-
Data: 2014-01-17 17:25:58
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
>Do wścieku doprowadza mnie auto, i jego stan ładowania (albo
>nieładowania) alternatora i nieokreślonych poborów prądu,
>doprowadzających do regularnego rozładowania akumulatora.
>Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator,
>ładują akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą),
>twierdząc "ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się
>włączy światła to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok
>(a przynajmniej nie przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie.
Prad jest ok. Jesli na zaciskach akumulatora (mierzyc moga w innym
miejscu) jest 13.9V, to akumulator sie laduje tyle ile trzeba.
No dobra, troche slabo, mogloby byc 14.5V - ale nie wiecej.
>Przy naładowanym (prostownikiem) akumulatorze do 13.8v - wystarczy że
>alternator ma wydajność 10-20A i napięcie będzie trzymać, i światła
>(razem może 10A?) go nie wzruszą. A po pewnym czasie używania,
>kilkunastu rozruchach, kilku zimnych nocach aku - trup. Wymiana aku -
>bez poprawy. Kolejna wymiana - tydzień i znów trup.
>Akumulatorów nie będę reklamować, bo mi powiedzą że wina złego
>ładowania w samochodzie, a alternatora nie udaje mi się reklamować bo
>twierdzą że albo akumulator albo coś prąd pobiera.
I jest 80% szans ze maja racje. Alternator u nich dziala i trudno
szukac usterki, ktorej nie widac.
Wydajnosc ma wystarczajaca, przynajmniej na swiatla.
Jesli jest usterka, to albo alternator dziala tylko chwilami, albo cos
bierze prad nocami, albo akumulator ma wewnetrzne zwarcie/rozwarcie.
Z mniej prawdopodobnych - duzy pobor pradu w czasie jazdy, wydajnosc
starcza na swiatla, ale juz nie na grzanie szyb, ABS, wspomaganie
kierownicy, wycieraczki, fotele itp.
Poradze
http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-12v-24v-led
-miernik-cyfrowy-i3848394077.html
ma dwie wady:
-przeskakuje niektore wskazania, np po 13.2 jest 13.4, akurat jednaz
dziur wypada na 13.8 czy 13.9V, wiec dosc uzyteczne,
-letnie upaly stopily mu szybke.
>Sam muszę dojść, czy coś pobiera ten prąd bez umiaru lub bez sensu
>(teoretycznie - na multimetr - po zamknięciu auta najpierw 1-2A, a po
>2-3 minutach już 0.05A, ale skąd mam wiedzieć co się dzieje 1h czy
>10h po odejściu od auta?), oraz czy alternator naprawdę umie ładować.
>Bo gdy jadę z całkiem sporymi obrotami, a napięcie spada mi do 12.0V
>to wcale nie wydaje mi się, że alternator ładuje
Absolutnie nie laduje. Ale masz takie sytuacje ?
Byc moze szczotki wystarczy wymienic ... dawniej byla lampka i
wystarczala, teraz to panie wszystkim steruje komputer ...
>Stąd pomysł wstawienia na wszystkie istotne (poza rozrusznikiem)
>przyłącza do akumulatora czujników prądu (do alternatora, do
>elektryki przedniej, do tylnej, do radia itd), i rejestrowanie poboru
>prądu - atmega + moduł radiowy 2.4GHz na 24L01p + odbiornik
>pokazujący poszczególne prądy, bym widział jak to wygląda podczas
>jazdy (trudno wisieć wtedy pod maską z multimetrem), albo w nocy, gdy
>auto pod domem stoi i rano okazuje się, że odpalić nie może.
Nie wiem jak tam masz kable zrobione - porzadna instalacja powinna
wygladac tak ze jest kabel rozrusznik-akumulator,
akumulator-alternator, a reszta prad bierze z alternatora.
I wtedy duzo tam nie plynie.
Tym niemniej jak rano napiecie jest podejrzanie male, to cos bralo w
nocy.
Ale to musialo pare A brac.
P.S. jeszcze rada z malucha - klemy wyczysc. Ale poza maluchem sie
chyba nigdzie indziej nie stosuje.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.14 18:33 badworm
- 18.01.14 01:16 BartekK
- 18.01.14 01:41 BartekK
- 18.01.14 02:25 yabba
- 18.01.14 02:47 RoMan Mandziejewicz
- 18.01.14 10:26 J.F.
- 18.01.14 11:13 Robert Wańkowski
- 18.01.14 11:12 yabba
- 18.01.14 12:23 J.F.
- 18.01.14 14:05 Piotr Gałka
- 19.01.14 11:27 Marek Wodzinski
- 19.01.14 14:01 BartekK
- 19.01.14 14:17 RoMan Mandziejewicz
- 19.01.14 14:31 J.F.
- 19.01.14 14:56 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=