  • 41. Data: 2011-10-21 01:20:13
    Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Technologia w tym miejscu się nie zmienia jeśli mamy do czynienia z
    > cylindrem żeliwnym.
    > Jeśli chodzi o "cudowność" silnika to ja zaczynam być wierzący jak patrzę na
    > M100, M198, M120 z MB albo na całą serię idealnych małych silników z Alfy
    > która w latach jeszcze 50 z 1,3l potrafiła zrobić i 120KM. Jedni czerpią
    > radość życia patrząc na piłkarzy i pijąc piwo a ja patrząc na pierwsze
    > uruchomienie silnika na stojaku. A jeśli jest to M100 i brzmi jak wyścig
    > rydwanów to nie może w tym nie być cudu! ;-)

    Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Pył. Dobrze że zajadów nie mam bo by
    mnie bardzo bolało.

  • 42. Data: 2011-10-21 08:19:09
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j7qabc$a58$1@inews.gazeta.pl...
    > Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Pył. Dobrze że zajadów nie mam bo
    > by
    > mnie bardzo bolało.

    Oj tam nie chowaj ogona tylko udowodnij, że nie mam racji.
    Zauważyłeś, że ja nie napisałem gdziekolwiek że piszesz bzdury do kwadratu?
    Ty tak napisałeś ale nie udowodniłeś nic, prócz wspomnianych osobistych
    wycieczek i opisu stanu swoich ust.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 43. Data: 2011-10-21 11:05:04
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ty tak napisałeś ale nie udowodniłeś nic, prócz wspomnianych osobistych

    Napisałem że masz rację. Nie wystarcza to policz ile za każdym ruchem tłoka
    góra dół ubywa materiału z pierścieni i cylindra przy założeniu że silnik do
    remontu ma zrobić 200 tysięcy. Ubytek cylindra 0,1 na stronę. Przez pierwszą
    godzinę możesz przyjąć że zużycie jest 100 razy szybsze. Pył okaże się atomami
    a tych żaden filtr nie zatrzyma. Ciekawe czy w tych książkach znalazłeś
    informacje że w pracującym silniku spalinowym jeśli jest zachowane smarowanie
    to żaden element nie ma bezpośredniego kontaktu z innym elementem
    współpracującym. Jedynie zawory w miejscach przylegania do gniazd pracują na
    sucho.Ale tam jak na razie nie da się inaczej.

  • 44. Data: 2011-10-21 11:55:49
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j7rcjv$pdp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > pierwszą
    > godzinę możesz przyjąć że zużycie jest 100 razy szybsze. Pył okaże się

    Jak będziesz miał okazję odżałuj na ten nowy olej i filtr przy nowych
    pierścieniach i honowanych! gładziach , uruchom silnik tak jak pisałem a
    potem rozpruj ten filtr. Ja z ciekawosci tak robię czasem a już przy
    docieraniu zawsze - wtedy wiem czy naprawa przebiegła pomyślnie czy mieli
    się coś jeszcze. W filtrze jest ewidentnie widoczny osad i nie są to ilości
    znikome, przy drugiej wymianie już prawie niewidoczne.
    Śmiem twierdzić, że docieranie powoduje zużycie nieporównywalne z tym
    eksploatacyjnym i nie odważył bym się dać 100x jak widzę ile tego pyłu mam w
    filtrze.

> [...]
    > na
    > sucho.Ale tam jak na razie nie da się inaczej.

    Górny pierścień uszczelniający pracuje z bardzo nikłym smarowaniem.
    Gdyby wszystko pracowało na filmie olejowym jak wspominasz nie występował by
    proces docierania! i nie miał bym osadu na filtrze.
    Po honowaniu osiągamy jakąś chropowatość powierzchni po docieraniu jest inna
    trzeba by policzyć ile materiału zostaje zeszlifowane zakładając same zmiany
    w chropowatości. Powierzchnia ścian cylindra jest duża i nawet niewielki
    ubytek w grubości da jakąś widoczną ilość materiału. Jak się tworzy honując
    porządana rysa, która przechowuje olej smarujący pierścienie - powstają i
    zadziory w mikroskopowej skali one znikają w czasie docierania. W reszcie
    elementów przacujacych też występuje szlifowanie mikro-zadziorów powstałych
    po procesie produkcji i one lądują w filtrze. Czasem muszę wyjąć tłok w
    dopiero co docieranym silniku i widzę też, że np pierścienie zgarniające
    ścierają sie całkiem widocznie.
    Owszem nie twierdzę, że nie przesadzam - ale dmucham na zimne. I naprawdę
    zachęcam do rozprucia filtru w odnowionym kompletnie silniku!

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 45. Data: 2011-10-24 14:56:31
    Temat: Re: help:)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Michal sirapacz Gut" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Numerowales sruby przy rozkrecaniu aby potem wkrecac w te same otwory?

    >nie - po co.
    >generalnie to takie same gwinty dociskane z taka sama sila mniej
    >wiecej
    A jednak nie do konca. Gdybys wkrecal nowe sruby to jasnem ale stare sruby
    podczas poprzedniego wkrecania juz sie jakos ulozyly. Gwinty srub i gniazd
    nie sa idealnie identyczne na calej dlugosci.
    Mówie o numerowaniu gdyz widzialem kiedys jak mechanik na stole ukladal
    wykrecane sruby dokladnie tak jak byly wyciagane z silnika mechanika, wiec
    pomyslalem ze to ma cel i sens. Tasma klejaca papierowa kosztuje pare zl i
    do tego drugie tyle za marker. Numery wedle kolejnosci dokrecania.

    Ja znalazlem w przypadku mojego silnika fiat 1242ccm w opisach dwa sposoby
    które róznily sie katem oraz momentem. inaczej bylo w "Sam naprawiam,,," niz
    na jakis forach. Poszedlem do ASO Fiata i wreczajac browara zapytalem
    mechanika jak oni dokrecaja i czy zawsze wymieniaja sruby. Odpowiedzial ze
    jezeli sa pierwszy raz odkrecane to raczej nie daja nowych chyba ze cos
    wypadnie i okazalo sie ze dokrecaja inaczej niz bylo w "Sam naprawiam"
    Tymczasem ja juz swoim natluklem ponad 30tys od czasu wymiany i nic zlego
    nie zauwazylem a wspomne ze poszla UPG i lalo tak ze az wyplukalo caly nagar
    z jednego cylindra i bylo pelno mazi w zbiorniku na plyn chlodniczy.

    Marek

  • 46. Data: 2011-10-25 11:51:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-21 11:55, Ukaniu pisze:
> [...]
    > się coś jeszcze. W filtrze jest ewidentnie widoczny osad i nie są to ilości
    > znikome, przy drugiej wymianie już prawie niewidoczne.

    Coś ty - zamiast tego lepiej wyciągnąć z kapelusza liczbę 100 (x szybsze) bez
    jakiegoś specjalnego uzasadnienia. A dlaczego nie 5? Dlaczego nie 50000? Nie wnikaj.

    > Śmiem twierdzić, że docieranie powoduje zużycie nieporównywalne z tym
    > eksploatacyjnym i nie odważył bym się dać 100x jak widzę ile tego pyłu mam w
    > filtrze.

    Otóż to.