  • 11. Data: 2013-04-10 23:43:11
    Temat: Re: telefon z gps w samolocie
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Dan" <m...@g...pl>

    > Witam,
    > Ja sprawdzałem nawigację w samolocie, fajny efekt, oddaliłem na maksa mapę
    > i ładnie pokazywało mi gdzie się znajdujemy tylko miałem nastawione miasto
    > docelowe i nad morzem ciągle krzyczała "zawróć jeśli to możliwe" :)
    > prędkość pokazywała prawidłowo co do wysokości to ciężko stwierdzić bo nie
    > miałem porównania.

    To Ty nie miałeś nawigacji lotniczej ?!

  • 12. Data: 2013-04-10 23:50:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Apr 2013 21:53:38 +0200, K <...@...c> wrote:
    > lapie przy oknie, predkosc wzgledem ziemii oczywiscie nieprawdziwa.

    Działał gps przy wyłączonym module gsm? Czy wyłączyłeś gsm
    "nielegalnie" :)?
    W niektorych smartfonach żeby działał gps musiał być wlaczony moduł
    gsm.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2013-04-11 08:06:46
    Od: K <...@...c>

    W dniu 10-04-2013 23:50, Marek pisze:

    > Działał gps przy wyłączonym module gsm? Czy wyłączyłeś gsm "nielegalnie"
    > :)?
    > W niektorych smartfonach żeby działał gps musiał być wlaczony moduł gsm.

    no tak jak widac na zalaczonym obrazku, tel. to neo v. ostatnio lecialem
    na przelomie lutego i marca i przez 5 minut nie mogl zlapac, wiec dalem
    sobie spokoj.

  • 14. Data: 2013-04-11 08:09:41
    Od: K <...@...c>

    W dniu 10-04-2013 23:33, Michal Tyrala pisze:

    > Rurka Pitota czy Prandtla mierzy prędkość względem powietrza (co dla
    > samolotu jest istotniejsze). Ty napisałeś, że prędkość _względem ziemi_
    > jest ,,oczywiście nieprawdziwa''.
    > GPS mierzy prędkość ,,nieco'' inaczej niż ustala pozycję i z tego
    > względu pytałem o tę ,,oczywistość''.
    >
    > Chyba, ze ,,ziemii'' to nie ort i mialo byc ,,względem ziemi _i_
    > oczywiscie nieprawdziwa'', w sensie ze silnie odbiegająca od predkosci
    > wzgledem powietrza?

    tak moj blad. reszte co do ground speed vs. air speed mierzonej przez
    gps, znajdziesz w internecie. jest nawet jakis kalkulator.

  • 15. Data: 2013-04-11 08:53:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013 08:09:41 +0200, K wrote:

    > tak moj blad.

    A, to jest jasnosc :-)

    > reszte co do ground speed vs. air speed mierzonej przez
    > gps, znajdziesz w internecie. jest nawet jakis kalkulator.

    Nie no luz, ja edukowany jestem, po prostu przez to zlepione 'i' wyszło
    troche nie do konca to co chciales napisac, stad nieporozumienie :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2013-04-11 11:26:39
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message
> [...]
    > czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie lotu, czy
    > poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie sprawdza się

    Da sie. Ja zawsze mam wlaczony gps w samolocie i zapis trasy. Uzywam
    Maveric. Mam nie musi byc, on i tak zapisuje dane z GPS ktore potem laduje
    sie do PC gdzie pieknie na mapie rysuje trase. Uzywalem roznych teleonow z
    GPS a nawet samego odbiornika GPS ktory po BT laczyl sie z telefonem:)
    Za kazdym razem wysokosc jest dobrze podana. Przelotowa ok 11tys metrow,
    predkosc miedzy 750-800 km/h co odpowiada czasowi przelotu na tej odlegosci
    (uwzgledniajac poczatek i koniec trasy gdzie predkosc jest nizsza).
    Telefon srednio lapal ok. 8-10 satelitow. Najgorzej jest podszas
    ladowania/startu kiedy samolot przechyla sie oknem w dol. Wowczas gubi sie
    sygnal, po wyprostowaniu sygnal wraca po ok. kilku sekundach. Telefon byl na
    rozkladanym stoliczku, siedzenie przy oknie.
    Maveric pro ma ta zalete, ze mapy przegladane zachowuje w pamieci, wiec
    znajac mniej wiecej trase przelotu, mozna mape wczesniej "przegldnac" a
    pozniej w samolocie rozpoznawac miejscowosci nad ktorymi sie przelatuje! Ja
    tak nocnym lotem (po zmroku) rozpoznalem Prage, Bruksele, Berlin, Amsterdam,
    Monachium, Kolonie, Londyn, Poznan, Wroclaw i wiele innych.:)) mniejszych
    lub wiekszych.

  • 17. Data: 2013-04-11 11:42:20
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-10 22:38, Michal Tyrala pisze:

    > No wartosc wydaje się taka normalna dla samolotu na wysokosci
    > przelotowej, stad pytanie.

    > No taką mierzy GPS.

    Otóż to :)

  • 18. Data: 2013-04-11 15:26:22
    Od: Leszek <l...@w...peel>

    W dniu 2013-04-10 20:59, ToMasz pisze:
> [...]
    > samolocie. czy mogę prosić o przypomnienie czy łapie fixa w czasie
    > lotu, czy poprawnie pokazuje prędkość i wysokość czy ogólnie gps nie

    Robiłem próby z rejestratorem Quartza, potem wrzucałem dane do Google maps,
    działało bardzo dobrze, rejestrował cały lot, poczynając od wejścia w
    rękaw na lotnisku.
    Fajnie wyglądało np. schodzenie do lądowania,
    zaczynało się 250-350km przed docelowym miejscem.
    L.

  • 19. Data: 2013-04-11 19:56:50
    Od: Dan <m...@g...pl>

    W dniu 2013-04-10 23:43, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Dan" <m...@g...pl>

    > To Ty nie miałeś nawigacji lotniczej ?!
    Jakoś nie znalazłem takiej na telefon, może słabo szukałem? ;-)
    Pozdrawiam
    Dan

  • 20. Data: 2013-04-11 21:29:52
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 10.04.2013 23:08, K pisze:

    > bo gps nie jest w stanie zmierzyc prawidlowo predkosci na tej wysokosci,
    > dlatego samoloty uzywaja rurek pitota.
    Ja właśnie w tym kontekście pytam. Oglądam ostatnio programy z serii
    katastrofy w przestworzach. przynajmniej 2 przypadki z kilkunastu
    obejrzanych, opisują tragedie których przyczyną było wadliwe działanie
    wspomnianych rurek. jedna z nich była już w czasach kiedy GPSy były
    dostępne dla pospólstwa. Gdyby ktoś wśród pasażerów miał gpsa, gdyby
    pilot zechciał skorzystać....

    ToMasz