  • Data: 2014-01-18 10:26:47
    Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 01:41:01 +0100, BartekK napisał(a):
    > No bez przesady, raczej GM potrafi dobrać alternator (w końcu dał po coś
    > 120A) do współczesnego pojazdu, tak by dało się nim jeździć, a nie
    > traktować jak samochodzik na baterie, które wytrzymują pare dni.

    GM potrafi, ale wystarczy ze jedna dioda padnie i sie alternator
    zamienia w taki co ma 20A.

    -miernik-cyfrowy-i3848394077.html
    > Dziękuję, ale posiadam "prawdziwe" mierniki ;) oraz wskazanie napięcia
    > przez komputer pokładowy auta na "głównym + terminalu" prosto z
    > akumulatora, i te pomiary się zgadzają - tylko marne to pocieszenie,
    > skoro podczas jazdy widzę jak mi napięcie spada i zaczynam kalkulować w
    > głowie km i minuty, czy do domu dojadę.

    Rozumiem ze spada ponizej 13.5V i dalej ?
    No to alternator nie wyrabia, bo jakos nie przypuszczam zeby cos
    ciagnelo 120A przez godzine i nie zadymilo.

    > Sporadycznie - tak.

    No a potem trzeba ladowac. Wskaznik ktory polecalem pokazuje to na
    okraglo wiec wiadomo kiedy.
    A wtedy zatrzymujemy, wyciagamy cegowy miernik DC i mierzymy - choc na
    99% to alternator ... lub kabel ktorys urwany.

    > Wymienione. Nowiutki: nowy szczotkotrzymacz z regulatorem, nowy zespół
    > diodowy (w którym zacisnąłem swoje diody, szybsze i mocniejsze, zamiast
    > oryginału, który ponoć lubi padać), nowe łożyska. Zupełnie całkowicie
    > nic to nie zmieniło.

    U mnie swego czasu padlo uzwojenie wirnika, tzn jakos sie urwalo od
    pierscienia, raz stykalo, raz nie, przynajmniej tak mechanik mowil, bo
    alternatorow juz nie ruszam.

    Rada ogolna - kup nowy, tzn regenerowany i sprawdzony alternator, czy
    tam uzywke, sam zregeneruj i sprawdz, wymien ... a potem mozesz sie
    doktoryzowac na tym. Wymiana zbyt klopotliwa, aby ja wiele razy robic.

    > No nie, jest tak - patrząc od strony klemy + akumulatora:
    > 1) bardzo grube wyjście na rozrusznik wprost z klemy (a do rozrusznika
    > jest przykręcony przewód z alternatora)
    > oraz wyjście na pozostałe rzeczy w postaci przykręcanych do klemy
    > konektorów:

    No i w tym momencie masz utrudnione pomiary.

    > Stąd mógłbym monitorować alternator (wejście zasilania) oraz wszystkie
    > obciążające układy, ale by skutecznie monitorować alternator - muszę
    > przeżyć prądy rozruchu.

    Nie wiem czy hallotronowym nadmiar pradu, a w zasadzie pola
    magnetycznego, szkodzi - wydaje sie ze nie powinien, ale nie mam
    doswiadczenia. Permalojowe magnetorezystywne zachowuja sie dziwnie,
    nie lubia zbyt duzych pol.

    A nie mozesz mierzyc spadku pradu na kablu rozrusznika ?
    gruby, wiec tam mV beda, ale tez gora 1V - przetwornik wytrzyma.

    Tylko jak pisalem - cegowy miernik DC wydaje sie lepszym pomyslem.

    J.