-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Date: Fri, 17 Jan 2014 11:28:09 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 51
Message-ID: <lbb1n5$e41$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1389955621 14465 77.252.249.9 (17 Jan 2014 10:47:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Jan 2014 10:47:01 +0000 (UTC)
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:658355
[ ukryj nagłówki ]Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
fajną kasę), albo w tme 100A za >60zł sztuka.
Czy te "do 30A" przeżyją mi 100A (tylko z przesterowaniem na wyjściu),
czy odparują? Czy te "do 100A" nie mają realnie błędu zera/dryftu tak
wielkiego, że poborów +/- 2A nie będę w stanie wychwycić?
Do wścieku doprowadza mnie auto, i jego stan ładowania (albo
nieładowania) alternatora i nieokreślonych poborów prądu,
doprowadzających do regularnego rozładowania akumulatora.
Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator, ładują
akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą), twierdząc
"ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się włączy światła
to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok (a przynajmniej nie
przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie. Przy naładowanym
(prostownikiem) akumulatorze do 13.8v - wystarczy że alternator ma
wydajność 10-20A i napięcie będzie trzymać, i światła (razem może 10A?)
go nie wzruszą. A po pewnym czasie używania, kilkunastu rozruchach,
kilku zimnych nocach aku - trup. Wymiana aku - bez poprawy. Kolejna
wymiana - tydzień i znów trup.
Akumulatorów nie będę reklamować, bo mi powiedzą że wina złego ładowania
w samochodzie, a alternatora nie udaje mi się reklamować bo twierdzą że
albo akumulator albo coś prąd pobiera.
Sam muszę dojść, czy coś pobiera ten prąd bez umiaru lub bez sensu
(teoretycznie - na multimetr - po zamknięciu auta najpierw 1-2A, a po
2-3 minutach już 0.05A, ale skąd mam wiedzieć co się dzieje 1h czy 10h
po odejściu od auta?), oraz czy alternator naprawdę umie ładować. Bo gdy
jadę z całkiem sporymi obrotami, a napięcie spada mi do 12.0V to wcale
nie wydaje mi się, że alternator ładuje (powinien nawet do 120A dać radę
wypluć, a napięcie utrzymać, więc wątpię, że mi coś 200A zjada, przy
których alternator nie wyrabia, a nie dymi się). Niestety - na rolce
alternatora jest sprzęgło jednokierunkowe, które teoretycznie mogłoby
"puszczać", ale jego profilaktyczna wymiana to kolejne ~350zł +
bardzo-przerąbana-gimnastyka by wyjąć alternator (takie głupie auto), i
dalej niczego nie gwarantuje.
Stąd pomysł wstawienia na wszystkie istotne (poza rozrusznikiem)
przyłącza do akumulatora czujników prądu (do alternatora, do elektryki
przedniej, do tylnej, do radia itd), i rejestrowanie poboru prądu -
atmega + moduł radiowy 2.4GHz na 24L01p + odbiornik pokazujący
poszczególne prądy, bym widział jak to wygląda podczas jazdy (trudno
wisieć wtedy pod maską z multimetrem), albo w nocy, gdy auto pod domem
stoi i rano okazuje się, że odpalić nie może.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.14 11:52 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 12:06 BartekK
- 17.01.14 12:35 wchpikus
- 17.01.14 12:39 Piotr Gałka
- 17.01.14 12:51 BartekK
- 17.01.14 13:19 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 13:29 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 17:25 J.F
- 17.01.14 18:33 badworm
- 18.01.14 01:16 BartekK
- 18.01.14 01:41 BartekK
- 18.01.14 02:25 yabba
- 18.01.14 02:47 RoMan Mandziejewicz
- 18.01.14 10:26 J.F.
- 18.01.14 11:13 Robert Wańkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!