  • 21. Data: 2013-04-11 22:08:01
    Temat: Re: telefon z gps w samolocie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-11 21:29, ToMasz pisze:

    > Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii
    > katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu
    > obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie
    > wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były
    > dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby
    > pilot zechciał skorzystać....

    Tylko ignorant tak może pisać.

  • 22. Data: 2013-04-11 23:22:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.04.2013 22:08, Artur Maśląg pisze:

    > Tylko ignorant tak może pisać.

    natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
    konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
    niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.
    ToMasz

  • 23. Data: 2013-04-11 23:57:39
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013 23:22:59 +0200, ToMasz wrote:

    > natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
    > konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
    > niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.

    To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
    predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.

    Tak w ramach wędki zamiast ryby.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2013-04-12 08:31:44
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-11 23:22, ToMasz pisze:
    (...)
    > natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
    > konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
    > niczego do dyskusji.

    Widzisz, jak ktoś produkuje takie brednie mimo faktu, że przed
    'chwilą' temat był wyjaśniany (tak, tutaj na grupie i w tym wątku
    np. Message-ID: <kk5k3b$6kr$1@portraits.wsisiz.edu.pl>) to jak to
    można nazwać? W sumie troll też pasuje :)

    > dziękuję serdecznie.

    Proszę bardzo :) Jeżeli wyjaśnienia na grupie nie wystarczą to
    poszukaj w necie, dlaczego istotna jest prędkość samolotu względem
    powietrza, a nie ziemi.

  • 25. Data: 2013-04-12 13:23:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w

    >natomiast tylko trole obrażają innych, nie odnosząc się do niczego
    >konkretnego, nie dzieląc się swoją opinią na temat posta, nie wnosząc
    >niczego do dyskusji. dziękuję serdecznie.

    Samolotowi do lotu predkosc wzgledem ziemii niepotrzebna, musi
    utrzymac predkosc wzgledem powietrza.
    A ze wiatr na tych wyskosciach wieje szybko, to predkosc z GPS
    nieprzydatna.

    GPS pilot nowoczesnego samolotu ma, moze nawet kilka, nie musi
    pasazerow pytac.
    Tylko nie wiem czy mu predkosc pokazuja - moze nie, aby nie zaciemniac
    sytuacji.

    Przydatne glownie do nawigacji, ale to mu wyswietla gotowe dane -
    odleglosc i czas przylotu do punktu.
    A nawigatora juz nie ma na pokladzie.

    J.

  • 26. Data: 2013-04-12 21:50:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:

    > To się na start zastanow, czym się rozni predosc wzgledem powietrza od
    > predkosci wzgledem ziemi. Jak polegniesz, google na stowe pomoze.
    >
    > Tak w ramach wędki zamiast ryby.

    no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,
    najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.
    Samolot leci nocą, wysokość minus 8 stóp, informacja o przekroczeniu
    prędkości i trzepie wolantem bo prędkość spadła poniżej przeciągnięcia.
    Co robi pilot? loteria - 50/50. niestety wybrał źle. ale sprawdziłem od
    kiedy gpsy są w użyciu cywilnym, i wtedy (chyba1995r) raczej jeszcze nie
    były.

    ToMasz

  • 27. Data: 2013-04-12 22:24:16
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 12 Apr 2013 21:50:45 +0200, ToMasz wrote:

    > no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,
    > najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.

    Pardon, ale jak na razie, to Ty w tym wątku ustawiasz wszystkich dookoła
    po kątach, sam nie do konca rozumiejąc, ze GPS mierzy prędkość względem
    ziemi, rurki względem powietrza.

    Ale OK, przyjmuję, że ta subtelna różnica Cie niespecjalnie interesuje.

    miło było, baj.

  • 28. Data: 2013-04-12 22:40:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-12 21:50, ToMasz pisze:
    > W dniu 11.04.2013 23:57, Michal Tyrala pisze:
    (...)

    > no więc to Ty nie wiesz o czym ja pisze, ale jak większość internautów,
    > najpierw kopiesz, potem myślisz czy było warto.

    Tylko potwierdzasz moją opinię - już nie o ignorancie, a o zwykłym
    trollu. No, ale jeszcze napiszę (w uproszczeniu), że samoloty
    pasażerskie latają w górnych warstwach troposfery i tam wiatry
    dochodzą np. do 400km/h. GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nic
    nie wie o sile nośnej. O innych zjawiskach wspominać nie będę.

    Dobranoc.

  • 29. Data: 2013-04-13 18:23:38
    Od: Dąbrowski <s...@a...pl>

    W dniu 2013-04-10 20:59, ToMasz pisze:
    > witam
    > O ile pamiętam Ktoś tu opowiadał że sprawdzał telefon z GPS w samolocie.
    > czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy
    > poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się
    > przy dużych prędkościach?

    Nie telefon a data logger Holux M-241. Pokazuje pozycję, szybkość i
    wysokość na bieżąco.
    http://rowerowanie.podlasie.pl/index.php?view=detail
    &id=6708&option=com_joomgallery&Itemid=66

  • 30. Data: 2013-04-13 20:15:23
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 12.04.2013 22:40, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > trollu. No, ale jeszcze napiszę (w uproszczeniu), że samoloty
    > pasażerskie latają w górnych warstwach troposfery i tam wiatry
    ale zazwyczaj czy czasem? bo jak zazwyczaj to panie katastrofa, bo ile
    to ma istotny wpływ na zdolność utrzymania samolotu w powietrzu, to
    gówno obchodzi pasażerów, którzy chcą z Gdańska do Londynu.
    > GPS nie ma o tym bladego pojęcia i nic
    > nie wie o sile nośnej. O innych zjawiskach wspominać nie będę.
    odniosłeś się tylko do tego, co zrozumiałeś, tego czego nie pojąłeś, nie
    komentujesz. zadałem normalne pytanie, wyśmiałeś je. Pokazałem
    sensowność pytania, (dolne warstwy atmosfery, poszukiwanie lotniska,
    prędkość wiatru niska). Gps, gdyby był, pomógłby. Teraz, jak masz jaja
    napisz coś o ostatnich 3 linijkach
    ToMasz