  • 1. Data: 2011-01-17 10:10:27
    Temat: autobusy ocierajace sie o pieszych.
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    Hej,

    Jest we Wroclawiu skrzyzowanie Robotniczej z Wagonowa.
    Dosc czesto tam chodze i zauwazylem ze kierowcy autobusow jadacych w
    strone miasta maja brzydki zwyczaj nieustepowania pieszym
    pierwszenstwa na pasach. Jestem w stanie zrozumiec ze widoczny juz w
    oddali przystanek zagrzewa niecierpliwych kierowcow do jazdy ale bez
    przesady. Polecam troche wiecej luzu. Przez kilka miesiecy juz
    kilkanascie razy kierowca autobusu w ostatniej chwili stawal deba,
    ciekawe czy podrozni nie pospadali z krzesel. A jakby mu sie hamulec
    zepsul? Przez takich uczestnikow ruchu jest potem wiecej wypadkow.

  • 2. Data: 2011-01-17 12:48:14
    Temat: Re: autobusy ocierajace sie o pieszych.
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 17.01.2011 10:10, Piotrek pisze:
    > Jest we Wroclawiu skrzyzowanie Robotniczej z Wagonowa.
    > Dosc czesto tam chodze i zauwazylem ze kierowcy autobusow jadacych w
    > strone miasta maja brzydki zwyczaj nieustepowania pieszym
    > pierwszenstwa na pasach.

    Czy na pewno "na pasach" czy raczej przy pasach ? Bo jest też druga
    strona medalu z problemem przejść dla pieszych czyli piesi nie
    rozumiejący co to jest przejście dla pieszych i gdzie się ono zaczyna i
    gdzie kończy. Często tacy tłumaczą sobie wymyślonymi przez siebie
    bzdurami że pieszy ma zawsze pierwszeństwo na pasach a przejście to
    również obszar poza jezdnią. Coś takiego jak wtargnięcie pieszego na
    jezdnie pozostaje pojęciem dla wielu abstrakcyjnym w rejonach przejść
    dla pieszych.

  • 3. Data: 2011-01-17 12:59:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Piotrek" <p...@g...com> napisal w
> [...]
    > bez
    > przesady. Polecam troche wiecej luzu. Przez kilka miesiecy juz

    No, piesi tez mogliby sie dostosowac do miejskiej polityki
    priorytetu dla komunikacji zbiorowej i nie wchodzic pod autobus :-)

> [...]
    > hamulec
    > zepsul? Przez takich uczestnikow ruchu jest potem wiecej

    No, widzialem raz takiego ktory wysadzil pania z krzesla.
    Wychylil sie ze z swojej budki "a pani placi X zl i jak che pani
    jechac - powoli ?"
    A to swiezo po podwyzce biletow bylo i pospieszny :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-01-17 16:12:22
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    On 17 Sty, 12:48, Excite <n...@n...pl> wrote:
    > Czy na pewno "na pasach" czy raczej przy pasach ? Bo jest też druga
    > strona medalu z problemem przejść dla pieszych czyli piesi nie

    Gwoli scislosci, sa pasy (wytarte wprawdzie ale sa) Jest tez znak
    "przejscie dla pieszych".

    Jezdnia jest w tym miejscu dosc szeroka i przejscie jej calej zajmuje
    czasami prawie pol minuty, ( kaluze ktore trzeba wymijac, oblodzone
    miejsca na ktorych mozna sie wywalic itd ). Nawet jak na poczatku
    zadnego autobusu nie bylo widac, to w trakcie przechodzenia moze taki
    przyjechac. Wtedy albo stara sie wepchnac przed pieszego, albo z laska
    zatrzymuje sie zastawiajac przodem polowe przejscia i zaraz potem
    rusza aby otrzec sie o plecy pieszemu.

  • 5. Data: 2011-01-17 16:44:13
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 17.01.2011 16:12, Piotrek pisze:
> [...]
    > przyjechac. Wtedy albo stara sie wepchnac przed pieszego, albo z laska
    > zatrzymuje sie zastawiajac przodem polowe przejscia i zaraz potem

    Realia są takie że jeśli nie dostaje się za coś takiego mandatu to można
    uznać że obejmuje ten proceder ciche przyzwolenie na łamanie prawa. Bo
    żeby w Polszy dostać mandat za takie zachowaniem o którym piszesz to
    trzeba mieć wyjątkowego pecha albo po prostu musi dojść do potrącenia
    pieszego. Kiedyś dla pewnego programu TV co się nazywa "jedz
    bezpiecznie" policjanty zrobiły akcje wyłapywania kierowców nie
    ustępujących pierwszeństwa pieszym na przejściu lub omijających i
    wyprzedzających przed oraz na przejściu. Super akcja to była, trochę
    mandatów rozdali, trochę ludzi wyedukowali. Akcja się skończyła, TV
    kamery schowała i wszystko wróciło do polskiej "normy". To trochę tak
    jak by straż pożarna musiała mieć specjalną jednodniową akcje w trakcie
    której będą się zajmować gaszeniem pożarów.

  • 6. Data: 2011-01-17 18:45:42
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Piotrek wrote:
    > kierowcy autobusow jadacych w
    > strone miasta maja brzydki zwyczaj nieustepowania pieszym
    > pierwszenstwa na pasach.

    Brzmi jak nagłówek z NowegoPompona;)
    Nie rozumiem, gdzie tu widzisz jakąś nieprawidłowość?

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 7. Data: 2011-01-17 23:32:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011, nalesnik wrote:

    > Brzmi jak nagłówek z NowegoPompona;)
    > Nie rozumiem, gdzie tu widzisz jakąś nieprawidłowość?

    Ty tak... poważnie?

    pzdr, Gotfryd