  • 41. Data: 2012-03-15 11:44:29
    Temat: Re: pytanie o laser w CD
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    news:jjr2fm$ueq$1@mx1.internetia.pl...
    > Mnie serdecznie bawi stosowanie super duper przewodów do zasilania sprzętu
    > z sieci 230V tak jakby ostatni metr miał jakieś szczególne znaczenie w
    > odniesieniu do 50 kilometrów plątaniny kabli od elektrowni :) Nawiasem
    > mówiąc zakład energetyczny oprócz standardowych przyłączy dwu i
    > trójfazowych powinien mieć tez w ofercie jakieś przyłącze audiovoodoo z
    > licznikiem high end i bezpiecznikami ultra low noise.

    I jeszcze chłodzonych azotem, by zmiejszyć napięcie szumów!

    PS. Bzdura! Nie azotem, tylko helem-II :P

  • 42. Data: 2012-03-15 11:48:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > I jeszcze chłodzonych azotem, by zmiejszyć napięcie szumów!

    Azot ma cząsteczki dwuatomowe, ich drgania powodują niekorzystny rezonans.
    Do chłodzenia nadaje się tylko ciekły hel.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2012-03-15 11:49:05
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ja temat kabli uznaje za zakończony!

    Co jak co, jakie są moje relacje z RM, takie są, zostawmy je, nie są tematem
    wątku.
    Ale uczciwie powiem, że wiedza RoMana nie jest z dupy wyjęta, ma bardzo
    solidne podstawy i jest to osobnik, który naprawdę zna się na rzeczy i wie,
    o czym mówi. Nie czytam go bezpośrednio, ale przy cytowaniu wychodzi mi z KF
    i widzę, co pisze. I jest to solidna wiedza.

  • 44. Data: 2012-03-15 11:50:45
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości

    > a skąd wiesz, czy jakbyś użył jego "kabli" to nie
    > miałbyś -126,000000000000000000001dBm ?
    > ;-)

    Michaaał!!
    niedopuszczalny błąd!!
    Postawiłeś o jedno zero po przecinku za dużo!!
    :))

  • 45. Data: 2012-03-15 12:06:31
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Pleciesz jak przeciętny różdzkarz, najlepiej utrzymywać że się jest
    > zmuszonym do dyskusji z ignorantami nie posiadającymi "daru" który Ty
    > oczywiście posiadasz bo przecież nie jesteś takim zwykłym "kowalskim"
    > który słucha mp3 i mu to nie rani uszu, ty jesteś kimś lepszym
    > genetycznie, taki mały polski ubermensch...

    Ja nie wiem, co słucham empetrójki, to praktycznie w każdej wyławiam masę
    dropów, trzasków, efektów (roboczo nazywam je "mykami", "myknięciami" -
    odgłos kojarzy mi się ze słowem "myk myk") akustycznych przy odtwarzaniu
    uszkodzonej, lub źle zakodowanej ramki. Słyszę efekt "piaskownicy" (wysokie
    tony wydają się b. ziarniste), słyszę "blaszenie" (nazwałem tak roboczo, od
    efektu przypominającego łopot blachy), szczególnie dobrze słyszalne np. przy
    plikach *.RMJ, z niskim bitrate, gdzie tak słychać niskie (właśnie, wysokie
    lepiej brzmią) tony.
    Słyszę różnicę 320Kbps-WAV.
    Słyszę to. Słuch to mój zawód - telekomunikacja, gdzie ważne były drobne
    niuanse. Ale nie robię tragedii, jeśli wysłucham ulubionej piosenki ze
    starego gramofonu odgrywającego zdrapaną płytę. Mnie razi dobiero nagranie
    pozbawione trzasków - słychać to tragicznie - bo jest sztuczne... prukanie
    na ulubionej melodii w miejsce trzasków, to tragedia. To słychać, bo w
    miejscu trzasku nie ma treści, a brak trzasku powoduje, ze przerwa nie jest
    już maskowana...
    Może ja jakiś dziwoląg jestem, forma oczywiście, też jest ważna, ale
    ważniejsza jest treść, bo niesie informację. Niestety, odsłuchałem niejedno
    urządzenie o bardzo wysokiej jakości. Szumiały wszystkie, bez wyjątku. Samo
    otoczenie szumi. Złącza szumią, oporności szumią...
    Nic to, zakładam słuchawki na uszy (SHP1900 przypięte do wyjścia laptopa) i
    posłucham sobie Boney M, ja z tych czasów, kiedy jeszcze razem byli :)

  • 46. Data: 2012-03-15 12:09:37
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Azot ma cząsteczki dwuatomowe, ich drgania powodują niekorzystny rezonans.
    > Do chłodzenia nadaje się tylko ciekły hel.

    I to ta odmiana, co wykazuje się nadciekłością!

  • 47. Data: 2012-03-15 22:23:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 15.03.2012 13:06, L501 aneryS wrote:

> [...]
    > szczególnie dobrze słyszalne np. przy plikach *.RMJ, z niskim bitrate,
    > gdzie tak słychać niskie (właśnie, wysokie lepiej brzmią) tony.
    Nie neguję, że taką różnicę można usłyszeć, ale imo to dość mało
    prawdopodobne[*], chyba, że kodek jest naprawdę kiepskiej jakości(albo
    ktoś pasmo mocno uciął przy konwersji) - czym te pliki były kodowane?
    Czy to było VBR, czy CBR?

    [*] 320kbps to jeżeli dobrze liczę ~1/4 WAV

    Michoo

  • 48. Data: 2012-03-15 23:36:57
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie neguję, że taką różnicę można usłyszeć, ale imo to dość mało
    > prawdopodobne[*], chyba, że kodek jest naprawdę kiepskiej jakości(albo

    Najnowszy (wówczas... chyba 3.94, czy 3.96, kurde, nie pamiętaqm, sorry...)
    LAME w trybie insane. Nagranie DDD (OIDP, album Koto - ...Plays Synthesizer
    World Hits) zripowane z pełną korekcją z płyty CD (niezależnie z jakim
    bitrate, zawsze daję kodowanie z najlepszą możliwą jakością)
    Oczywiście, nie zawsze się da usłyszeć takich niuansów. Ale w tym albumie
    szczególnie wyraźnie to słychać w ichniej (Koto (Michiela van der Kuy'a))
    wersji utworu "Trans European Express", na poczatku, gdy przygrywa sam
    automat perkusyjny. W WAV uderzenia są twarde, soczyste, krótkie, a jako MP3
    rozmyte, mniej dynamiczne, z dużą utratą soczystości i wyraźnie dłuższe jako
    dźwięk

    > ktoś pasmo mocno uciął przy konwersji) - czym te pliki były kodowane? Czy
    > to było VBR, czy CBR?

    normalnie 320 nie da się inaczej chyba... Nie wiem, czy przy 320 będzie
    jakaś różnica między CBR a VBR? Przetestuję kiedyś, ale teraz jakoś mnie
    wena ku temu nie nachodzi... Zrobię to kiedyś, gdy zdrowie pozwoli na
    dłuższe skupienie się. Ze względu na problemy z jakością kodowania, nie
    używam kodeka Xing (AudioCatalyst), ponieważ robi sieczkę z nagrań (wysokie
    tony to żenua), szkoda, bo jest niesamowicie szybki.

    > [*] 320kbps to jeżeli dobrze liczę ~1/4 WAV

    WAV stereo (jak w CD, 2x16 bitów, 44100 Hz), to 176 kB/s, czyli 176*8=1408
    kb/s 1408/4=352, no, mniej-więcej ćwiartkę. Tak przy okazji, zastanawiam się
    czasem, czemu formaty bezstratne (np. FLAC, APE) występują w róóżnych
    bitrate?
    Acha, robiąc próby prawie napewno wyłowię co innego, niż przecietny
    słuchacz, tak jakoś mam :)

    PS. Przepraszam za literówki :)

  • 49. Data: 2012-04-10 00:25:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybym ci napisał, że np. rolnetki różnią się znacznie wyrazistością
    > widzenia mimo, że są robione w takiej samej technologii i z podobnego
    > szkła, też byś się pewnie kłócił, że to niemożliwe i nieprawda.

    Czy Wasza Audiofilność mogłaby uchylić rąbka swego magnificenckiej,
    eksperdzkiego doświadczenia i podzielić się wiedzą na temat tego, co to jest
    "rolnetka"?

  • 50. Data: 2012-04-10 00:36:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Tuesday, April 10, 2012, 12:25:14 AM, you wrote:

    > Czy Wasza Audiofilność mogłaby uchylić rąbka swego magnificenckiej,
    > eksperdzkiego doświadczenia i podzielić się wiedzą na temat tego, co to jest
    > "rolnetka"?

    To lornetka dla praworęcznych.

    --
    Best regards,