    From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <jjcub1$mvs$1@inews.gazeta.pl> <jjd74a$t55$1@inews.gazeta.pl>
    <jjd7tr$q4s$1@inews.gazeta.pl> <jjfduh$k0b$1@inews.gazeta.pl>
    <jjk6v4$hap$1@node2.news.atman.pl>
    <8635587956$20120312084334@squadack.com>
    <jjn1pu$iud$1@node2.news.atman.pl> <RZE7r.148080$cl.113282@newsfe21.ams2>
    <5414583600$20120313112335@squadack.com>
    <jjnem0$12m$1@node2.news.atman.pl>
    <1839170275$20120313134758@squadack.com>
    <jjo2hi$mdi$1@node2.news.atman.pl> <jjr327$pp$1@mx1.internetia.pl>
    <4f61db45$1@news.home.net.pl> <jjtq8h$b96$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: pytanie o laser w CD
    Date: Fri, 16 Mar 2012 00:36:57 +0100

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:jjtq8h$b96$1@mx1.internetia.pl...

    > Nie neguję, że taką różnicę można usłyszeć, ale imo to dość mało
    > prawdopodobne[*], chyba, że kodek jest naprawdę kiepskiej jakości(albo

    Najnowszy (wówczas... chyba 3.94, czy 3.96, kurde, nie pamiętaqm, sorry...)
    LAME w trybie insane. Nagranie DDD (OIDP, album Koto - ...Plays Synthesizer
    World Hits) zripowane z pełną korekcją z płyty CD (niezależnie z jakim
    bitrate, zawsze daję kodowanie z najlepszą możliwą jakością)
    Oczywiście, nie zawsze się da usłyszeć takich niuansów. Ale w tym albumie
    szczególnie wyraźnie to słychać w ichniej (Koto (Michiela van der Kuy'a))
    wersji utworu "Trans European Express", na poczatku, gdy przygrywa sam
    automat perkusyjny. W WAV uderzenia są twarde, soczyste, krótkie, a jako MP3
    rozmyte, mniej dynamiczne, z dużą utratą soczystości i wyraźnie dłuższe jako
    dźwięk

    > ktoś pasmo mocno uciął przy konwersji) - czym te pliki były kodowane? Czy
    > to było VBR, czy CBR?

    normalnie 320 nie da się inaczej chyba... Nie wiem, czy przy 320 będzie
    jakaś różnica między CBR a VBR? Przetestuję kiedyś, ale teraz jakoś mnie
    wena ku temu nie nachodzi... Zrobię to kiedyś, gdy zdrowie pozwoli na
    dłuższe skupienie się. Ze względu na problemy z jakością kodowania, nie
    używam kodeka Xing (AudioCatalyst), ponieważ robi sieczkę z nagrań (wysokie
    tony to żenua), szkoda, bo jest niesamowicie szybki.

    > [*] 320kbps to jeżeli dobrze liczę ~1/4 WAV

    WAV stereo (jak w CD, 2x16 bitów, 44100 Hz), to 176 kB/s, czyli 176*8=1408
    kb/s 1408/4=352, no, mniej-więcej ćwiartkę. Tak przy okazji, zastanawiam się
    czasem, czemu formaty bezstratne (np. FLAC, APE) występują w róóżnych
    bitrate?
    Acha, robiąc próby prawie napewno wyłowię co innego, niż przecietny
    słuchacz, tak jakoś mam :)

    PS. Przepraszam za literówki :)