eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyszczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
    n.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!news2.euro.net!209.197.12.242.MISMATC
    H!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <3...@v...googlegroups.com>
    <s...@d...wkurw.org>
    <j7kko0$esm$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <2...@y...googlegroups.com>
    <4e9e9d61$0$5803$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e9ea350$0$5802$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7mfu9$td3$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@y...googlegroups.com>
    <j7mqt6$s2n$23@node2.news.atman.pl> <j7ngkf$j8m$1@inews.gazeta.pl>
    <j7nqo8$att$1@inews.gazeta.pl>
    <4e9fc661$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea00d78$0$5804$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7q618$kf$1@inews.gazeta.pl> <j7q7qt$4hp$1@inews.gazeta.pl>
    <j7qabc$a58$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea10ede$0$2203$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7rcjv$pdp$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Date: Fri, 21 Oct 2011 11:55:49 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Lines: 53
    Message-ID: <4ea141a6$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.153.74
    X-Trace: 1319190950 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2194 83.24.153.74:2415
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408110
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j7rcjv$pdp$1@inews.gazeta.pl...

    > Napisałem że masz rację. Nie wystarcza to policz ile za każdym ruchem
    > tłoka
    > góra dół ubywa materiału z pierścieni i cylindra przy założeniu że silnik
    > do
    > remontu ma zrobić 200 tysięcy. Ubytek cylindra 0,1 na stronę. Przez
    > pierwszą
    > godzinę możesz przyjąć że zużycie jest 100 razy szybsze. Pył okaże się
    > atomami
    > a tych żaden filtr nie zatrzyma.

    Jak będziesz miał okazję odżałuj na ten nowy olej i filtr przy nowych
    pierścieniach i honowanych! gładziach , uruchom silnik tak jak pisałem a
    potem rozpruj ten filtr. Ja z ciekawosci tak robię czasem a już przy
    docieraniu zawsze - wtedy wiem czy naprawa przebiegła pomyślnie czy mieli
    się coś jeszcze. W filtrze jest ewidentnie widoczny osad i nie są to ilości
    znikome, przy drugiej wymianie już prawie niewidoczne.
    Śmiem twierdzić, że docieranie powoduje zużycie nieporównywalne z tym
    eksploatacyjnym i nie odważył bym się dać 100x jak widzę ile tego pyłu mam w
    filtrze.

    >Ciekawe czy w tych książkach znalazłeś
    > informacje że w pracującym silniku spalinowym jeśli jest zachowane
    > smarowanie
    > to żaden element nie ma bezpośredniego kontaktu z innym elementem
    > współpracującym. Jedynie zawory w miejscach przylegania do gniazd pracują
    > na
    > sucho.Ale tam jak na razie nie da się inaczej.

    Górny pierścień uszczelniający pracuje z bardzo nikłym smarowaniem.
    Gdyby wszystko pracowało na filmie olejowym jak wspominasz nie występował by
    proces docierania! i nie miał bym osadu na filtrze.
    Po honowaniu osiągamy jakąś chropowatość powierzchni po docieraniu jest inna
    trzeba by policzyć ile materiału zostaje zeszlifowane zakładając same zmiany
    w chropowatości. Powierzchnia ścian cylindra jest duża i nawet niewielki
    ubytek w grubości da jakąś widoczną ilość materiału. Jak się tworzy honując
    porządana rysa, która przechowuje olej smarujący pierścienie - powstają i
    zadziory w mikroskopowej skali one znikają w czasie docierania. W reszcie
    elementów przacujacych też występuje szlifowanie mikro-zadziorów powstałych
    po procesie produkcji i one lądują w filtrze. Czasem muszę wyjąć tłok w
    dopiero co docieranym silniku i widzę też, że np pierścienie zgarniające
    ścierają sie całkiem widocznie.
    Owszem nie twierdzę, że nie przesadzam - ale dmucham na zimne. I naprawdę
    zachęcam do rozprucia filtru w odnowionym kompletnie silniku!

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: