  • 11. Data: 2009-08-04 12:20:25
    Temat: Re: technika HDR jak sie to robi ?
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    XX YY pisze:

    > slysze ze wszystkich stron : "phi... hdr , strasznie zjechany"
    > a mnie interesuje wlasnie taki efekt.

    Zamiast hdr wystarczy contrast masking z odpowiednio "odjechanymi" wartościami
    blura.

  • 12. Data: 2009-08-04 12:23:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Aug., 14:14, "abpc" <j...@a...com.pl> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:ab9f1f37-b45a-4404-9403-b2c997c51c79@
    e27g2000yqm.googlegroups.com...

    > Nie badz  taki  docent  i nie twórz nowych  teorii:
    > High dynamic range imaging - technika w fotografii polegajaca na wykonaniu
    > kilku ekspozycji tego samego kadru, z których czesc jest niedoswietlona, a
    > pozostala czesc przeswietlona. Pozwala ona otrzymac obraz sceny
    > charakteryzujacy sie duza rozpietoscia tonalna.
    >
    > A widzi sie , ze  sa wlasnie spie ..... e  a efekt  to produkt uboczny :)
    >
    > abpc
    > --www.abpc.com.pl

    i ten efekt "uboczny" wlasnie mnie interesuje.
    i to nie jest wazne czy jest on uboczny , czy zamierzony,

    nie sugerowalbym sie akademicka definicja pojecia HDR , gdyz wcale
    zdjecie nie musi podchodzic pod definicje , powiedzialbym nawet , ze
    moze lepiej jesli nie bedzie pod definicje pasowac.

  • 13. Data: 2009-08-04 12:47:36
    Od: bans <g...@o...pl>

    XX YY pisze:

    > a ty stawiajac pytanie w ten sposob jestes chamskim glupcem

    I kto to mówi? Kretyn, który nawet nie kliknął w linki, które mu
    podano, a próbuje o nich dyskutować.

    Śledzę kątem oka twoje "dokonania" na tej grupie i czas się pozbyć
    twojej upierdliwej obecności - won do KF, kmiotku.

    --
    bans

  • 14. Data: 2009-08-04 13:50:34
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > http://wyborcza.pl/duzy_kadr/1,97904,6806082,Technik
    a_HDR___zobacz_to__czego_nigdy_nie_widziales.html?ad
    w=1&gclid=CP6znPHiiZwCFc8UzAodSm39mg

    > czy komus udalo sie osiagnac takie same efekty ?
    > MOzna zobaczyc.
    > wiem ze kazdy wie jak sie tak robi , ale kto zrobil?
    >
    > Ja przyznaje sie bez bicia ze nie zrobilem.

    nie zrobiles bo nie wiesz jak? czy wiesz ale nie umiesz na tyle obslugiwac
    PS aby osiagnac podobne efekty?
    imo nic specjalnego ponad hdr polukrowany pod publike.
    - 2ev 0ev +2ev + jakis soft + ps pedzelkiem
    podstawa jest
    1. odpowiednie w miare ostre swiatlo
    2. dobre ostre szklo
    3. duza go
    4. szeroki kat

    raka

  • 15. Data: 2009-08-04 13:55:25
    Od: "Jacek" <j...@o...com>

> [...]
    dy_nie_widziales.html?adw=1&gclid=CP6znPHiiZwCFc8UzA
    odSm39mg

    > czy komus udalo sie osiagnac takie same efekty ?
    Możesz sobie samemu zrobić i wyjdzie ci idealnie tak samo jak na zdjęciach z
    powyższego linku. To jest efekt działania programu Dynamic Photo HDR
    (http://www.mediachance.com/hdri/index.html) dostępnego jako samodzielny
    program, albo plug-in do PhotoShopa.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 16. Data: 2009-08-04 13:57:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-08-04 15:50:34 +0200, "Rakan" <n...@p...fm> said:

> [...]
    > PS aby osiagnac podobne efekty?
    > imo nic specjalnego ponad hdr polukrowany pod publike.
    > - 2ev 0ev +2ev + jakis soft + ps pedzelkiem

    A możesz pokazać coś wedle tej receptury?

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-08-04 14:21:14
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > A możesz pokazać coś wedle tej receptury?

    owszem, kilka z brzegu, bez wiekszego zaangażowania w efekt koncowy...mam tu
    na mysli dłubanie pędzelkiem w każdym
    cieniu i światełku.
    http://img87.imageshack.us/i/otto41.jpg/
    http://img442.imageshack.us/i/otto11.jpg/
    http://img211.imageshack.us/i/otto21.jpg/
    http://img269.imageshack.us/i/otto31.jpg/

    a masz inne receptury ?

    Rakan

  • 18. Data: 2009-08-04 15:01:43
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

> [...]

    Dobry hdr to taki gdzie nie widac 'efektów ubocznych' czyli upodobniania
    fotografii do grafiki. Dobrze sprawdza się przy fotografowaniu wnętrz:
    http://img37.imageshack.us/img37/4319/imgp8725i.jpg

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-08-04 15:09:25
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Dobry hdr to taki gdzie nie widac 'efektów ubocznych' czyli upodobniania
    > fotografii do grafiki. Dobrze sprawdza się przy fotografowaniu wnętrz:

    Zgadzam się jak najbardziej.

    > http://img37.imageshack.us/img37/4319/imgp8725i.jpg

    Tyle, że ten przykład wygląda jak rendering 3D. ;)

    --
    Lol

  • 20. Data: 2009-08-04 15:47:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze abpc:

> [...]
    > charakteryzujacy sie duza rozpietoscia tonalna.
    >
    > A widzi sie , ze sa wlasnie spie ..... e a efekt to produkt uboczny :)

    To ty nie kumasz o co chodzi a on ma rację... Na zdjęciach nie ma HDRI.