  • 1. Data: 2012-03-07 13:31:12
    Temat: jak wyrezać dziurę
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    przygotowałem zagadnienie:
    czy Ktoś może walczył z dziurą w obudowie Z23?
    jak wyciąć taką dziurę, tylko wiertłem fi 12:
    http://e-serwis.org/smietnik/obudowa_Z23_1.jpg
    żeby uniknąć takiego losu:
    http://e-serwis.org/smietnik/obudowa_Z23_2.jpg
    ?

  • 2. Data: 2012-03-07 13:38:34
    Temat: Re: jak wyrezać dziurę
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 07.03.2012 14:31, identifikator: 20040501 pisze:
    > przygotowałem zagadnienie:
    > czy Ktoś może walczył z dziurą w obudowie Z23?
    > jak wyciąć taką dziurę, tylko wiertłem fi 12:

    Ostrożnie ;-)

    > http://e-serwis.org/smietnik/obudowa_Z23_1.jpg
    > żeby uniknąć takiego losu:
    > http://e-serwis.org/smietnik/obudowa_Z23_2.jpg
    > ?

    Duże obroty i mały nacisk. Wiertarka w stojaku, a nie w łapie :-)
    Solidne zamocowanie materiału wierconego, aby nie wyrwało w końcowej
    fazie wiercenia.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2012-03-07 13:40:10
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    P.S. O ile tworzywo jest dość miękkie, to można spróbować wiertłem do
    drewna.

  • 4. Data: 2012-03-07 13:44:54
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://e-serwis.org/smietnik/obudowa_Z23_1.jpg

    chodzi o tą dziurę w środku pudełka, nie o tą na rogu,
    na połączeniu dwóch połówek obudowy...

  • 5. Data: 2012-03-07 13:48:56
    Od: "AC" <a...@p...onet.pl>

    1. czy masz imadło, aby delikatnie uchwycić obudowę (mocno, a jednocześnie
    nie zmiażdżyć)?
    1a. czy wiertarka, którą posiadasz to akumulatorowa czy sieciowa w stojaku
    (bo takimi wyjdzie najlepiej)
    2. przgotuj zestaw wierteł od 5 do 12mm co milimetr
    3. od wiertła fi 8 powinny być przytępione, aby uniknąć "szarpania"
    4. potrzeba trochę cierpliwości i wyczucia w prowadzeniu wiertarki.
    - aby uniknąć szkody na obudowie najlepiej próbę przeprowadź na kawałku
    plastiku o podobnej grubości
    - powodzenia powinno się udać. Ja robię podobne rzeczy przy powiększaniu
    otworów do kabla we wtykach plastikowych D-SUB 15-pin (3x5)
    AC
    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jj7nus$ed4$1@node2.news.atman.pl...

  • 6. Data: 2012-03-07 13:51:01
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    > chodzi o tą dziurę w środku pudełka, nie o tą na rogu,
    > na połączeniu dwóch połówek obudowy...

    Heh dziur w tych obudowach robilem setki i akurat najlepiej to wychodzi
    na goraco.

  • 7. Data: 2012-03-07 13:56:19
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > chodzi o tą dziurę w środku pudełka, nie o tą na rogu,
    > na połączeniu dwóch połówek obudowy...

    Ja wycinam nietypowe otwory taką starą ruską wypalarką do drewna a
    resztę wygładzam skalpelem i pilniczkiem.
    Oto wypalarka:
    http://img220.imageshack.us/img220/8975/img5702jpgma
    yrq8.jpg
    Możesz też wziąć lutownicę np pistoletową i dać jakiś znacznie dłuższy
    grot aby się tak nie paliło.

    MD

  • 8. Data: 2012-03-07 13:56:38
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.03.2012 14:44, identifikator: 20040501 wrote:

    > chodzi o tą dziurę w środku pudełka, nie o tą na rogu,
    > na połączeniu dwóch połówek obudowy...
    Użyć dobrej wiertarki, która jest w stanie utrzymać wysokie obroty.

    Michoo

  • 9. Data: 2012-03-07 13:59:50
    Od: "AC" <a...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedno - przed rozpoczęciem wiercenia napunktować miejsce szpikulcem
    najlepiej takim od noża monterskiego

  • 10. Data: 2012-03-07 14:02:04
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-07 14:48, AC pisze:
> [...]
    > 3. od wiertła fi 8 powinny być przytępione, aby uniknąć "szarpania"
    > 4. potrzeba trochę cierpliwości i wyczucia w prowadzeniu wiertarki.

    Można też dać wiertło stożkowe to wtedy są łagodne przejścia z jednego
    rozmiaru na następny nie ma obawy że będzie szarpać. Takie wiertła można
    kupić na ellegro za kilkadziesiąt zł, a przyda się też do aluminiowych
    czy stalowych obudów.
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=wiert%C5
    %82o+sto%C5%BCkowe

    MD