  • 1. Data: 2012-02-01 18:54:32
    Temat: fototechnika, gwarancja, profesjonalisci
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    W standardowych warunkach gwarancji Fototechniki (dystrybutora m.in.
    obiektywow Tamrona, Zeissa, filtrow Marumi, czy statywow Benro) jest
    klauzula, ze gwarancja jest niewazna, gdy sprzetu uzywalo sie do celow
    zawodowych (czy jakos tak - cytuje z pamieci).
    Czy to znaczy, ze produkty tych film nie sa przeznaczone dla
    profesjonalistow?
    I czy w ogole nie jest to klauzula zabroniona?

    TA

  • 2. Data: 2012-02-01 19:45:42
    Temat: Re: fototechnika, gwarancja, profesjonalisci
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-01 18:54:32 +0000, T...@s...in.the.world said:

    > I czy w ogole nie jest to klauzula zabroniona?
    Nad tym się zawsze zastanawiałem, ale w kontekście np. wiertarki.
    Idę do Casto cośtam i kupuję wiertarkę na fakturę na firmę. Jeżeli jest
    to model amatorski taki za półtorej stówki, to nie mam na nią
    gwarancji, mimo iż moja firma zajmuje się sprzedażą rybek akwariowych,
    a wiertarkę będę używał sporadycznie do powieszenia obrazka, czy czegoś
    tam w biurze, albo robiąc nową aranżację na wystawowe akwarium wywiercą
    jakąś dziurę w łupinie kokosa.

    Co to znaczy do celów zawodowych wracając na podwórko foto. Jak kupię
    sobie małpkę do tej samej firmy i będę fotografował tą małpką moje
    rybki to co? Tracę gwarancję? Tracę gwarancję na obiektyw, bo robię
    zdjęcia akwariów?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-02-01 20:29:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@n...home.net.pl>, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

> [...]
    > Idę do Casto cośtam i kupuję wiertarkę na fakturę na firmę. Jeżeli jest
    > to model amatorski taki za półtorej stówki, to nie mam na nią
    A tam jest w warunkach gwarancji cos takiego napisane?
    Bo w warunkach gwarancji Fototechniki jest.
    Chyba niezaleznie jaki produkt kupujesz.
    Ergo, Tamrony, Zeissy, Marumi, Benro, Rikoh - to wszystko nie dla
    profesjonalistow...

    TA

  • 4. Data: 2012-02-01 20:37:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-01 20:29:40 +0000, T...@s...in.the.world said:

    > A tam jest w warunkach gwarancji cos takiego napisane?

    Muszę sprawdzić, ale chyba tak. Jak brałem fakturę, to mi coś takiego pokazali.

  • 5. Data: 2012-02-02 11:06:48
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-01 21:37, JA pisze:

    > Muszę sprawdzić, ale chyba tak. Jak brałem fakturę, to mi coś takiego
    > pokazali.

    W gwarancji mogą napisać sobie co chcą - nawet, że nie uznają gwarancji
    jak będziesz spał dłużej niż 4 godziny. Zostaje jeszcze dla konsumenta -
    niezgodność towaru z umową - 2 lata. I dla przedsiębiorcy rękojmia 1 rok
    (lub dłużej np. budowla 3 lata).

    Jeżeli w sklepie poinformują cię o tym, że nie ma gwarancji możesz im
    delikatnie napomknąć, że za to masz rękojmię, a za tę (chyba) odpowiada
    sprzedawca, ten z kolei może skorzystać z tego u swojego dostawcy.

    Ariusz

  • 6. Data: 2012-02-02 12:01:22
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
> [...]

    sobie małpkę do tej samej firmy i będę fotografował tą małpką moje
    rybki to co? Tracę gwarancję? Tracę gwarancję na obiektyw, bo robię
    */

    powinien się wypowiedzieć jakiś znawca tematu ale.....
    ja biorę prawie zawsze fakturę chociażby z tego powody, że paragon po 2
    latach może być nieczytelny i dużo łatwiej go zapodziać niż kartkę a4.
    naprawiałem na gwarancji telefon w 22 miesiącu użytkowania i bez szemrania
    dostałem nowy wyższy model bo takich samych już nie było w ofercie.
    podobnie z akumulatorem do auta po ok 18 miesiącach używania i mało tego, że
    mi wymienili to jeszcze sami poinformowali, że od momentu wymiany na nowy
    liczą mi się nowe 2 lata gwarancji.
    także może piszą co im się wydaje a prawo jest inne.

  • 7. Data: 2012-02-02 15:44:04
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <jgdqob$gui$1@inews.gazeta.pl>, Ariusz <a...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > jak będziesz spał dłużej niż 4 godziny. Zostaje jeszcze dla konsumenta -
    > niezgodność towaru z umową - 2 lata. I dla przedsiębiorcy rękojmia 1 rok

    No, ale to jednak roznica.
    3 lata vs 1 rok.

    TA

  • 8. Data: 2012-02-02 15:51:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-02 12:01:22 +0000, "TheGuru" <t...@w...pl> said:

    > /*
    > Nad tym się zawsze zastanawiałem, ale w kontekście np. wiertarki.

    Dla tego napisałem to co wyżej.
    IMHO mogą se te zapisy włożyć. Poza tym, sprzedawca nie udziela
    gwarancji. Tylko producent.

  • 9. Data: 2012-02-02 16:07:34
    Od: T...@s...in.the.world

    wrote:

    > Dla tego napisałem to co wyżej.
    > IMHO mogą se te zapisy włożyć. Poza tym, sprzedawca nie udziela
    > gwarancji. Tylko producent.

    No, ale ja pisalem o calkiem czyms innym.
    Ze z definicji (dytrybutora) nie mozna uzywac Tamrona, Zeissa, Benro,
    Marumi, etc do celow zawodowych.

    TA

  • 10. Data: 2012-02-02 17:35:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-02 16:07:34 +0000, T...@s...in.the.world said:

    > No, ale ja pisalem o calkiem czyms innym.
    > Ze z definicji (dytrybutora) nie mozna uzywac Tamrona, Zeissa, Benro,
    > Marumi, etc do celow zawodowych.

    Bo co?
    Mac Booka nie mażna używać w warunkach środowiskowych powyżej 5000 m
    npm i przy jakiejś tam temperaturze. To napisał producent i wtedy
    tracisz gwarancję, tak jakbyś wsadził go do wody.
    A dystrybutor ma obowiązek przestrzegać polskiego prawa i tyle. A to
    prawo na niego nakłada jak pisał Ariusz, rękojmię, (niezgodność towaru
    z umową właśnie określa rękojmia), różnica jest tylko taka, że
    konsument czyli Titus Atomicus, ma jej dwa lata, a firma Tytus de z
    o.o. , ma jej rok.
    W Polsce poza nielicznymi wyjątkami, nie wolno sprzedawać produktów,
    których gwarancja producenta jest krótsza niż 1 rok. Innymi słowy
    jeżeli ktoś chce coś sprzedać w Polsce, to gwarancja musi obejmować 12
    m-cy.