  • 1. Data: 2011-09-15 03:45:31
    Temat: internet mobilny - router
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    Witam

    Nie jestem pewien czy to odpowiednia grupa ale przynajmniej
    powiązana w jakimś stopniu z tematem.

    Chodzi mi o kwestię utworzenia sieci bezprzewodowej w domu.

    Mam internet mobilny iPlus i modem HUAWEI, nie pomnę teraz
    modelu ale na 90% jest to E220.

    Chciałem utworzyć sieć WiFi w domu, czy jest to możliwe i
    ewentualnie jaki router mogę tu zastosować?
    Z góry uprzedzam, że nie chodzi mi o rozwiązanie aby podłączyć
    modem do jednego z komputerów i stworzyć sieć rozsiewczą,
    co prawda działa ale wymaga ciągłego włączenia komputera.

    Chciał bym podłączyć modem do routera, który na stałe
    utrzymuje połączenie z siecią, choć akceptowalne jest rozwiązanie,
    że połączenie jest ustanawiane dopiero przy żądaniu połączenia
    z internetem przez wybraną stację/komputer.

    Pozdrawiam
    Selektor

  • 2. Data: 2011-09-15 04:47:36
    Temat: Re: internet mobilny - router
    Od: OWL <n...@n...com>

    W dniu 2011-09-15 05:45, Selektor pisze:

> [...]
    > że połączenie jest ustanawiane dopiero przy żądaniu połączenia
    > z internetem przez wybraną stację/komputer.

    Ja do Cyfrowego Polsatu (HUAWEI E1820) używam routera ZALIP CDW530AM
    (http://www.zalip.com.tw/en-us/product/2_3.xG/6_CDW5
    30AM.html), nies
    jest to co prawda jakieś cudo ale na moje potrzeby w zupełności
    wystarcza, kosztował chyba ok. 150 PLN

    Tomek
    sowa1968(at)gmail.com

  • 3. Data: 2011-09-15 06:03:05
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 15 Sep 2011 05:45:31 +0200, Selektor napisał(a):

> [...]
    > że połączenie jest ustanawiane dopiero przy żądaniu połączenia
    > z internetem przez wybraną stację/komputer.

    http://allegro.pl/router-tp-link-tl-mr3220-usb-gsm-3
    g-umts-hsdpa-i1806161404.html

  • 4. Data: 2011-09-15 06:07:36
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > modelu ale na 90% jest to E220.
    >
    > Chciałem utworzyć sieć WiFi w domu, czy jest to możliwe i
    > ewentualnie jaki router mogę tu zastosować?

    Musisz poszukać routera z USB i obsługą modemów GSM, np. taki:
    http://allegro.pl/tp-link-tl-mr3220-3g-umts-hspa-gwa
    rancja-24mc-i1799438901.html

    Tu masz więcej:
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=77968&
    description=1&string=E220&params_top_cookie=635c8699
    ec6a48ca70780f0e041b45ce82fe39d8&order=d&change_view
    =1

  • 5. Data: 2011-09-15 07:25:10
    Od: "Selektor" <r...@o...pl>

    dziękuję za powyżesz odpowiedzi.

    Ostatnie pytanie, czy to jest tak, że funkcjonalność
    takowych routerów zależy od konkretnego modemu czy może
    należy sprawdzić czy z moim wspomnianym e220
    to zagra?

    Pozdrawiam
    Selektor

  • 6. Data: 2011-09-15 09:17:46
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Selektor" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takowych routerów zależy od konkretnego modemu czy może
    > należy sprawdzić czy z moim wspomnianym e220
    W routerze WRP400 są wymienione modemy z którymi sprzęt działa, po upgrade
    doszły nowe modele. Z innymi pewnie jest podobnie .

    K.

  • 7. Data: 2011-09-16 05:42:51
    Od: OWL <n...@n...com>

    W dniu 2011-09-15 09:25, Selektor pisze:
> [...]
    > takowych routerów zależy od konkretnego modemu czy może
    > należy sprawdzić czy z moim wspomnianym e220

    Dla każdego routera powinna być dostępna lista modemów, które są z nim
    kompatybilne. Warto też pamiętać, że uaktualnienie oprogramowania router
    ( firmware ) czasem powoduje rozszerzenie listy kompatybilnych modemów.
    Jeśli chcesz ( pisz na priv ) to mogę sprawdzić wieczorem mój router
    ZALIP CDW530AM czy współpracuje z Twoim modemem E220

    Tomek
    sowa1968(at)gmail.com

  • 8. Data: 2011-09-16 09:49:03
    Od: tomeq <b...@W...poczta.wp.pl>

    On Thu, 15 Sep 2011 05:45:31 +0200, Selektor wrote:

    [ciach]
> [...]
    > rozwiązanie aby podłączyć modem do jednego z komputerów i stworzyć sieć
    > rozsiewczą, co prawda działa ale wymaga ciągłego włączenia komputera.

    Prawie każdy który ma złącze usb i da się na nim postawić OPENWRT.
    Ja mam tl-wr1043nd i działał z e220, a teraz działa z e156(choć trzeba
    było zaktualizować OPENWRT.) Jak masz smykałkę do "grzebania w
    komputerach" to jest to znacznie lepsza opcja.

    Bo(o)t manager