-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
n.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!news2.euro.net!209.197.12.242.MISMATC
H!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
ews.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
r-mail
From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <3...@v...googlegroups.com>
<s...@d...wkurw.org>
<j7kko0$esm$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<2...@y...googlegroups.com>
<4e9e9d61$0$5803$65785112@news.neostrada.pl>
<4e9ea350$0$5802$65785112@news.neostrada.pl>
<j7mfu9$td3$1@mx1.internetia.pl>
<2...@y...googlegroups.com>
<j7mqt6$s2n$23@node2.news.atman.pl> <j7ngkf$j8m$1@inews.gazeta.pl>
<j7nqo8$att$1@inews.gazeta.pl>
<4e9fc661$0$8443$65785112@news.neostrada.pl>
<j7p03h$7m0$1@inews.gazeta.pl>
<4ea00d78$0$5804$65785112@news.neostrada.pl>
<j7q618$kf$1@inews.gazeta.pl> <j7q7qt$4hp$1@inews.gazeta.pl>
<j7qabc$a58$1@inews.gazeta.pl>
<4ea10ede$0$2203$65785112@news.neostrada.pl>
<j7rcjv$pdp$1@inews.gazeta.pl>
Subject: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Date: Fri, 21 Oct 2011 11:55:49 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Lines: 53
Message-ID: <4ea141a6$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.153.74
X-Trace: 1319190950 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2194 83.24.153.74:2415
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408110
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:j7rcjv$pdp$1@inews.gazeta.pl...
> Napisałem że masz rację. Nie wystarcza to policz ile za każdym ruchem
> tłoka
> góra dół ubywa materiału z pierścieni i cylindra przy założeniu że silnik
> do
> remontu ma zrobić 200 tysięcy. Ubytek cylindra 0,1 na stronę. Przez
> pierwszą
> godzinę możesz przyjąć że zużycie jest 100 razy szybsze. Pył okaże się
> atomami
> a tych żaden filtr nie zatrzyma.
Jak będziesz miał okazję odżałuj na ten nowy olej i filtr przy nowych
pierścieniach i honowanych! gładziach , uruchom silnik tak jak pisałem a
potem rozpruj ten filtr. Ja z ciekawosci tak robię czasem a już przy
docieraniu zawsze - wtedy wiem czy naprawa przebiegła pomyślnie czy mieli
się coś jeszcze. W filtrze jest ewidentnie widoczny osad i nie są to ilości
znikome, przy drugiej wymianie już prawie niewidoczne.
Śmiem twierdzić, że docieranie powoduje zużycie nieporównywalne z tym
eksploatacyjnym i nie odważył bym się dać 100x jak widzę ile tego pyłu mam w
filtrze.
>Ciekawe czy w tych książkach znalazłeś
> informacje że w pracującym silniku spalinowym jeśli jest zachowane
> smarowanie
> to żaden element nie ma bezpośredniego kontaktu z innym elementem
> współpracującym. Jedynie zawory w miejscach przylegania do gniazd pracują
> na
> sucho.Ale tam jak na razie nie da się inaczej.
Górny pierścień uszczelniający pracuje z bardzo nikłym smarowaniem.
Gdyby wszystko pracowało na filmie olejowym jak wspominasz nie występował by
proces docierania! i nie miał bym osadu na filtrze.
Po honowaniu osiągamy jakąś chropowatość powierzchni po docieraniu jest inna
trzeba by policzyć ile materiału zostaje zeszlifowane zakładając same zmiany
w chropowatości. Powierzchnia ścian cylindra jest duża i nawet niewielki
ubytek w grubości da jakąś widoczną ilość materiału. Jak się tworzy honując
porządana rysa, która przechowuje olej smarujący pierścienie - powstają i
zadziory w mikroskopowej skali one znikają w czasie docierania. W reszcie
elementów przacujacych też występuje szlifowanie mikro-zadziorów powstałych
po procesie produkcji i one lądują w filtrze. Czasem muszę wyjąć tłok w
dopiero co docieranym silniku i widzę też, że np pierścienie zgarniające
ścierają sie całkiem widocznie.
Owszem nie twierdzę, że nie przesadzam - ale dmucham na zimne. I naprawdę
zachęcam do rozprucia filtru w odnowionym kompletnie silniku!
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.11 14:56 4CX250
- 25.10.11 11:51 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=