  • 21. Data: 2011-09-27 18:41:19
    Temat: Re: sony alfa 77
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j5nref$afh$1@news.icpnet.pl...
    > Już robi się głośno a na grupie cicho.
    > Wszystkie opisy wpadają w ochy i achy.
    > ma być godnym następcą świetnej alfy 700.
    > nie widzę tylko informacji o realnej długości filmowania. ciekawe czy
    > zmniejszyli problemy związane z grzaniem się matrycy i wynikającymi z stąd
    > ograniczeniami czasu do kilku(nastu) minut.
    >
    > cała reszta bardzo zachęca mnie do zakupu ;-)

    http://dpreview.com/reviews/studiocompare.asp#baseDi
    r=%2Freviews_data&cameraDataSubdir=boxshot&indexFile
    Name=boxshotindex.xml&presetsFileName=boxshotpresets
    .xml&showDescriptions=false&headerTitle=Studio%20sce
    ne&headerSubTitle=Standard%20studio%20scene%20compar
    ison&masterCamera=sony_slta77&masterSample=dsc00024.
    acr&slotsCount=4&slot0Camera=sony_slta77&slot0Sample
    =dsc00024.acr&slot0DisableCameraSelection=true&slot0
    DisableSampleSelection=true&slot0LinkWithMaster=true
    &slot1Camera=canon_eos7d&slot1Sample=canon7d_iso6400
    .acr&slot2Camera=nikon_d7000&slot2Sample=dsc1_1896.a
    cr&slot3Camera=canon_eos5dmkii&slot3Sample=img_0057.
    acr&x=-0.8568226462963304&y=-0.9012180935185253

    No mnie raczej ta matryca nie zachęca. Kolejny szumofon.

  • 22. Data: 2011-09-27 20:47:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "m0w" <c...@g...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    acr&x=-0.8568226462963304&y=-0.9012180935185253

    > No mnie raczej ta matryca nie zachęca. Kolejny szumofon.

    Eee, ja póki co, mimo wszystko, bardziej wierzę DxO:

    > Wg mojego przeliczenia wyników DxO pod kątem reporterki, przy
    > czystym lustrze wychodzi z niego supersolidny średniak: 69,4 pkt. w
    > rankingu to najlepszy wynik wśród pomierzonych APS-C nie licząc
    > superudanych a580, D5100, D7000 i K5 (99 pkt.).

    A dpreview mogło popełnić błąd następujący:

    > Aha, no tak. W NEX-ach (tu: w SLT-ach [i nawet bardziej, bo sensor
    > zamknięty]) możesz zaszumić sobie zdjęcie po prostu dłużej kadrując -
    > matryca się grzeje (włącz sobie najwyższą dostępną czułość, podgląd
    > kadru przedłużaj non-stop, żeby się aparat samoniewyłączył, a po
    > pewnym czasie [ponad godzinę?] zdjęcia będą bardziej pokazywać
    > nierównomierność nagrzania matrycy, niż rzeczywisty obraz :-> ).

    [...]
    > No i jednak nie gwarantuję wyników powyższego doświadczenia -
    > bazuję na moich starych eksperymentach z kilkoma kompaktami - tam
    > wystarczało 15 minut, ale może dziś robi się to sprytniej, np. w
    > trybie podglądu pod napięciem jest tylko co n-ty wiersz, co oszczędza
    > prąd i nie nagrzewa tak bardzo sensora + np. lepszy radiator i już
    > wynik może być nie tak spektakularny. :) Ale, że matryca się grzeje
    > (i zaszumia) w trakcie podglądu, to mimo wszystko nieunikniony skutek
    > braku lustra.

    Co oczywiście oznacza tylko kolejną niejednoznaczność SLT do
    wyjaśnienia.

    Mariusz [mr.]

  • 23. Data: 2011-09-27 20:56:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
    > A dpreview mogło popełnić błąd następujący:

    Zerknąłem jeszcze kontrolnie na http://www.imaging-resource.com/

    http://216.18.212.226/PRODS/AA77/FULLRES/AA77hSLI064
    00NR2D.JPG

    Porównałem go do odpowiednika z mojego rankingu (Nikon D90)
    http://216.18.212.226/PRODS/D90/FULLRES/D90hSLI6400.
    JPG

    i na szybko wygląda to bardzo podobnie. Źródłem tego syfu na
    wysokich czułościach są po prostu te 24+ megapiksele - po zresajzowaniu
    obraz będzie mieć już zbliżoną jakość.

    [mr.]

  • 24. Data: 2011-09-27 20:58:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    [...]
> [...]

    JPG

    i na szybko wygląda to bardzo podobnie. Źródłem tego syfu na
    wysokich czułościach są po prostu owe 24+ megapiksele - po zresajzowaniu

  • 25. Data: 2011-09-27 21:07:07
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > wysokich czułościach są po prostu owe 24+ megapiksele - po
    > zresajzowaniu obraz będzie mieć już zbliżoną jakość.

    W stosunku do D90 lekko przegrywa w kanale czerwonym, za to nadrabia
    trochę wyższą rozdzielczością realną (pomijam kwestię szkieł) - czyli
    w sumie remis. ;-)

    [mr.]

  • 26. Data: 2011-09-27 21:20:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > A dpreview mogło popełnić błąd następujący:

    Jedna poprawka - w SLT-ach matryca wcale nie musi pracować w trybie
    podglądu, ale jak konkretnie to wygląda, to trzeba już pytać posiadaczy
    (test z "wygrzewaniem sensora" powinien dać pewną odpowiedź: najwyższa
    czułość, słabe światło, manual na -2EV i zdjęcie na starcie oraz po ~20
    minutach "kadrowania" - jeśli nie będzie widać różnicy, to nie używa
    matrycy w czasie podglądu. :)

    [mr.]

  • 27. Data: 2011-09-27 22:06:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-27 02:23, Mariusz [mr.] wrote:
    > A więc może na początek: teorie spiskowe to już sam sobie wyssałeś,
    > no dośpiewałeś to sobie kompletnie z niczego - widać jest to Twoja
    > metoda na zaniżanie poziomu, gdy brakuje argumentów do

    NIE ŁŻYJ.

    użyłem ironii, której za grosz nie zrozumiałeś,

    Podaj dowody na to co sugerujesz, a nie obracaj kota ogonem bo nie dość że
    nie masz jakichkolwiek dowodów to jeszcze zaczynasz wprost lecieć w
    prywatę i insynuować cokolwiek.

    > - dałeś
    > tego już kilka przykładów, więc nawet nie próbuj nic ściemniać.

    Nie właś komuś w podwórko bo sam sobie wystawiasz świadectwo jako trolla i
    wręcz idioty (tak, to dobre słowo!), który najpierw pisze głupoty, potem
    nie potrafi ich udowodnić i wreszcie zamiast faktów atakuje personalnie.

    > Po drugie, zanim zaczniesz powtarzać w kółko to samo: jakiekolwiek
    > twarde oceny wydzielam niezwykle oszczędnie, pokaż mi zatem te krocia
    > fałszywych ocen sprzętu Sony, nie mających żadnych podstaw w dostępnej
    > wiedzy, o'kay?

    To nie ja oceniałem te komentarze, tylko Ty zacząłeś sugerować, że są
    pisane przez pracowników sony. Prawda jest natomiast taka, że na podstawie
    komentarza nikt nie wie czy pisał to Tobie podobny TROLL, pryszczaty
    nastolatek, jakiś użytkownik czy ktokolwiek. Wysnuwanie na podstawie tego
    jakichkolwiek spiskowych teorii to czysta głupota.

    > No a teraz post, w odpowiedzi na który wydałeś na świat taki popis
    > "perfekcyjnej logiki wnioskowania".

    Sprytnie jedynie atakuje Twoje głupoty, na których nie masz jakichkolwiek
    argumentów rzeczowych.

> [...]
    > się już przecież z witryną (enGadget lub coś w tym rodzaju) z zaledwie
    > specyfikacją i ostateczną zapowiedzią premiery sprzętu (a77 lub NEX-7,
    > ew. obydwu) dosłownie zalaną całą serią ochów, achów i ekstremalnej
    > żądzy kupowania, i to w tonie, jakby jakiś ostateczny fotograficzny
    > graal właśnie zstępował z nieba, po kupieniu którego już nigdy nic
    > więcej nie miało być w życiu potrzebne. Czyli dokładnie przez osoby,
    > które - jak sam piszesz - nie widziały sprzętu nawet na oczy! Tyle więc
    > mogą być warte te wspomniane ochy i achy - i o tym właśnie napisałem.

    Ale co z tego? Tam komentarz mogą pisać i takie trolle jak Ty. Co to zmienia?

    > No a Ty, na samą myśl, że ktoś, ewentualnie, mógłby brzydko pomyśleć
    > o świętym Sony, już dostajesz białej gorączki, która zaćmiewa Ci umysł,

    Nie ŁŻYJ. Przyczepiłem się do Twojego fałszywego twierdzenia i mam zamiar
    wykazać, że piszesz głupoty, na które nie masz ani argumentów ani
    jakiegokolwiek potwierdzenia. Masz konkretne dowody czy jesteś 100% trollem?

    To że odzywam się w wątkach związanych z sony nie jest żadną tajemnicą,
    mniej mnie interesują inne i tak samo jak np. Marek komentuje wiele więcej
    na temat pentaksa tak ja na temat sony. W tym czasem mam ochotę wykazać,
    że ktoś kłamie jak Ty.

    > stąd tak żenujący komentarz po raz kolejny. (Ponieważ nie widzę tego w
    > zwykłych wypowiedziach, to sugestia osobista: nie komentuj na emocjach,
    > zostaw na jutro, na spokojnie, no i czytaj dwa razy [albo wsadź do KF]).

    Ironia w tyłek Cię kopie po prostu.

    > No i jeszcze ten ciągły spisek w Twojej głowie! A to tylko banalna
    > kryptoreklama.

    To Ty sobie wymyśliłeś spisek sony o komentarzach, ja Ci tylko wytknąłem,
    że nie masz podstaw by czegokolwiek takiego wywnioskować. Miotasz się w
    oparach swojego absurdu.

> [...]
    > sieci, prasa branżowa ocenia poziom skuteczności web-brygad, a agencje
    > reklamowe od dawna mają już takie pozycje w swoich cennikach (oczywiście
    > ukryte pod mową-trawą w rodzaju: "poprawa klimatu zakupowego produktu w
    > sieci" - nie trzeba głowy mędrca, by się domyślić, że poziom
    > przyznawania się do korzystania z tego rodzaju usług będzie adekwatny do
    > przyznawania się do korzystania z usług prostytutek - zgodnie z Twoją
    > nędzną logiką mówienie o istnieniu prostytutek to też pewnie spisek! :))
    > Żaden spisek, a jedynie proste tricki marketingowe jakie sam wymyślam

    Ziew.

    To nie ma nic do rzeczy, miałeś udowodnić, że sony stosuje takie, dodam że
    uważane za nieuczciwe praktyki. Jeśli masz na to dowód to poproszę, a jak
    nie to zamilcz po prostu i nie rób z siebie pośmiewiska.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 28. Data: 2011-09-27 22:10:05
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-27 07:57, Bartosz Mierzwiak wrote:
    > Zmniejszyli bo wycięli stabilizację matrycy przy filmowaniu (to ona była
    > głównie odpowiedzialna za przegrzewanie). W tej chwili stabilizacja przy
    > filmowaniu jest elektroniczna/softwarowa. Skuteczność ma to bardzo dużą,
    > ale obcina brzegi kadrów przy filmowaniu.

    Czy to potwierdzona informacja?
    NEX też się grzały, a stabilizację miały tylko w szkłach.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 29. Data: 2011-09-28 09:33:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    No i właśnie udowodniłeś swoje emocjonalne niezrównoważenie -
    zachowujesz się jak opętany gadżetomanią, źle wychowany nastolatek,
    który nie może żyć bez kadzenia sprzętowi, którego używa.

    > To nie ma nic do rzeczy, miałeś udowodnić, że sony stosuje takie,
    > dodam że uważane za nieuczciwe praktyki. Jeśli masz na to dowód to
    > poproszę, a jak

    Odpowiem tylko na to, bo po raz kolejny przeinaczasz sens mojej
    wypowiedzi (widać święty gniew wyłączył myślenie):

    Napisałem jedynie, ŻE NIE DA SIĘ TEGO WYKLUCZYĆ - poinformowałem,
    że istnieją takie praktyki, a w tej sytuacji tym bardziej prawdopodobne,
    iż na portalu będącym wiodącym "liderem opinii", w zmasowanej ilości
    i wymowie, a co więcej, w kluczowym momencie - tuż przed pojawieniem się
    nowego produktu Sony w sklepach (jest to odpowiednik, tylko w większej
    skali, kilku entuzjastycznych pierwszych opinii pod zdjęciem, ciągnącym
    za sobą ogon naśladowców zgodnie z zasadą "nowych szat cesarza").

    Przeczytaj tyle razy, aż to zrozumiesz.

    > nie to zamilcz po prostu

    Będę w dalszym ciągu korzystał z mojej wolności wypowiedzi
    i z przyjemnością popatrzę jak znowu toczysz pianę z ust w odpowiedzi
    na racjonalne, umotywowane spostrzeżenia. :)

    > i nie rób z siebie pośmiewiska.

    Piszesz wyłącznie o sobie...

    > Nie właś komuś w podwórko

    O właś... nie... :)))

    Ohoho! Cóż to za rozkazujące tony? Nie zapominasz się ponownie? :)

    No i poniższym potokiem nieskoordynowanych inwektyw spod wątroby
    odbierasz sobie w tym stanie prawo do traktowania cokolwiek poważnie
    i cierpliwego odpowiadania na kolejne źle zrozumiane, widocznie zbyt
    trudne dla Ciebie wypowiedzi. Rozhisteryzowany dzieciak - oto główne
    wrażenie, jakie teraz sprawiasz: prosiłem już o ochłonięcie, ale widać
    jest to wciąż silniejsze od Ciebie. Bye.

    [mr.]

  • 30. Data: 2011-09-28 10:50:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 23:20, Mariusz [mr.] pisze:
    > minutach "kadrowania" - jeśli nie będzie widać różnicy, to nie używa
    > matrycy w czasie podglądu. :)
    ???
    A czego może używać w czasie podglądu jeśli nie matrycy???

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/