  • 11. Data: 2013-10-16 20:56:21
    Temat: Re: projektor przenosny - turystyczny
    Od: Piotr Piesik <p...@g...pl>

    W dniu 2013-10-05 21:12, T...@s...in.the.world pisze:
    > http://www.ceneo.pl/17713691#tab=reviews

    fajny sprzęt, naprawdę kieszonkowy :) kabel USB do projektora zajmuje
    więcej miejsca niż sam projektor ;)

    Kupiłem w/w raczej do celów biznesowych, ale gdybym chciał projektor
    turystyczny, to postawiłbym wymagania:
    - gniazdo SD lub możliwość podłączania aparatu jako źródła sygnału
    - w obu w/w przypadkach koniecznie zewnętrzne zasilanie

    Trzeba brać pod uwagę duży apetyt na energię z USB. Przy największej
    jasności (a tylko taka daje sensowny obraz) w małym netbooku nie każda
    para portów mi wystarcza (!). Musiałem zastosować dłuższy kabel i
    pokombinować "który port z którym". Zwykły "duży" laptop nie powinien
    mieć takich trudności - ale np. rzucanie obrazu wprost z aparatu albo z
    jakiegoś smartfona, to w tym modelu abstrakcja.

    Jeśli miałbym doradzić, przemyślcie czy chcecie zasilanie USB, czy
    zewnętrzne.

    pozdr.
    Piotr

  • 12. Data: 2013-10-26 13:14:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2013, Piotr Piesik wrote:

> [...]
    > wystarcza (!). Musiałem zastosować dłuższy kabel i pokombinować "który port
    > z którym". Zwykły "duży" laptop nie powinien mieć takich trudności

    Oj niekoniecznie.
    Do tego "chiński model" może w takiej próbie wyjść lepiej niż
    trzymający parametry.
    Wedle standardu, port USB może dawać pół ampera (nie więcej),
    ale dopiero po zażądaniu tego przez urządzenie.

    I w sumie mamy kilka wersji, co skomentuję aby obniżyć przekonanie
    że "z większym będzie lepiej działało" lub "z firmowym będzie
    lepiej działało" (przeciwnie!):
    - "chińska chińska" która daje tyle ile zdzierży źródło zasilania
    tudzież wytrzyma najcieńsza ścieżka lub drut; wszystko działa
    rewelacyjnie do pierwszego zwarcia
    - "uproszczona", dająca pół ampera z definicji, niezgodnie ze
    standardem, dodatkowo występuje w kombinacji z "oszczędną",
    ma duży plus, bo kabel USB ze zwykłym rozgałęzieniem zazwyczaj
    umie te pół apera po prostu "wziąć"
    - "oszczędna", dająca pół ampera, ale na "zestaw portów",
    najczęściej dwa porty mające wyjścia z tego samego scalaka,
    więc włączenie dwu energożernych urządzeń do dziurek tej
    samej pary USB skutkuje brakiem prądu
    - prawidłowa

    Z opisu wychodzi, że masz "oszczędną uproszczoną" (byle kabelek
    bez urządzenia na końcu dostanie pół ampera, ale pod warunkiem,
    że w drugim z gnieździe z pary nie ma poboru).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-10-27 20:27:52
    Od: Piotr Piesik <p...@g...pl>

    Gotfryd, dzięki za uściślenie :) Wiem o standardzie 0,5A na port,
    natomiast nie zdawałem sobie sprawy, że urządzenie musi tego "zażądać".
    A jak nie "zażąda", to ile dostanie?

    Możliwe, że projektor "zażądał" zasilania od portu, do którego wetknąłem
    grubszy kabelek - ale ten drugi jest cieńszy, zakładam że tylko do
    zasilania, więc tam pewno nie mógł niczego "zażądać"?

    W praktyce to jednak działa. W handlu jest wiele urządzeń z
    rozgałęzionym kabelkiem, głównie napędy dysków zewnętrznych.

    U mnie bez zarzutu działało z laptopami HP (nowy) i Dell (kilkuletni).
    Za to w Asus Eee PC ewidentnie występuje "para portów", o której piszesz.

    pozdr.
    Piotr

  • 14. Data: 2013-10-30 23:26:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Wedle standardu, port USB może dawać pół ampera (nie więcej),
    > ale dopiero po zażądaniu tego przez urządzenie.

    W praktyce nigdy czegoś takiego nie spotkałem. Napięcie jest włączane po
    wykryciu podpięcia urządzenia, i jest tylko ograniczenie prądowe. Prąd
    deklarowany przez urządzenie jest tylko po to, by driver sobie pododawał
    wszystkie urządzenia i podjął decyzję czy to ma sens, w szczególności
    w urządzeniach mobilnych.

    Odwrotnie, podłączenie specjalnej ładowarki może włączać większy prąd
    pobierany przez urządzenie (typowe np. w tabletach).

    > - "chińska chińska" która daje tyle ile zdzierży źródło zasilania
    > tudzież wytrzyma najcieńsza ścieżka lub drut; wszystko działa
    > rewelacyjnie do pierwszego zwarcia

    Przyznaję że takich nie spotkałem, ale może to inny "target" czy coś
    tam.

> [...]
    > standardem, dodatkowo występuje w kombinacji z "oszczędną",
    > ma duży plus, bo kabel USB ze zwykłym rozgałęzieniem zazwyczaj

    Zabezpieczenie typowo włącza przy prądzie np. 600 mA, 1 A,
    a w niektórych wykonaniach gwarantowany prąd to 1 A / port (taki
    np. MIC2505 ma nawet próg min. 2 A, typowo 4 A). Oczywiście kwestia
    także zasilacza, PCB itd.

    > - "oszczędna", dająca pół ampera, ale na "zestaw portów",
    > najczęściej dwa porty mające wyjścia z tego samego scalaka,
    > więc włączenie dwu energożernych urządzeń do dziurek tej
    > samej pary USB skutkuje brakiem prądu

    Lewizna, ale chyba się z tym spotkałem.
    Modyfikacja tej sytuacji jest taka, że zasilanie wielu portów włączane
    jest jednocześnie, ale ograniczenie jest oddzielne dla każdego portu
    (natomiast przeciążenie jednego może wyłączyć wszystkie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2013-11-01 22:23:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Oct 2013, Piotr Piesik wrote:

    > Gotfryd, dzięki za uściślenie :) Wiem o standardzie 0,5A na port, natomiast
    > nie zdawałem sobie sprawy, że urządzenie musi tego "zażądać". A jak nie
    > "zażąda", to ile dostanie?

    Bodaj 100mA.

    > Możliwe, że projektor "zażądał" zasilania od portu, do którego wetknąłem
    > grubszy kabelek - ale ten drugi jest cieńszy, zakładam że tylko do zasilania,
    > więc tam pewno nie mógł niczego "zażądać"?

    Prawie na pewno.

    > W praktyce to jednak działa.

    Bo w praktyce stosuje się odmianę "mniej chińskiego" odchylenia od
    standardu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-11-01 22:49:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2013, Krzysztof Halasa wrote:

    > W praktyce nigdy czegoś takiego nie spotkałem. Napięcie jest włączane po
    > wykryciu podpięcia urządzenia, i jest tylko ograniczenie prądowe.

    No tośmy się nie zrozumieli.
    Oczywiście że napiecie 5V tam jest - ale ograniczenie się zmienia.
    Nie dam głowy czy by default jest tam 100mA czy 200, ale w tej
    okolicy. Pół ampera po "zażądaniu".

    > Prąd
    > deklarowany przez urządzenie jest tylko po to, by driver sobie pododawał
    > wszystkie urządzenia i podjął decyzję czy to ma sens, w szczególności
    > w urządzeniach mobilnych.

    Hm... byłem cały czas przekonany, że samo ograniczenie musi być
    na porcie - z prostego powodu, aby przy przekroczeniu poboru
    prądu wyłączyć "właściwy" port (ten, który przekracza własną
    deklarację, a nie na kogo padło na tego bęc).
    Niemniej ściągnąłem specyfikację do USB 2.0 i wolę przyznać,
    że nigdy na 100% nie sprawdzałem ;) (25MB ZIPa z PDFami)

    > Zabezpieczenie typowo włącza przy prądzie np. 600 mA, 1 A,

    Patrzę i widzę że występuje jeszcze "charging port" z 900mA...
    Pasowałoby do wartości które podajesz - bo jakiś zapas między
    wartością gwarantowaną a faktycznym odcięciem musi być.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-11-02 01:52:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > Oczywiście że napiecie 5V tam jest - ale ograniczenie się zmienia.
    > Nie dam głowy czy by default jest tam 100mA czy 200, ale w tej

    No właśnie nie. W każdym razie niczego takiego nie widziałem, a akurat
    także takimi rzeczami się zajmuję zawodowo.
    Normalnie tam jest jeden scalak, on ma tylko jeden sygnał cyfrowy
    włącz-wyłącz (oraz jeden sygnalizujący przeciążenie). To odbiornik może
    sobie regulować pobór prądu na podstawie rozmowy z np. driverem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2016-02-18 17:05:36
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Minelo kilka lat...
    http://allegro.pl/przenosny-kieszonkowy-projektor-le
    d-fhd-1080p-lcd-i5769
    522572.html
    http://allegro.pl/aodin-m6-d02-przenosny-mini-projek
    tor-1080p-smart-i5970
    709625.html
    Ten pierwszy, to chyba jakas zabaweczka? Ale drugi? Wyglada ok, tylko,
    ze nie znam zadnej wiarygosnej opinii.

    A to juz firmowe NECi i Asusy (za drogie, jak dla mnie):
    http://allegro.pl/projektor-ultra-przenosny-nec-l51w
    -wysylka-gratis-i5763
    389055.html
    http://allegro.pl/asus-p2e-ultralekki-przenosny-proj
    ektor-i5948676956.htm
    http://allegro.pl/p2b-zasilany-z-akumulatora-przenos
    ny-projektor-i5989891
    115.html
    --
    TA

  • 19. Data: 2016-02-18 23:14:33
    Od: T...@s...in.the.world

    Na allegro jest sporo projektorow pod nazwa 'projektor kieszonkowy',
    glownie serii Philips PicoPix, ale parametry (nominalnie) maja slabe.

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =kieszonkowy+projekto
    r&bmatch=s0-ele-1-4-0205

    I jeszcze linki do roznych zagranicznych porownan:
    http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2368481,00.asp
    http://mini-projector-review.toptenreviews.com/
    http://www.projectorcentral.com/portable-computer-pr
    ojectors.htm
    Ale tu nic ciekawego nie ma.
    --
    TA

  • 20. Data: 2016-02-19 12:43:03
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    de2.news.atman.pl...

> [...]
    ktor-1080p-smart-i5970
    >709625.html
    >Ten pierwszy, to chyba jakas zabaweczka? Ale drugi? Wyglada ok, tylko,

    100 lumenów, bida - do oglądania filmów projektor potrzebuje jednak mocniej
    świecić