  • 1. Data: 2011-09-12 23:11:33
    Temat: uodpornienie na spadek napięcia
    Od: kropa <k...@k...pl>

    Witam wszystkich

    Czytając ostatni wątek "uodpornienie na polaryzację" podepnę się i
    zapytam Was jak zrealizować odcięcie zasilania w wypadku zbyt dużego
    spadku napięcia.

    Mam router, na obudowie jest napis 12VDC/1A, zasilam do akumulatorem
    samochodowym z małego samochodu , chciałbym aby router został wyłączony
    przy napięciu na aku poniżej 11,5V. Jak najprościej zrealizować takie
    zadanie, przekażnik ?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2011-09-13 05:39:36
    Temat: Re: uodpornienie na spadek napięcia
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 01:11:33 +0200, kropa napisał(a):

> [...]
    > samochodowym z małego samochodu , chciałbym aby router został wyłączony
    > przy napięciu na aku poniżej 11,5V. Jak najprościej zrealizować takie

    Dlaczego chcesz wylaczac zasilanie przy wartosci 11,5?

  • 3. Data: 2011-09-13 08:31:04
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.09.2011 01:11, kropa pisze:
> [...]
    > samochodowym z małego samochodu , chciałbym aby router został wyłączony
    > przy napięciu na aku poniżej 11,5V. Jak najprościej zrealizować takie
    Komparator + potencjometr + trochę rezystorów + tranzystor (+
    ewentualnie przekaźnik).

    Ale czy 11,5 to nie trochę wysoki próg odcięcia?

    Michoo

  • 4. Data: 2011-09-13 08:34:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Tuesday, September 13, 2011, 10:31:04 AM, you wrote:

    > Komparator + potencjometr + trochę rezystorów + tranzystor (+
    > ewentualnie przekaźnik).
    > Ale czy 11,5 to nie trochę wysoki próg odcięcia?

    Nawet za niski, jeśli akumulator ma posłużyć do odpalenia silnika
    jeszcze ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-09-13 08:51:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kropa" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > router został wyłączony przy napięciu na aku poniżej 11,5V. Jak
    > najprościej zrealizować takie zadanie, przekażnik ?

    Przekaznik moze byc, ale oczywiscie nie sam, tylko musisz pamietac
    ze on prad tez bierze.
    Choc w porownaniu do routera moze nie tak wiele - kontaktronowy
    ~20mA, pol Ah/dobe.

    P.S. akumulatory z samochodu (spalinowego, czyli "rozruchowe") nie
    bardzo sie nadaja do glebokiego rozladowywania. Zeby nie
    powiedziec - wcale sie nie nadaja, tzn szybko straca wlasciwosci.

    J.

  • 6. Data: 2011-09-13 09:49:01
    Od: kropa <k...@k...pl>

    W dniu 11-09-13 07:39, Jacek pisze:
    > Dlaczego chcesz wylaczac zasilanie przy wartosci 11,5?

    Taką wartość sobie wymyśliłem pisząc ten post, mam świadomość że
    akumulatory kwasowe nie lubią zbyt dużego rozładowania. Tak więc
    poprawiam się i wartością napięcia przy której chciałbym rozłączyć obwód
    zasilania routera to 12,5 V :)

    Czy poza układem z przekaźnikiem, nie ma jakiegoś lepszego ?

    Znalazłem coś takiego:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/485745/zabezpieczenie+akumu
    latora+z+mosfet-em+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu
    .html
    (http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/avt772.pdf)

    Wiem że układ jest banalnie prosty, ale niestety nie ma do tego
    schematu, czy mógłby ktoś mi go pomóc narysować ?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 7. Data: 2011-09-13 09:50:52
    Od: kropa <k...@k...pl>

    > Nawet za niski, jeśli akumulator ma posłużyć do odpalenia silnika
    > jeszcze ;)

    Ok, poprawiam się, miało być 12,5V, a wspomniany akumulator już nigdy
    nie będzie niczego odpalać :)

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2011-09-13 10:07:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kropa,

    Tuesday, September 13, 2011, 11:50:52 AM, you wrote:

    > Ok, poprawiam się, miało być 12,5V, a wspomniany akumulator już nigdy
    > nie będzie niczego odpalać :)

    Ale dlaczego w ogóle bawisz się z targaniem akumulatora zamiast zrobić
    normalne zasilanie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-09-13 10:10:54
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Ale dlaczego w ogóle bawisz się z targaniem akumulatora zamiast zrobić
    > normalne zasilanie?

    Pewno ma router w trudno dostepnym miejscu. Ale wtedy sie uzywa aku nie
    samochodowych, wiec tu widac watkotworca rzezbe robi...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 10. Data: 2011-09-13 10:30:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello venioo,

    > Pewno ma router w trudno dostepnym miejscu.

    Ale jakiś kabel przecież do tego routera musi być. Jaki problem użyć
    PoE? W ostatecznym rachunku taniej niż akumulator samochodowy.

    > Ale wtedy sie uzywa aku nie samochodowych, wiec tu widac watkotworca
    > rzezbe robi...

    Samochodowe dość dobrze znoszą mrozy i upały... Żelowe fatalnie :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl