eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 76

  • 41. Data: 2024-08-12 01:36:29
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 01:22, Pixel(R)?? pisze:
    >> TIR zabiera 24 palety wody mineralnej, a jak jest trochę
    >> "przerobiony", to 27 palet. Średnia waga palety wody mineralnej w
    >> butelkach 1,5 litra wynosi około 800 kilogramów. Czyli TIR zabiera
    >> 19~22 ton takiej wody.
    >>
    >> Nie potrafię powiedzieć, ile palet wejdzie do pociągu, ale może ktoś
    >> tu policzy. Ja bym tak oszacował, ze wagon wazy z 50 ton i 50 ton wody
    >> na niego wejdzie. Czyli 1 wagon z wodą wazy 100 ton. Powiedzmy, że
    >> taki wagon ma ~15 metrów. To na pociąg wychodzi mi 50 wagonów. To taki
    >> pociąg zastępuje 100 TIR-ów. Wygląda całkiem nieźle, a nie jeździ.
    >>
    > Oblicz "osiowe" na 3 dni w sensie zysku przez PKP ?

    Ale oni jeżdżą po torach, które de facto buduje państwo.

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 42. Data: 2024-08-12 06:29:49
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-08-2024 o 21:40, ptoki pisze:

    > No to poszukaj mi taniego polaczenia katowice-wawa w poniedzialek i piatek.
    > Albo ogolnie slask- bydgoszcz. Albo slask poznan.

    Jechałem w lutym.
    Coś koło 80 zł, przy bilecie kupowanym tego samego dnia.
    Kilka dni wcześniej dużo taniej, sam konduktor tak kazał kupować....


  • 43. Data: 2024-08-12 06:41:26
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-08-2024 o 22:28, Robert Tomasik pisze:

    > Uważam, że od dłuższego czasu PKP zarabia nie na usługach
    > transportowych,

    PKP wcale nie zarabia, Cargo (czyli to o czym piszesz) właśnie bankrutuje.


  • 44. Data: 2024-08-12 12:36:51
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 00:49, Robert Tomasik pisze:

    >> A świstak siedzi i zawija te składy po 400 wagonów w sreberka.
    >> Zgodnie z przepisami skład może mieć max 750 metrów.
    >> Wagon towarowy to max 14 metrów, czyli 53 i pól takiego wagona na skład.
    >> Część jest krótsza i oficjalnie wolno u nas do 60 wagonów na skład.
    >> A są jeszcze ograniczenia wagowe całego składu.
    >
    > TIR zabiera 24 palety wody mineralnej, a jak jest trochę "przerobiony",
    > to 27 palet. Średnia waga palety wody mineralnej w butelkach 1,5 litra
    > wynosi około 800 kilogramów. Czyli TIR zabiera 19~22 ton takiej wody.
    >
    > Nie potrafię powiedzieć, ile palet wejdzie do pociągu, ale może ktoś tu
    > policzy. Ja bym tak oszacował, ze wagon wazy z 50 ton i 50 ton wody na
    > niego wejdzie. Czyli 1 wagon z wodą wazy 100 ton. Powiedzmy, że taki
    > wagon ma ~15 metrów. To na pociąg wychodzi mi 50 wagonów. To taki pociąg
    > zastępuje 100 TIR-ów. Wygląda całkiem nieźle, a nie jeździ.

    https://www.pkpcargo.com/wp-content/uploads/2023/10/
    pkpcargo_katalogwagonow_3008_19.pdf
    Ciebie interesuje towarowy kryty czyli rodzaj G
    2 osiowe 20t do 30t, 4 osiowe 40t do 60t i 6 i więcej
    osiowe 60t do 75t.

    Ale idziesz w złym kierunku. Opłacalność finansowa liczy
    się w ładunkach masowych takich jak węgiel czy ruda.
    W innych ważny jest czas dostawy. Jak masz na poniedziałek
    dostarczyć hurtowni 60 ton wody butelkowanej to pewniej
    załadować w piątek trzy tiry niż tydzień wcześniej jeden wagon.
    Bo przez tydzień może nie dotrzeć, a oszczędność na transporcie
    koleją i tak zeżre koszt przeładunku na tira i dowiezienie
    do hurtowni z rampy.


    Pozdrawiam


  • 45. Data: 2024-08-12 13:12:44
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 12:36, RadosławF pisze:
    > Ale idziesz w złym kierunku. Opłacalność finansowa liczy
    > się w ładunkach masowych takich jak węgiel czy ruda.
    > W innych ważny jest czas dostawy. Jak masz na poniedziałek
    > dostarczyć hurtowni 60 ton wody butelkowanej to pewniej
    > załadować w piątek trzy tiry niż tydzień wcześniej jeden wagon.
    > Bo przez tydzień może nie dotrzeć, a oszczędność na transporcie
    > koleją i tak zeżre koszt przeładunku na tira i dowiezienie
    > do hurtowni z rampy.

    Oni tej wody robią miliony butelek dziennie. Jak się coś zaklinuje, to
    gość dopada i kilkadziesiąt butelek wywala na podłogę, bo na tym etapie
    butelka ma wartość kilku groszy. Cenę robi dowóz. Spokojne mogą wysyłać
    "na zapas". To sobie może leżeć na wagonach.

    W wytwórni nie kupisz zgrzewki. Jak się uprzesz, to Ci za darmo dadzą
    :-) Kiedyś złapaliśmy złodziei. Ukradli im tam kilka palet (pracownicy)
    i okazało się, że na wykroczenie zeszło. Wywalili ich z roboty, bo "ciul
    wie, co jeszcze ukradną". Sklepy w naszej okolicy dostają to z hurtowni.

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 46. Data: 2024-08-12 13:24:55
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2024 o 13:12, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 12.08.2024 o 12:36, RadosławF pisze:
    >> Ale idziesz w złym kierunku. Opłacalność finansowa liczy
    >> się w ładunkach masowych takich jak węgiel czy ruda.
    >> W innych ważny jest czas dostawy. Jak masz na poniedziałek
    >> dostarczyć hurtowni 60 ton wody butelkowanej to pewniej
    >> załadować w piątek trzy tiry niż tydzień wcześniej jeden wagon.
    >> Bo przez tydzień może nie dotrzeć, a oszczędność na transporcie
    >> koleją i tak zeżre koszt przeładunku na tira i dowiezienie
    >> do hurtowni z rampy.
    >
    > Oni tej wody robią miliony butelek dziennie.

    Ale dla jednej hurtowni?
    Bo pewnie tutaj może być problem z PKP....


  • 47. Data: 2024-08-12 13:26:47
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 13:24, Cavallino pisze:
    >>
    >> Oni tej wody robią miliony butelek dziennie.
    > Ale dla jednej hurtowni?
    > Bo pewnie tutaj może być problem z PKP....

    Pewnie nie. nie wiem. Dla PKP wszystko jest problemem w mojej ocenie.

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 48. Data: 2024-08-12 13:37:13
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-08-2024 o 13:26, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 12.08.2024 o 13:24, Cavallino pisze:
    >>>
    >>> Oni tej wody robią miliony butelek dziennie.
    >> Ale dla jednej hurtowni?
    >> Bo pewnie tutaj może być problem z PKP....
    >
    > Pewnie nie. nie wiem. Dla PKP wszystko jest problemem w mojej ocenie.

    Tu akurat jeszcze dla kogoś innego może to być problem, kolej ma swoją
    specyfikę.
    Ktoś by musiał to ogarnąć logistycznie po całości, a transport koleją
    musiałby być jedną z części tej całości.

    W sumie w PKP mogliby powołać do tego jakiś podmiot czy dział, żeby
    klienci nie musieli się tym sami zajmować, bo wtedy niewątpliwie muszą
    się zderzyć ze ścianą przy mniejszych ilościach.


  • 49. Data: 2024-08-12 13:39:16
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 13:37, Cavallino pisze:
    > W sumie w PKP mogliby powołać do tego jakiś podmiot czy dział, żeby
    > klienci nie musieli się tym sami zajmować, bo wtedy niewątpliwie muszą
    > się zderzyć ze ścianą przy mniejszych ilościach.

    Kiedyś na każdej większej stacji była kasa towarowa i tzw. ładownia.

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 50. Data: 2024-08-12 13:51:59
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 13:12:44 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 12.08.2024 o 12:36, RadosławF pisze:
    >> Ale idziesz w złym kierunku. Opłacalność finansowa liczy
    >> się w ładunkach masowych takich jak węgiel czy ruda.
    >> W innych ważny jest czas dostawy. Jak masz na poniedziałek
    >> dostarczyć hurtowni 60 ton wody butelkowanej to pewniej
    >> załadować w piątek trzy tiry niż tydzień wcześniej jeden wagon.
    >> Bo przez tydzień może nie dotrzeć, a oszczędność na transporcie
    >> koleją i tak zeżre koszt przeładunku na tira i dowiezienie
    >> do hurtowni z rampy.
    >
    > Oni tej wody robią miliony butelek dziennie. Jak się coś zaklinuje, to
    > gość dopada i kilkadziesiąt butelek wywala na podłogę, bo na tym etapie
    > butelka ma wartość kilku groszy. Cenę robi dowóz. Spokojne mogą wysyłać
    > "na zapas". To sobie może leżeć na wagonach.

    Nie może, bo zajmuje wagon i tor :-)

    To by może i swietnie działało, jakby nadawca i odbiorca mieli własne
    bocznice.

    Niby można do kontenera, i przeładować cały kontener na "tira", ale
    jak znam życie:
    -pociągiem pojedzie nie wiadomo ile,
    -potem pilne wezwanie "zabieraj pan swój kontener szybko".
    I organizuj tu na gwałt tira z kierowcą, a może i dźwig.

    Byloby inaczej, jakby PKP robiło door-2-door.
    Wzywasz, przyjezdza tir, zabiera kontener, co dalej to juz PKP sprawa,
    ale ma przyjechać tir do adresata.

    Ale jak pomyśleć, ze trzeba np z Wroclawia na terminal, przeładować na
    wagon, potem w drugim terminalu z wagonu na tira, do klienta ... a tir
    ma szanse sie w 4h wyrobić.

    J.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: