  • Data: 2014-01-18 01:41:01
    Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-17 17:25, J.F pisze:
    > Wydajnosc ma wystarczajaca, przynajmniej na swiatla.
    Ale ja chcę sprawdzić, czy ma wydajność zawsze (np nie przerywa, lub nie
    ślizga się to dziadoskie wynalazcze coś na pasku).

    > Jesli jest usterka, to albo alternator dziala tylko chwilami, albo cos
    > bierze prad nocami, albo akumulator ma wewnetrzne zwarcie/rozwarcie.
    3 akumulatory by miały?

    > Z mniej prawdopodobnych - duzy pobor pradu w czasie jazdy, wydajnosc
    > starcza na swiatla, ale juz nie na grzanie szyb, ABS, wspomaganie
    > kierownicy, wycieraczki, fotele itp.
    No bez przesady, raczej GM potrafi dobrać alternator (w końcu dał po coś
    120A) do współczesnego pojazdu, tak by dało się nim jeździć, a nie
    traktować jak samochodzik na baterie, które wytrzymują pare dni.

    > Poradze
    > http://allegro.pl/woltomierz-samochodowy-12v-24v-led
    -miernik-cyfrowy-i3848394077.html
    Dziękuję, ale posiadam "prawdziwe" mierniki ;) oraz wskazanie napięcia
    przez komputer pokładowy auta na "głównym + terminalu" prosto z
    akumulatora, i te pomiary się zgadzają - tylko marne to pocieszenie,
    skoro podczas jazdy widzę jak mi napięcie spada i zaczynam kalkulować w
    głowie km i minuty, czy do domu dojadę. Jakbym chciał jeździć autem
    elektrycznym - to bym sobie kupił ;)

    > Absolutnie nie laduje. Ale masz takie sytuacje ?
    Sporadycznie - tak.

    > Byc moze szczotki wystarczy wymienic
    Wymienione. Nowiutki: nowy szczotkotrzymacz z regulatorem, nowy zespół
    diodowy (w którym zacisnąłem swoje diody, szybsze i mocniejsze, zamiast
    oryginału, który ponoć lubi padać), nowe łożyska. Zupełnie całkowicie
    nic to nie zmieniło.

    > Nie wiem jak tam masz kable zrobione - porzadna instalacja powinna
    > wygladac tak ze jest kabel rozrusznik-akumulator, akumulator-alternator,
    > a reszta prad bierze z alternatora.
    No nie, jest tak - patrząc od strony klemy + akumulatora:
    1) bardzo grube wyjście na rozrusznik wprost z klemy (a do rozrusznika
    jest przykręcony przewód z alternatora)

    oraz wyjście na pozostałe rzeczy w postaci przykręcanych do klemy
    konektorów:

    2) grube wyjście na abs, elektryczne wspomaganie itp
    3) grube wyjście na przednią skrzynkę (UEC)
    4) grube wyjście na tylną skrzynkę (REC)

    Stąd mógłbym monitorować alternator (wejście zasilania) oraz wszystkie
    obciążające układy, ale by skutecznie monitorować alternator - muszę
    przeżyć prądy rozruchu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173