eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół PolskiRe: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
    09.nette.pl!not-for-mail
    From: RadosławF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.kolej
    Subject: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Date: Mon, 12 Aug 2024 12:36:51 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v9cok3$tfg$1@news.chmurka.net>
    References: <v91slk$fil$1@news.chmurka.net> <v94asc$mtp$1@news.chmurka.net>
    <v95osj$t22$1@news.chmurka.net> <v96ede$kps$1@news.chmurka.net>
    <v9agi6$utd$2@news.chmurka.net> <v9b4in$gkb$1@news.chmurka.net>
    <v9b6so$utd$6@news.chmurka.net> <v9baso$lpv$1@news.chmurka.net>
    <v9bdac$r44$1@news.chmurka.net> <v9bf6h$utd$9@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 12 Aug 2024 10:36:51 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
    posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
    logging-data="30192";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:w25CcaOAqOdkG7Wf3/jOryrbEtI=
    sha256:URa89/A4vUjMGy2dHCApsaN/+NnJVL/+H3oPhyM2B18=
    sha1:OisDmNgHhHsigsCx5WkyPoOeU70=
    sha256:92K1x+InF/cFpJJ57e44WWYgeVJvrryvlPhapo5mChM=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <v9bf6h$utd$9@news.chmurka.net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 240812-2, 12.8.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2723485 pl.misc.kolej:994347
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.08.2024 o 00:49, Robert Tomasik pisze:

    >> A świstak siedzi i zawija te składy po 400 wagonów w sreberka.
    >> Zgodnie z przepisami skład może mieć max 750 metrów.
    >> Wagon towarowy to max 14 metrów, czyli 53 i pól takiego wagona na skład.
    >> Część jest krótsza i oficjalnie wolno u nas do 60 wagonów na skład.
    >> A są jeszcze ograniczenia wagowe całego składu.
    >
    > TIR zabiera 24 palety wody mineralnej, a jak jest trochę "przerobiony",
    > to 27 palet. Średnia waga palety wody mineralnej w butelkach 1,5 litra
    > wynosi około 800 kilogramów. Czyli TIR zabiera 19~22 ton takiej wody.
    >
    > Nie potrafię powiedzieć, ile palet wejdzie do pociągu, ale może ktoś tu
    > policzy. Ja bym tak oszacował, ze wagon wazy z 50 ton i 50 ton wody na
    > niego wejdzie. Czyli 1 wagon z wodą wazy 100 ton. Powiedzmy, że taki
    > wagon ma ~15 metrów. To na pociąg wychodzi mi 50 wagonów. To taki pociąg
    > zastępuje 100 TIR-ów. Wygląda całkiem nieźle, a nie jeździ.

    https://www.pkpcargo.com/wp-content/uploads/2023/10/
    pkpcargo_katalogwagonow_3008_19.pdf
    Ciebie interesuje towarowy kryty czyli rodzaj G
    2 osiowe 20t do 30t, 4 osiowe 40t do 60t i 6 i więcej
    osiowe 60t do 75t.

    Ale idziesz w złym kierunku. Opłacalność finansowa liczy
    się w ładunkach masowych takich jak węgiel czy ruda.
    W innych ważny jest czas dostawy. Jak masz na poniedziałek
    dostarczyć hurtowni 60 ton wody butelkowanej to pewniej
    załadować w piątek trzy tiry niż tydzień wcześniej jeden wagon.
    Bo przez tydzień może nie dotrzeć, a oszczędność na transporcie
    koleją i tak zeżre koszt przeładunku na tira i dowiezienie
    do hurtowni z rampy.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: