona
    używanego wówczas w firmie, w której pracuję. Spisywała sie doskonale
    mimo ceny parokrotnie niższej. Może to był nawet taki model:
    http://allegro.pl/stacja-lutownicza-zd-929-zd929-c-z
    d-929c-i1813245949.html
    Istotna jest również dostępność grotów. Jeśli kupujesz podróbę wellera
    albo innej marki to masz pewność, że dokupisz groty za kilka lat.
    Najtańsze wyroby mogą nie mieć wymiennych grotów albo mieć własny
    "standard".

  • 6. Data: 2011-09-13 21:35:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pszemol pisze tak:

    > Nie ma wątpliwości że będzie to tandeta za 30zł

    Mam palnik gazowy z OBI za 7zł. Jest superowy :)

> [...]
    > czy daje się rzeczywiście ustawić jakoś sensownie temperaturę
    > grota do lutowania płytek drukowanych czy to się nie nadaje do

    Pewnie da się ustawić ale jeden upadek i stawiam na to, że odłamie się
    przy wkrętach, przy tym żółtym plastiku :/

    > Jeśli ją używasz to napisz jakie masz wrażenia - masz 60W czy 40W?

    Niestety nie ale mam podobną kształtem i mocą 60W, z OBI za 19.99zł
    Grube rzeczy lutuje pięknie. Na luzie momentalnie się przegrzewa więc
    dorobiłem sterowanie grupowe.

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2011-09-13 22:02:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    > Niestety nie ale mam podobną kształtem i mocą 60W, z OBI za 19.99zł
    > Grube rzeczy lutuje pięknie. Na luzie momentalnie się przegrzewa więc
    > dorobiłem sterowanie grupowe.

    Czy ta Twoja z OBI ma regulację temperatury?

  • 8. Data: 2011-09-13 22:08:00
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    Tu masz taniej
    http://allegro.pl/nowe-lutownica-30w-odsysacz-cyna-3
    m-grot-podstawka-i1796429232.html

  • 9. Data: 2011-09-13 22:19:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bratsiostry" <n...@i...pl> wrote in message
> [...]
    params_top_cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce82
    fe39d8
    > jest według mnie bez sensu. Gdzie toto położyć?

    No chwilunia - proponujesz jako "konkurencję wyrób za 225zł?
    Prawie 10x droższy? Chyba niepoważny jestes...

    Gdzie toto położyć?
    A choćby oprzeć na stojaczku z wygiętego kawałka blachy aluminiowej
    kombinerkami. Albo odżałować następne 20zł na taki zwinięty w sprężynkę:
    http://www.dealextreme.com/p/professional-soldering-
    stand-black-silver-66940

> [...]
    > wówczas w firmie, w której pracuję. Spisywała sie doskonale mimo ceny
    > parokrotnie niższej. Może to był nawet taki model:

    No ta już ma lepszą cenę i wygląda dużo porządniej.

> [...]
    > albo innej marki to masz pewność, że dokupisz groty za kilka lat.
    > Najtańsze wyroby mogą nie mieć wymiennych grotów albo mieć własny

    Gdybyś doczytał mój post w całości to zauważyłbyś pewnie link do grotów.

  • 10. Data: 2011-09-13 22:24:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jerzy Dombczak" <j...@o...eu> wrote in message
    > Tu masz taniej
    > http://allegro.pl/nowe-lutownica-30w-odsysacz-cyna-3
    m-grot-podstawka-i1796429232.html

    Dzięki, ale nie jest to porównywalna lutownica...
    Przy lutowaniu elektroniki ważna jest jakaś kontrola
    temperatury bo grot pozostawiony sam sobie po
    prostu spala/utlenia lutowie i kalafonię...
    Lutownica z mojego linku ma regulację temperatury
    a z Twojego jej nie ma.

    Ma za to fajną podstawkę z blachy, łatwą do zrobienia
    w domu przez domorosłego hobbystę amatora :-))