-
Data: 2014-01-17 11:28:09
Temat: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Miał ktoś doświadczenie z czujnikami prądu (w założeniu moim - DC), typu
scalonego z hall-em w środku, przy prądach rzędu 100A?
allegro micro robi takie, ale albo na allegro/dealextreme są 5-30A (za
fajną kasę), albo w tme 100A za >60zł sztuka.
Czy te "do 30A" przeżyją mi 100A (tylko z przesterowaniem na wyjściu),
czy odparują? Czy te "do 100A" nie mają realnie błędu zera/dryftu tak
wielkiego, że poborów +/- 2A nie będę w stanie wychwycić?
Do wścieku doprowadza mnie auto, i jego stan ładowania (albo
nieładowania) alternatora i nieokreślonych poborów prądu,
doprowadzających do regularnego rozładowania akumulatora.
Elektrycy od siedmiu boleści i samochodów wymieniają alternator, ładują
akumulator prostownikiem i oddają (razem z grubą fakturą), twierdząc
"ładowanie jest ok, bo jest 13.9v w spoczynku, a jak się włączy światła
to nadal jest 13.9v". Ok, napięcie ładowania jest ok (a przynajmniej nie
przeładowuje), ale prąd - niekoniecznie. Przy naładowanym
(prostownikiem) akumulatorze do 13.8v - wystarczy że alternator ma
wydajność 10-20A i napięcie będzie trzymać, i światła (razem może 10A?)
go nie wzruszą. A po pewnym czasie używania, kilkunastu rozruchach,
kilku zimnych nocach aku - trup. Wymiana aku - bez poprawy. Kolejna
wymiana - tydzień i znów trup.
Akumulatorów nie będę reklamować, bo mi powiedzą że wina złego ładowania
w samochodzie, a alternatora nie udaje mi się reklamować bo twierdzą że
albo akumulator albo coś prąd pobiera.
Sam muszę dojść, czy coś pobiera ten prąd bez umiaru lub bez sensu
(teoretycznie - na multimetr - po zamknięciu auta najpierw 1-2A, a po
2-3 minutach już 0.05A, ale skąd mam wiedzieć co się dzieje 1h czy 10h
po odejściu od auta?), oraz czy alternator naprawdę umie ładować. Bo gdy
jadę z całkiem sporymi obrotami, a napięcie spada mi do 12.0V to wcale
nie wydaje mi się, że alternator ładuje (powinien nawet do 120A dać radę
wypluć, a napięcie utrzymać, więc wątpię, że mi coś 200A zjada, przy
których alternator nie wyrabia, a nie dymi się). Niestety - na rolce
alternatora jest sprzęgło jednokierunkowe, które teoretycznie mogłoby
"puszczać", ale jego profilaktyczna wymiana to kolejne ~350zł +
bardzo-przerąbana-gimnastyka by wyjąć alternator (takie głupie auto), i
dalej niczego nie gwarantuje.
Stąd pomysł wstawienia na wszystkie istotne (poza rozrusznikiem)
przyłącza do akumulatora czujników prądu (do alternatora, do elektryki
przedniej, do tylnej, do radia itd), i rejestrowanie poboru prądu -
atmega + moduł radiowy 2.4GHz na 24L01p + odbiornik pokazujący
poszczególne prądy, bym widział jak to wygląda podczas jazdy (trudno
wisieć wtedy pod maską z multimetrem), albo w nocy, gdy auto pod domem
stoi i rano okazuje się, że odpalić nie może.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.14 11:52 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 12:06 BartekK
- 17.01.14 12:35 wchpikus
- 17.01.14 12:39 Piotr Gałka
- 17.01.14 12:51 BartekK
- 17.01.14 13:19 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 13:29 RoMan Mandziejewicz
- 17.01.14 17:25 J.F
- 17.01.14 18:33 badworm
- 18.01.14 01:16 BartekK
- 18.01.14 01:41 BartekK
- 18.01.14 02:25 yabba
- 18.01.14 02:47 RoMan Mandziejewicz
- 18.01.14 10:26 J.F.
- 18.01.14 11:13 Robert Wańkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją