  • 1. Data: 2011-09-25 17:28:08
    Temat: Nex-3 i szumy
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    Witam!
    Helios 44, przesłona 2 lub 2.8, iso 200, czas 1/160.
    Z ostrością nie bardzo, dzieciak się bardzo kręcił. Już wiem po co
    autofokus wymyślili.
    Czy mi się wydaje czy tych szumów w okolicach oczu być nie powinno?
    http://tomeq.unixstorm.org/fotki/_DSC0382.jpeg

    --

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 2. Data: 2011-09-25 17:58:14
    Temat: Re: Nex-3 i szumy
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> wrote:

    > Helios 44, przesłona 2 lub 2.8, iso 200, czas 1/160.
    [...]
    > Czy mi się wydaje czy tych szumów w okolicach oczu być nie powinno?

    Trudno uniknąć szumów w cieniach, jedyny sposób - naświetlać na
    maksa wysoko.

    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    Konsultuję się z moją tabelką (na dole) i wychodzi mi, że NEX-3 ma
    przyzwoity sensor do reporterki (jak Nikon D3100), ale bez rewelacji jak
    na dzisiejsze czasy: 57,2 pkt. wobec 81,4 w a580, 93,9 w D7000 i 98,9 w
    K5 (wszystkie wyniki liniowe, czyli prawie 1EV straty do najlepszej
    APS-C).

    Aha, no tak. W NEX-ach możesz zaszumić sobie zdjęcie po prostu
    dłużej kadrując - matryca się grzeje (włącz sobie najwyższą dostępną
    czułość, podgląd kadru przedłużaj non-stop, żeby się aparat
    samoniewyłączył, a po pewnym czasie [ponad godzinę?] zdjęcia będą
    bardziej pokazywać nierównomierność nagrzania matrycy, niż rzeczywisty
    obraz :-> ).

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2011-09-25 18:06:46
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 19:58:14 +0200, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > na dzisiejsze czasy: 57,2 pkt. wobec 81,4 w a580, 93,9 w D7000 i 98,9 w
    > K5 (wszystkie wyniki liniowe, czyli prawie 1EV straty do najlepszej

    [ciach]

    Ale na samplach w cieniach szumu raczej nie widzę.

    Bo(o)t

  • 4. Data: 2011-09-25 18:07:35
    Od: "StaM" <k...@g...pl>

    Bo(o)t manager <b...@W...poczta.wp.pl> napisał(a):

    > Czy mi si� wydaje czy tych szumów w okolicach oczu by� nie powinno?
    > http://tomeq.unixstorm.org/fotki/_DSC0382.jpeg

    Ja tam szumow nie widze, tylko ostrosc nastawiles na uszy chlopaka.
    Pozdrawiam
    StaM

  • 5. Data: 2011-09-25 18:09:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > samoniewyłączył, a po pewnym czasie [ponad godzinę?] zdjęcia będą
    > bardziej pokazywać nierównomierność nagrzania matrycy, niż rzeczywisty

    No i jednak nie gwarantuję wyników w powyższego doświadczenia -
    bazuję na moich starych eksperymentach z kilkoma kompaktami - tam
    wystarczało 15 minut, ale może dziś robi się to sprytniej, np. w trybie
    podglądu pod napięciem jest tylko co n-ty wiersz, co oszczędza prąd i
    nie nagrzewa tak bardzo sensora + np. lepszy radiator i już wynik może
    być nie tak spektakularny. :) Ale, że matryca się grzeje (i zaszumia)
    w trakcie podglądu, to mimo wszystko nieunikniony skutek braku lustra.

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-09-25 18:17:12
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> wrote:

    [...]
    > Ale na samplach w cieniach szumu raczej nie widzę.

    Ja tam na szybko nie dostrzegam jakiejś różnicy. Ale jeśli
    faktycznie jest, no to może byłby to skutek chęci utrzymania przez Sony
    pozycji lidera w dziedzinie agresywnego odszumiania zdjęć bez pytania
    użytkownika o zgodę - i np. skutek takiego, a nie innego algorytmu
    odszumiania (skoro algorytmy mają detekcję twarzy, to może teraz oczy
    celowo nie są odszumiane, żeby nie tracić tam szczegółów, bo to na nie
    nastawia się ostrość?). Ot, taka fantazja do sprawdzenia.

    [mr.]

  • 7. Data: 2011-09-25 18:27:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > wynik może być nie tak spektakularny. :) Ale, że matryca się grzeje
    > (i zaszumia) w trakcie podglądu, to mimo wszystko nieunikniony skutek

    Aha^2: No i wciąż pozostaje pytanie, czy Sony dalej odwala chamówę i
    nie pozwala wyłączyć fabrycznego odszumiania - sam mam zawsze wyłączone
    (poza dark frame) i zapomniałem, że niektórzy mogą mieć taki problem,
    który uniemożliwi sukces całego eksperymentu. ;->

    [mr.]

    PS.: I nie ma się co czarować, że dzięki temu zdjęcia są lepsze.
    Taka polityka to raczej przyznanie do porażki i maskowanie niedostatków.

  • 8. Data: 2011-09-25 18:45:27
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "StaM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tam szumow nie widze, tylko ostrosc nastawiles na uszy chlopaka.

    Zalezy jakiego szumu szukasz :)
    Autorowi chyba chodzi o te kolorowe ciapeczki wylazace na ciemniejszych
    obszarach.

    T.

  • 9. Data: 2011-09-25 18:48:02
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 18:07:35 +0000, StaM wrote:

    > Ja tam szumow nie widze, tylko ostrosc nastawiles na uszy chlopaka.
    > Pozdrawiam
    > StaM

    Znaczy się dokładnie to widać w skali 1:1 i ja to widzę na całej twarzy,
    a przy oczach szczególnie.

    Bo(o)t manager

  • 10. Data: 2011-09-25 18:52:00
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 20:45:27 +0200, Thomas wrote:

> [...]
    >>> powinno?

    > Zalezy jakiego szumu szukasz :)
    > Autorowi chyba chodzi o te kolorowe ciapeczki wylazace na ciemniejszych

    O toto Mi chodzi. Wkurza to trochę :( A przy wyższych iso 400 - 800 jest
    b. denerwujące.

    Bo(o)t manager