-
Data: 2014-01-18 10:26:47
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 18 Jan 2014 01:41:01 +0100, BartekK napisał(a):
> W dniu 2014-01-17 17:25, J.F pisze:
>> Z mniej prawdopodobnych - duzy pobor pradu w czasie jazdy, wydajnosc
>> starcza na swiatla, ale juz nie na grzanie szyb, ABS, wspomaganie
>> kierownicy, wycieraczki, fotele itp.
> No bez przesady, raczej GM potrafi dobrać alternator (w końcu dał po coś
> 120A) do współczesnego pojazdu, tak by dało się nim jeździć, a nie
> traktować jak samochodzik na baterie, które wytrzymują pare dni.
GM potrafi, ale wystarczy ze jedna dioda padnie i sie alternator
zamienia w taki co ma 20A.
>> Poradze
>> http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-12v-24v-led
-miernik-cyfrowy-i3848394077.html
> Dziękuję, ale posiadam "prawdziwe" mierniki ;) oraz wskazanie napięcia
> przez komputer pokładowy auta na "głównym + terminalu" prosto z
> akumulatora, i te pomiary się zgadzają - tylko marne to pocieszenie,
> skoro podczas jazdy widzę jak mi napięcie spada i zaczynam kalkulować w
> głowie km i minuty, czy do domu dojadę.
Rozumiem ze spada ponizej 13.5V i dalej ?
No to alternator nie wyrabia, bo jakos nie przypuszczam zeby cos
ciagnelo 120A przez godzine i nie zadymilo.
>>> gdy jadę z całkiem sporymi obrotami, a napięcie spada mi do 12.0V to
>>> wcale nie wydaje mi się, że alternator ładuje
>> Absolutnie nie laduje. Ale masz takie sytuacje ?
> Sporadycznie - tak.
No a potem trzeba ladowac. Wskaznik ktory polecalem pokazuje to na
okraglo wiec wiadomo kiedy.
A wtedy zatrzymujemy, wyciagamy cegowy miernik DC i mierzymy - choc na
99% to alternator ... lub kabel ktorys urwany.
>> Byc moze szczotki wystarczy wymienic
> Wymienione. Nowiutki: nowy szczotkotrzymacz z regulatorem, nowy zespół
> diodowy (w którym zacisnąłem swoje diody, szybsze i mocniejsze, zamiast
> oryginału, który ponoć lubi padać), nowe łożyska. Zupełnie całkowicie
> nic to nie zmieniło.
U mnie swego czasu padlo uzwojenie wirnika, tzn jakos sie urwalo od
pierscienia, raz stykalo, raz nie, przynajmniej tak mechanik mowil, bo
alternatorow juz nie ruszam.
Rada ogolna - kup nowy, tzn regenerowany i sprawdzony alternator, czy
tam uzywke, sam zregeneruj i sprawdz, wymien ... a potem mozesz sie
doktoryzowac na tym. Wymiana zbyt klopotliwa, aby ja wiele razy robic.
>> Nie wiem jak tam masz kable zrobione - porzadna instalacja powinna
>> wygladac tak ze jest kabel rozrusznik-akumulator, akumulator-alternator,
>> a reszta prad bierze z alternatora.
> No nie, jest tak - patrząc od strony klemy + akumulatora:
> 1) bardzo grube wyjście na rozrusznik wprost z klemy (a do rozrusznika
> jest przykręcony przewód z alternatora)
> oraz wyjście na pozostałe rzeczy w postaci przykręcanych do klemy
> konektorów:
No i w tym momencie masz utrudnione pomiary.
> Stąd mógłbym monitorować alternator (wejście zasilania) oraz wszystkie
> obciążające układy, ale by skutecznie monitorować alternator - muszę
> przeżyć prądy rozruchu.
Nie wiem czy hallotronowym nadmiar pradu, a w zasadzie pola
magnetycznego, szkodzi - wydaje sie ze nie powinien, ale nie mam
doswiadczenia. Permalojowe magnetorezystywne zachowuja sie dziwnie,
nie lubia zbyt duzych pol.
A nie mozesz mierzyc spadku pradu na kablu rozrusznika ?
gruby, wiec tam mV beda, ale tez gora 1V - przetwornik wytrzyma.
Tylko jak pisalem - cegowy miernik DC wydaje sie lepszym pomyslem.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.01.14 11:13 Robert Wańkowski
- 18.01.14 11:12 yabba
- 18.01.14 12:23 J.F.
- 18.01.14 14:05 Piotr Gałka
- 19.01.14 11:27 Marek Wodzinski
- 19.01.14 14:01 BartekK
- 19.01.14 14:17 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.14 14:31 J.F.
- 19.01.14 14:56 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.14 19:30 BartekK
- 19.01.14 22:28 Marek Wodzinski
- 20.01.14 00:49 BartekK
- 26.01.14 21:55 Marek Wodzinski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?