  • 71. Data: 2011-01-17 22:07:10
    Temat: Re: samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > i on się zużywa? Kurde.. aż pobiegnę sprawdzić, czy mi ktoś zdradziecko
    > nie
    > zamontował...

    jak nie potrafisz skorzystać z google to wkleję pierwszy link

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%
    C5%82ych

    mam nadzieję że z przeczytaniem sobie poradzisz i słowo okresowa wyminana w
    przypadku zapełnienia filtra też zrozumiesz... może za wiele wymagam

    > no popatrz... a co ile tygodni go trzeba wymienić?

    pewnie wiele zależy od konkretnego modelu, stylu jazdy itp. Z ciekawości
    zajrzałem na form Vectry C i wychodzi że co 70-100-150kkm. Są też tacy
    którzy robią kilkaset bez wymiany. Koszt ~ 1000Eur.

    > a ja mam znajomych którzy myślą, że zimą najlepiej trzymac auto w
    > ogrzewanym garażu. I co z tego?

    dobrze myślą

    > Jak już sobie kupisz pierwszy wlasny samochód, to może kiedyś zobaczysz na
    > czym to polega.

    :) mam to dawno za sobą.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 72. Data: 2011-01-17 22:20:47
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:

    > swięta racja
    > żadnych folcwagenóf

    Ja wohl! ;-P

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 73. Data: 2011-01-17 22:26:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:07:10 +0100, Scyzoryk napisał(a):

> [...]
    >
    > mam nadzieję że z przeczytaniem sobie poradzisz i słowo okresowa wyminana w
    > przypadku zapełnienia filtra też zrozumiesz... może za wiele wymagam

    Co chcesz udowodnić? Że jesteś troglodytą i pienisz się w temacie o którym
    nie masz zielonego pojęcia?
    Czy tylko, że najnormalniej w świecie jesteś idiotą?
    W sumie nie mam pewności które z tych dwóch rzeczy udowadniasz, ale jestes
    bliski pełnego sukcesu.

    > pewnie wiele zależy od konkretnego modelu, stylu jazdy itp. Z ciekawości
    > zajrzałem na form Vectry C i wychodzi że co 70-100-150kkm. Są też tacy
    > którzy robią kilkaset bez wymiany. Koszt ~ 1000Eur.

    No popatrz... zajrzałeś na forum. Chylę czoła przed tak głęboką wiedzą. I
    zaciskam pośladki.

    > dobrze myślą

    tylko przy tak wspaniałej wiedzy motoryzacyjnej jak twoja. Czyli mniej
    więcej na poziomie trzylatka.

    > :) mam to dawno za sobą.

    I wciąż żadnych wniosków? Szkoda...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 74. Data: 2011-01-17 22:30:43
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2011-01-17 14:39, Albercik pisze:

    > nie mów o tym zbyt głośno bo jeszcze moja to usłyszy i się psuć zacznie..

    Tu chodzi o prawdopodobieństwo trafienia dobrego egzemplarza. Ponoć
    wśród Lagun II nie jest ono za duże. Oczywiście zdarzają się takie.

    M.

  • 75. Data: 2011-01-17 22:34:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:30:43 +0100, Mateusz Mirski napisał(a):

    > Tu chodzi o prawdopodobieństwo trafienia dobrego egzemplarza. Ponoć
    > wśród Lagun II nie jest ono za duże. Oczywiście zdarzają się takie.

    A co masz na myśli przez "dobry egzemplarz"? Taki, którego właściciel
    wyremontował silnik przed sprzedażą?
    Choć inna rzecz, że w dwójkach były już chyba 2.0 dCi, ale to i tak będzie
    DUŻO ponad założony budżet.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 76. Data: 2011-01-17 22:43:12
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2011-01-17 22:34, Waldek Godel pisze:

    > A co masz na myśli przez "dobry egzemplarz"? Taki, którego właściciel
    > wyremontował silnik przed sprzedażą?
    > Choć inna rzecz, że w dwójkach były już chyba 2.0 dCi, ale to i tak będzie
    > DUŻO ponad założony budżet.

    Może to zbieg okoliczności, ale jeśli o renault chodzi, to na 3 znane mi
    samochody (w tym jedna laguna), co może i nie jest próbą statystyczną. W
    jednym po zgaszeniu silnika czasem zapalały się awaryjne i otwierał
    zamek, poza tym nie zawsze działał ABS, w innym szyby robią co chcą i
    kiedy chcą, a w trzecim kontrolki wszystkiego urządzają sobie dyskotekę
    od czasu do czasu. W tym pierwszym przypadku ASO (2 różne) rozkładało
    ręce i czyściło styki, bo nie potrafili powiedzieć o co chodzi, w
    pozostałych nie wiem co właściciele z tym zrobią. Nie chcę tu się
    sprzeczać o wyższości jednych marek nad drugimi, bo wszyscy mają jakieś
    problemy, ale w moim subiektywnym odczuciu prawdopodobieństwo, że psuć
    się będą samochody danej marki jest różne dla różnych marek i modeli.

    M.

  • 77. Data: 2011-01-17 22:49:11
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Co chcesz udowodnić? Że jesteś troglodytą i pienisz się w temacie o którym
    > nie masz zielonego pojęcia?
    > Czy tylko, że najnormalniej w świecie jesteś idiotą?

    no i w tym momncie wychodzi kto jest po drugiej stronie. Jak się ktos z nim
    nie zgadza to jest idiotą :) Brawo Jasiu... Ja chyba jestem na innym
    poziomie.

    > No popatrz... zajrzałeś na forum. Chylę czoła przed tak głęboką wiedzą. I
    > zaciskam pośladki.

    wiem że grupa dyskusyjna na której Ty mistrzu się udzielasz jest na znacznie
    wyższym poziomie :) Na forach to są tylko ludzie którzy robili mgłę nad
    Smoleńskiem :) parszywi oszuści... Tylko się logują i wypisują brednie.

    > tylko przy tak wspaniałej wiedzy motoryzacyjnej jak twoja. Czyli mniej
    > więcej na poziomie trzylatka.

    pozazdrościć znajomych :) Ciekawe czy wiedzą jakie masz o nich mniemanie....
    no ale nie spodziewam się po Tobie wiele...

    A tak poza tematem to ja wolę wsiadać do ciepłego samochodu w garażu niż
    spędzać czas na skrobaniu szyb i marznięciu. No ale może ja dziwny jestem, a
    może jednak Twoi znajomi dobrze mówią... nie no tylko Ty masz rację...

    > I wciąż żadnych wniosków? Szkoda...

    no niestety... 10 razy mam to za sobą. Wniosków całkiem sporo. Wiem że to
    nie do przyjecia że są odmienne od Twoich

    Każdy rozsądny człowiek kupujący 8 letniego diesla klasy średniej powinien
    spodziewać się przebiegów grubo ponad 200kkm, ten sam rozsądny człowiek
    powinien też zdawać sobie sprawę że albo ktoś przed nim dołożył i ma farta
    albo sam będzie musiał w niedługim czasie dołożyć.

    Mimo wszystko pozdrawiam
    Scyzoryk

  • 78. Data: 2011-01-17 22:53:24
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Maciek wrote:

    > A musisz wozic?

    Ja nie musiałem. Od 97-go roku nie złapałem gumy aż do tej zimy. 2 razy w
    ciągu tygodnia. Na szczęścia miałem dojazdówkę. Bez powietrza ale jej mi nie
    było szkoda. Teraz nawet żonie kupiłem zapas.

  • 79. Data: 2011-01-17 22:53:44
    Od: "Sklavin" <sklawin.w@_gazeta.pl>

    Użytkownik "Miro" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Wła?nie rozsypała mi sie stara astra I kombi ('93, naprawa nieopłacalna) ,
    > musze szybko znaleĽć co? nowego za kwotę do 20k pln
    > Mam 3 dzieci - jeżdże z 2 fotelikami i 1 siedziskiem, więc musi to być
    > albo spore kombi albo Van. Rocznie robię ponad 20 kkm w wiekszo?ci w
    > mie?cie.

    O Mondeo już powiedziano, ja od siebie dołożyłbym Peugeota 406 . Sam
    ujeżdżam z powodzeniem to auto od 4 lat. W tym budżecie można spokojnie
    dorwać porządny egzemplarz z ostatnich lat produkcji. Konstrukcja nieco
    leciwa i średnio wychodzi w crash testach jednak auto wygodne, niespecjalnie
    awaryjne i tanie w utrzymaniu - części śmiesznie tanie jak na tą klasę auta.

  • 80. Data: 2011-01-17 23:00:49
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-01-17 21:57:40 niejaki Waldek Godel napisał:

    > no i teraz wreszcie w pełni rozumiem twoje pobudki. Sam zrobiłbym ognisko
    > jakby tyle palił :-)

    nadal nie rozumiesz

    ps - nie kazdy ma weża w kieszeni :P

    --